כתב נושא: איראן: ארה"ב קשורה לפיגוע בזהדאן  (נקרא 1729 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
איראן: ארה"ב קשורה לפיגוע בזהדאן
« ב- : פברואר 17, 2007, 10:06:42 »
מפקד במשטרה המקומית ובכיר איראני אמרו כי המודיעין האמריקני והבריטי קשורים לפיגוע בו נהרגו 11 חיילים מ"משמרות המהפכה". אחד החשודים שנעצרו הודה שהתאמן בפקיסטן.

איראן הודיעה אמש (יום ו') כי עצרה 65 בני אדם בחשד למעורבות בפיצוץ מכונית התופת ליד האוטובוס בזהדאן ביום רביעי, תקרית בה נהרגו לפחות 11 חיילים מ"משמרות המהפכה" .


(האוטובוס בו אירע הפיצוץ בזהדאן)


מפקד המשטרה המקומית, מוחמד גרפי, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א, כי ארגון חמוש סוני בשם "ג'ונדאללה" (חיילי האל) לקח אחריות לפיגוע, אולם ברור שאנשי מודיעין של ארצות הברית ובריטניה קשורים למעשה.


"החקירה שלנו מראה בבירור קשר למודיעין האמריקני והבריטי וכמו כן יש קשר לקבוצות המתנגדות למשטר האיסלאמי באיראן", אמר גרפי. גם פקיד בכיר בטהרן אמר כי מאחורי הפיצוץ באוטובוס עומדת ארצות הברית, שהקימה יחידות בארצו.


גרפי אמר עוד בפיצוץ נוסף שאירע באותו אזור לא היו נפגעים, אולם לאחריו התפתחו באזור חילופי אש בין כוחות הביטחון למקומיים.


החשוד העיקרי בביצוע הפיגועים, נסראללה שאמשי זאהי, הודה כי הוא משתייך לארגון "ג'ונדאללה". הוא סיפר לעיתונאים מסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א כי עבר אימונים בפקיסטן וחצה את הגבול לאיראן "כדי לבצע פעולות טרור".


העיר זהדאן שוכנת סמוך לגבול עם פקיסטן ואפגניסטן ובאזור יש תקריות רבות בין כוחות הביטחון לחמושים המעורבים בהברחות סמים. לאחרונה דווח במערב על ארועים רבים של אי-שקט ותסיסה נגד השלטון המרכזי באיראן.

 
ביוני 2005 היו שורה של פיגועי תופת בעיר אהבז באיראן, ליד הגבול עם עיראק, ובבירה טהרן. לפחות תשעה בני אדם נהרגו. גם באוקטובר אותה שנה היה פיגוע כפול באהבז. השלטונות אמרו שמדובר במחבלים ערבים שהתמרדו נגד אפליה של הממשל הפרסי. בינואר 2006 היה פיגוע נוסף באהבז, הפעם בבנק ומשרד ממשלתי. שמונה בני אדם נהרגו.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i