כתב נושא: בן לאדן יש"ו משקם את אל קאעדה  (נקרא 1327 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בן לאדן יש"ו משקם את אל קאעדה
« ב- : פברואר 19, 2007, 18:32:41 »
ה"ניו יורק טיימס" מדווח: לאחרונה נאספות עדויות שבן לאדן וסגנו בונים מרכז מבצעים בהרי פקיסטן, ומשתלטים על הארגון מחדש.


מנהיג ארגון אל קאעדה אוסמה בן לאדן וסגנו איימאן אל-זוואהירי, שעד הזמן האחרון תוארו על ידי ממשל בוש כמנותקים מהארגון שהקימו, משתלטים עליו בחזרה, לפי דיווחים מודיעיניים. השניים הקימו מספר מחנות אימונים בפקיסטן, על הגבול ההררי עם אפגניסטן. במחנות מתאמנים פעילים לביצוע תקיפות מחוץ לאפגניסטן. כמו כן הקימו השניים מרכז פיקוד באזור ההררי השבטי. גורמי מודיעין מסרו את המידע בעילום שם וסרבו לספק עדויות למהימנותו, כדי לא לחשוף מקורות ודרכי פעולה.


המידע שמסרו גורמי המודיעין האמריקאי עורר דאגה בממשל בוש, ששלח לאפגניסטן את יועצו הבכיר למלחמה בטרור פרנסיס טאונסנד לדון עם בכירי ממשל באיום הגובר. בוושינגטון התעורר מחדש הוויכוח כיצד להתייחס לפקיסטן, שמשמשת בסיס לטרור, מבלי לפגוע בשלטונו של פרווז מושראף.


פרסומתהוויכוח בוושינגטון נוגע גם לדרכי הפעולה נגד ההתפתחות, שגורמת דאגה של ממש בממשל בוש. בכירים בפנטגון מעוניינים לתקוף את המחנות, אבל אחרים מתנגדים לתקיפה, בגלל החשש מפגיעות באזרחים, שעלולה לסכן את שלטונו של מושראף. יצוין שתקיפות כאלה שבוצעו בעבר בפקיסטן גבו מחיר כבד בחיי אדם ועוררו ביקורת רבה. גם הניסיון לחסל מנהיגי אל קאעדה באזור שבטי בסומליה לפני כחודש לא צלח ותמונות האזרחים ההרוגים הרבים לא סייעו לתדמית ארה"ב בעולם.


המחנות ומרכז הפיקוד על גבול פקיסטן עדיין אינם מפותחים כפי שהיו מתקני אל קאעדה באפגניסטן, בתקופת שלטון הטליבאן. עם זאת החשש בארה"ב כעת הוא מכך שנראה ששרשרת הפיקוד חוברה מחדש. פרוש הדבר עלול שארגון הטרור, שעד כה התבסס על קשר רופף בין פלגיו, יוכל לקיים פעולות מתואמות ברחבי העולם, בהתבסס על כוחות מאורגנים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i