כתב נושא: גורמי ביטחון: חיסלנו את משגר הפיגוע שסוכל  (נקרא 1648 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שעות לאחר שנתפס אמש מחבל שהתכוון לבצע פיגוע בתל אביב, חיסלו כוחות הביטחון את מחמוד אבו עביד - ממפקדי פלוגות "אל קודס" של הג'יהאד האיסלאמי. גורמי ביטחון טענו כי אבו עביד הוא מי שעמד מאחורי הכוונה לבצע את הפיגוע. מח"ט מנשה: "אנו לא נחים, נמשיך ליעד הבא". הג'יהאד: "התגובה תהיה 'מרעידה".

הפיגוע סוכל, התגובה הגיעה במהירות. כוחות מסתערבים של מג"ב ואנשי שב"כ חיסלו הבוקר (יום ד') בג'נין את מחמוד אבו עביד, שלדברי גורמי ביטחון שיגר את המחבל שנתפס אמש בבת-ים, כשבכוונתו לבצע פיגוע תופת בתחנה המרכזית בתל אביב.

 

גורמי ביטחון אמרו כי הפעולה בוצעה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למערכת הביטחון על מקום הימצאו של אבו עביד, שהיה חלק מתשתית הג'יהאד האחראי לפיגועים הקשים ביותר בעורף ישראל.  לדבריהם, אבו עביד ישב לבדו במכונית ונורה מטווח קצר. לא היו נפגעים לכוחות הישראלים.

תראו איזה יופי חחחחח ;D ;D ;D:


זכרייה זביידי, ממפקדי גדודי חללי אל אקצה בג'נין אמר כי ארגונו יגיב על החיסול: "אנו מאוחדים עם הג'יהאד האיסלאמי בתגובה על חיסול המפקד עביד. תגובתנו תהיה קשה וכואבת". גם בג'יהאד האיסלאמי הבטיחו תגובה "מרעידה" נגד ישראל.


אלוף משנה הרצי הלוי, מפקד חטיבת מנשה, סיפר ל-ynet: "אבו עביד הוא מבוקש ותיק. לפני כשנה הוא נפצע במהלך חילופי אש אך הצליח להשתקם. אחרי סיכול הפיגוע אתמול, הגיע מידע בנוגע אליו וצוות מסתערבים של מג"ב יצא לפעולה בג'נין. הוא היה חמוש בנשק, וכיוון אותו לעבר הכוח שירה אליו. בבדיקה המכונית שבה שהה התברר שהיא הייתה מלאה במטענים".

 
אל"מ הלוי הוסיף: "לא מדובר באירוע יוצא דופן. אנחנו נמצאים בלחימה יום-יום ולילה-לילה. זו אמנם הייתה פעולה משמעותית, אבל אנחנו לא יכולים לנוח ונמשיך לעבר היעד הבא".


בהתייחסו לג'נין עצמה אמר הלוי כי "תשתית הג'יהאד האיסלאמי בעיר נפגעה בשנה וחצי האחרונות. רוב הפעילים שלהם נהרגו, וחלקם הקטן נתפסו. היכולות היום פחות טובות מבעבר, אבל עדיין יש ניסיונות להוציא פיגועים נגד כוחות הביטחון ולעורף מדינת ישראל. העיתוי לא קבוע, מתי שהם מצליחים הם מוציאים פיגועים".


אבו עביד היה מבוקש מזה תקופה ארוכה, והוא מוכר בקרב כוחות הביטחון כאחראי לתשתית הג'יהאד האיסלאמי, וכמאתר מועמדים פוטנציאליים לביצוע פיגועים בשטח ישראל. על פי המידע שבידי גורמי הביטחון, אבו עביד שימש כיצרן מטענים "איכותיים", ומעורב בעשרות פיצוצי מטענים לעבר כוחות צה"ל באזור ג'נין.


החיסול בג'נין בוצע שעות ספורות לאחר מעצרו של המחבל בבת ים אתמול. בעקבות התרעות שהגיעו לידי כוחות הביטחון בשעות הצהריים הועלתה הכוננות באופן מיידי, ובמהלך הפעילות נמסר מהשב"כ כי המחבל מסתתר בדירה בבת-ים.


השוטרים שהגיעו למקום תפסו את החשודים - מחבל מתאבד, מסיע ומספר חשודים נוספים - פינו את הבניין מיושביו והעבירו את החשודים לחקירה. במקביל, חבלני המשטרה סרקו את דירות הבניין כדי לבדוק האם נמצאים בו מטענים או אמצעי לחימה, אך לא מצאו דבר.
 

המחבל שאמור היה להתאבד סיפר בחקירתו כי הגיע בשעות אחר הצהריים המוקדמות לראשון לציון כשעל גבו תיק ובו מטען הנפץ - אותו לדבריו קיבל מאבו עביד והתכוון להפעיל אותו בתל אביב - אולם מסיבה שעדיין לא ברורה, החליט להשליך אותו לפח אשפה. לאחר מכן נסע חזרה לבת ים לדירת המסתור, בה נעצר. החוקרים בודקים כעת האם התחרט המחבל ברגע האחרון או שמא לא הצליח להפעיל את המטען.


לאחר תפיסתו נלקח המחבל למרכז ראשון לציון כשהוא מלווה בשיירה ארוכה של שוטרים וחוקרים. אלו עברו עימו מרחוב לרחוב במטרה למצוא את המקום אליו השליך את התיק עם המטען. לאחר דקות ארוכות הצביע המחבל בפני החוקרים על מכולת האשפה אליה נזרק התיק. אנשי החבלה בדקו את הפח ומצאו את החבילה, שנלקחה לנטרול.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i