כתב נושא: הממשלה תאסור הפגנות ליד בתי אישי ציבור  (נקרא 1370 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
ועדת השרים לחקיקה החליטה לתמוך בחוק שיאסור להפגין ליד בתים פרטיים של אישים פוליטיים, קצינים, שופטים ודיפלומטים זרים.

הממשלה תתמוך בהצעת חוק שתאסור על קיום הפגנות בסמוך לבתי המגורים של אישי ציבור, ובהם אישים פוליטיים, עובדי מדינה בכירים ואנשי כוחות הביטחון - כך החליטה היום ועדת השרים לחקיקה בראשות שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן.


הצעת החוק, שאותה יזם ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד), קובעת כי "לא יוצגו משמרות מחאה מכל סוג שהוא במרחק של פחות מ-500 מטר מבתיהם או מעונם של אנשי ציבור", או בסמוך לבתיהם של שופטים, פקידי ממשלה, אנשי כוחות הביטחון והמשטרה, דיפלומטים זרים, וכן ליד בתיהם של קרובי משפחתה מדרגה ראשונה של בעלי תפקידים אלה.


פרסומתההצעה הונחה על שולחן הכנסת לפני כחצי שנה, וכעת קיבלה את תמיכת הממשלה. לדברי שטייניץ, "החוק נועד למנוע הפעלת לחץ וטרור כלפי אנשי ציבור על ידי הפרעות למהלך חייהם הפרטיים והמשפחתיים", ולמנוע מהמפגינים למרר את חייהם של איש הציבור, קרוביו ושכניו באופן יומיומי. עם זאת, החוק החדש יאפשר עריכת הפגנות מול משרדיהם, מקומות עבודתם או מעונם הרשמי של אישי הציבור.


לפני כשבוע וחצי דחה בג"ץ עתירה נגד החלטת המשטרה, שלא לאפשר לפעילי ימין קיצוני לקיים הפגנות מחאה מול מעונו הפרטי של אלוף פיקוד המרכז, יאיר נוה, בגבעת שמואל. בהפגנות ללא היתר שהתקיימו בחודשים האחרונים מול הבית קראו מפגינים לעבר נוה "בוגד" ו"פושע". השופט סלים ג'ובראן קבע כי החלטת המשטרה היא בתחום הסביר, "בהתחשב בעובדה שעד עתה התקיים מספר לא מבוטל של הפגנות מול בית האלוף, באופי הטורדני שנשאו ההפגנות ובהתחשב בקיומם של מקומות חלופיים לעריכת ההפגנות".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i