כתב נושא: מאסרי עולם למפוצצי בתי הכנסת באיסטנבול  (נקרא 1701 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שבעה פעילי אל קאעדה הורשעו בביצוע הפיגועים שהתרחשו בנובמבר 2003 מול שני בתי כנסת ובקונסוליה הבריטית באיסטנבול


בית המשפט בטורקיה גזר אמש עונשי מאסר עולם על שבעה פעילי אל קאעדה שהורשעו בביצוע סדרת פיגועים בנובמבר 2003 באיסטנבול. 58 בני אדם נהרגו ומאות נפצעו בפיגועים שבוצעו ב-15 בנובמבר מול שני בתי כנסת וב-20 בנובמבר בקונסוליה הבריטית ובמשרד הראשי של בנק HSBC. בין ההרוגים בפיגועים, הקונסול הכללי של בריטניה במדינה, רוג'ר שורט.


אחד הפעילים, לואווי מוחמד חאג' באקר אל-סקה, אזרח סורי שהורשע בתכנון הפיגועים, קרא לחבריו, במהלך נאום הסיכום שלו, להמשיך במאבקם. "אחיי הגיבורים, אל תדאגו לי. הניצחון קרוב", אמר. מלבדו, נידונו למאסר גם הארון אילהאן, שהורשע בביצוע הפיגועים, פאבזי ייטיטז, שסייע להרכיב את המשאיות הממולכדות, יוסוף פולט, שנתן את הוראת הביצוע לפיגועים בבתי הכנסת, וכן עוד שלושה פעילים.


פרסומתמכתב האישום, שהוגש ביוני 2004 נגד 69 נאשמים, עולה כי מנהיג אל-קאעדה, אוסאמה בן לאדן, המליץ על בחירת המטרות בפיגועי הטרור. זהו המשפט הראשון בטורקיה שבו מואשמים אנשים בקשר או בחברות באל-קאעדה. בכתב האישום נכתב כי בן לאדן העביר לידי הקבוצה הטורקית 150 אלף דולרים לשם ביצוע מתקפת הטרור.


בסופו של דבר, על פי מקורות במודיעין הטורקי, שינתה השלוחה הטורקית את המטרות לפיגועים בגלל אמצעי הביטחון הקפדניים שהיו ביעדים שנבחרו. במקום היעדים המקוריים, נבחרו שני בתי כנסת, סניף בנק בינלאומי והקונסוליה הבריטית באיסטנבול. התקפות הטרור התבצעו באמצעות מכוניות תופת ומחבלים מתאבדים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i