כתב נושא: בית המקדש השלישי  (נקרא 1521 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
בית המקדש השלישי
« ב- : יוני 14, 2009, 16:33:36 »
בס"ד

http://shofar.net/site/ARDetile.asp?id=4509
בית המקדש השלישי 
 
שלביה העיקריים של הגאולה יהיו: קבוץ גלויות, שהוא שובם של כל בני ישראל לארץ-ישראל, אדמת ארץ-ישראל תפרח ותשגשג, שלום ישרור בעולם כולו, כולם יכירו במציאות ה' ויודו שעם ישראל הוא העם הנבחר ותורתו היא הנכונה, כל עם ישראל יחזור בתשובה ויקיים את המצוות, בית המקד
 
 
   
 
 

שלביה העיקריים של הגאולה יהיו: קבוץ גלויות, שהוא שובם של כל בני ישראל לארץ-ישראל, אדמת ארץ-ישראל תפרח ותשגשג, שלום ישרור בעולם כולו, כולם יכירו במציאות ה' ויודו שעם ישראל הוא העם הנבחר ותורתו היא הנכונה, כל עם ישראל יחזור בתשובה ויקיים את המצוות, בית המקדש השלישי ייבנה ובראש העם היהודי יעמוד המלך המשיח מצאצאי בית דוד. המשיח עצמו מסמל את תקופת הגאולה. התואר ''משיח'' ניתן לו על-שם הכתרת המלך הנעשית על-ידי משיחתו בשמן המשחה. השם 'משיח'- מורכב ראשי תיבות: מנחם, שילֹה, ינון, חבקוק. שאלו שמותיו של המשיח.
תחת מלכותו של המשיח כל ישראל ישמרו את מצוות התורה, מתוך הכרה ורצון פנימי. החזרה בתשובה של בני ישראל תיווצר כתוצאה מראיית גדולת ה' באמצעות נסים, כאמור בנבואה על תקופה זו: ''כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות''.
אחת הנבואות הבולטות והמפורסמות ביותר בנושא זה מופיעה בספר ישעיהו (פרק ב'): וכך נאמר שם: ''והיה באחרית הימים, נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונישא הוא מגבעות, ונהרו אליו כל הגויים... כי מציון תצא תורה, ודבר ה' מירושלים. ושפט בין הגויים, והוכיח לעמים רבים. וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות. לא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה''.
בספר דברים (ל, א- ה) מעידה התורה: ''והיה כי יבואו עליך כל הדברים האלה הברכה והקללה, והשבות אל לבבך, בכל הגויים אשר הדיחך ה' אלוקיך שמה.ושבת עד ה' אלוקיך ושמעת בקולו... ושב ה' אלוקיך את שבותך ורחמך, ושב וקבצך מכל העמים אשר הפיצך ה' אלוקיך שמה. אם יהיה נדחך בקצה השמים, משם יקבצך ה' אלוקיך ומשם יקחך. והביאך ה' אלוקיך אל הארץ אשר ירשו אבותיך וירשת, והיטיבך והרבך מאבותיך''. בדברים אלו כלולה הודעה מפורשת כי בעקבות חזרת העם בתשובה באחרית הימים תגיע תקופה שבה ישוב העם לארצו, ותחל תקופה שבכל ימי האנושות טרם הייתה תקופה הדומה לה בטובה ובברכה.


 
 
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!