כתב נושא: בדרן צרפתי הורשע באנטישמיות  (נקרא 1916 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בדרן צרפתי הורשע באנטישמיות
« ב- : פברואר 18, 2007, 07:08:55 »
דיודונה, שהתבטא פעמים רבות באנטישמיות, הורשע על אמירתו: "בשבילי היהודים הם כת, הונאה".

עבור הבדרן הצרפתי המפורסם דיודונה לא היתה זו הפעם הראשונה בבית המשפט על רקע התבטאות אנטישמית, אך הפעם הוא גם הורשע: בית המשפט העליון בפריז הרשיע אתמול את הבדרן בהשמעת הערות גזעניות, לאחר שאמר ב-2002 לעיתון מקומי בעיר ליון בצרפת כי "בשבילי היהודים הם כת. הם הונאה. הם הכת הכי רצינית כי הם הראשונים".

ארגונים יהודיים הגישו תלונות נגד הבדרן הפופולרי, בעיקר מקרב הצעירים בני המהגרים המוסלמים והאפריקנים בצרפת, בטענה כי מדובר בהערה אנטישמית. אלא שעד כה זוכה דיודונה בבתי המשפט. אך בית המשפט העליון בפריז קבע בסוף השבוע, כי "הערות אלה אינן נופלות בהגדרת חופש הביקורת כלפי הדתות, אלא מהוות עלבון נגד קבוצת אנשים בשל מוצאם".

דיודונה, בן מהגרים שהכריז על התמודדותו לנשיאות צרפת אבל הסיר את מועמדותו בשל היעדר תמיכה, יש עבר עשיר של תקריות אנטישמיות. בדצמבר 2003 הוא הופיע במערכון בערוץ הטלוויזיה הציבורית, כשהוא לבוש בבגדי יהודי חרדי, והצדיע במועל יד נאצי כאשר הוא קורא "הייל ישראל". הוא זוכה בבית המשפט בצרפת, בנימוק כי הוא ביקר את מדיניות ממשלת ישראל ולא ביצע מעשה אנטישמי נגד היהודים.

השווה בין יהודים לסוחר עבדים
ביוני 2004 הוא זוכה מעבירה של תמיכה בטרור, לאחר שאמר בראיון: "אני מעדיף 
את הכריזמה של אוסמה בן-לאדן על זו של ג'ורג' בוש". דיודונה אף ערך באחרונה ביקור הזדהות אצל החיזבאללה בלבנון, וערך בצרפת פיוס חריג עם מנהיג הימין הקיצוני, האנטישמי ומכחיש השואה ז'אן מארי לה-פן, המתמודד על נשיאות צרפת.

הרשעתו היחידה והקודמת של דיודונה באנטישמיות אירעה במרס 2006, לאחר בהופעה אחרת בטלוויזיה השווה בין היהודים לבין סוחרי עבדים. בית המשפט גזר עליו קנס של 5,000 אירו. חודשים ספורים לפני כן הוא נעצר בידי משטרת פריז, אחרי שהתיז גז מדמיע על שני יהודים צרפתים.

דיודונה טייל בערב עם שני ילדיו ברובע ה-11 של פריז כאשר שני אנשים, אשר לטענתו היו יהודים-צרפתים, זיהו אותו והחלו לקלל אותו, והוא בתגובה ריסס אותם בגז מדמיע. שני היהודים, צעירים בני 19 ו-25, הטיחו בדיודונה: "בגלל הערות כמו שלך רצחו את אילן חלימי". דיודונה חזר לביתו, לקח מיכל של גז מדמיע, ואז חזר למקום האירוע וריסס אותם.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i