כתב נושא: חוקרים ישראלים: נסראללה יש"ו מדוכא  (נקרא 1577 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
חוקרים ישראלים: נסראללה יש"ו מדוכא
« ב- : פברואר 19, 2007, 18:25:23 »
הערכה מתבססת על ניתוח התנהגותו של מזכ"ל חיזבאללה בפגישות שונות ובהופעות פומביות שקיים לאחרונה, בהשוואה לתקופות שונות בעבר. בנוסף בנאומיו יש חוסר התלהבות וכריזמה בניגוד לעבר. בצה"ל סבורים כי נסראללה החש בחוסר ביטחון עלול לפעול נגד ישראל.


האם חסן נסראללה בדיכאון? - מומחים ישראלים שעוקבים אחרי מזכ"ל חיזבאללה טוענים שכן. החוקרים מעריכים כי בתקופה האחרונה מצטיירת תמונה לפיה חל שינוי בהתנהגותו של נסראללה וכי הוא סובל מסוג מסויים של דיכאון. ההערכה מתבססת על ניתוח התנהגותו בפגישות שונות ובהופעות פומביות שקיים לאחרונה, בהשוואה לתקופות שונות בעבר. המומחים הוסיפו כי אם ההשערה מדוייקת תהיה בעיה לחזות את התנהגותו בעתיד.


ביום שישי נשא נסראללה נאום בביירות לזכר קודמו בתפקיד, עבאס מווסואי . בנאום הוא לא בחל במילים מתגרות נגד ישראל, לרבות תיאורים על הברחת נשק בחשאי לידי ארגונו. בנוסף אמר מזכ"ל חזיבאללה כי הוא לא יירתע מעימות נוסף מול ישראל.


החוקרים שמעריכים כי נסראללה בדיכאון מתארים את מצבו במונחים של "דיכאון" ו"דפרסיה". ההערכה מבוססת על רקע הביקורת כלפיו מלבנון ומסוריה. לדבריהם, הביקורת על מזכ"ל חיזבאללה לעיתים גלויה וברורה, כמו גם הניסיונות שלו לכרות מעין בריתות עם גורמים הנחשבים כמתנגדים לו.


חלק מההערכה מתבסס גם על הצד הסורי בכל הקשור לחיזבאללה, והתחושה כי דמשק אינה בת בריתו באופן מלא. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא שנסראללה לא ביקר מאז פרוץ מלחמת לבנון השנייה בארמונו של נשיא סוריה, בשאר אסד, בעוד שלפני המלחמה הוא היה נוהג לבקר שם.


מאז תחילת המלחמה הופיע נסראללה מספר פעמים, הן בראיונות בטלוויזיה והן בנאומים שנשא מול קהל תומכיו. המומחים מעריכים כי גם מהופעותיו של מזכ"ל חיזבאללה ניתן ללמוד על מה שעובר על האיש. הוא ממעט להופיע בפומבי, ובנאומיו יש חוסר התלהבות וכריזמה, בניגוד לעבר.


מימד נוסף המשפיע על נסראללה הוא הביקורת שנמתחת עליו מתוך לבנון. לדברי המומחים הביקורת גורמת לו לאי נוחות. בנאומו האחרון הוא שב ודיבר על אחדות בלבנון והימנעות ממלחמת אחים. על-פי ההערכות המומחים הדבר מלמד על מצבו הנפשי.


בצה"ל ובמערכת הביטחון לא מוכנים להתייחס לאבחנת המומחים. עם זאת הם סבורים כי דווקא נסראללה, שאינו בטוח בעצמו וחש מאוים, עשוי לפעול נגד ישראל. מנגד ייתכן שאלה ניצנים ראשונים המעידים על פגיעה במעמדו ובארגונו. לעומת זאת חוקרים אחרים שעוקבים אחר מזכ"ל חיזבאללה משרטטים תמונה שונה.


בתוך כך, ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תא"ל יוסי ביידץ, כי חיזבאללה התעצם מאוד והצליח לשקם כמעט את כל כוחו מלפני מלחמת לבנון השניה. תא"ל ביידץ אמר את הדברים בדיון בישיבת החוץ והביטחון של הכנסת, בה השתתף גם שר הביטחון עמיר פרץ. אלא שלאחר שפרץ הסתייג, מהדברים, חזר בו גם הקצין הבכיר והבהיר כי מדובר בפוטנציאל בלבד.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i