כתב נושא: נשיא איראן ימ"ש: "עידן האויבים שלנו הגיע לקיצו"  (נקרא 1691 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מחמוד אחמדי-נג'אד ימ"ש הדגיש כי לבנון וחיזבאללה זוכים לתמיכתו הנרחבת במאבק מול ארה"ב וישראל: "אתם ואנחנו - שני חלקים מאותו גוף". לדבריו, רק באמצעות שיתוף פעולה בין שתי המדינות "ניתן יהיה להכשיל את מזימות האויבים נגדנו".


הקשר ההדוק בין איראן לחיזבאללה עלה בקיץ האחרון פעמים רבות על סדר היום, במסגרת המלחמה בין ארגונו של חסן נסראללה לבין צה"ל. האיראנים לא התאמצו להסתיר את העובדה שהם תומכים ומסייעים לחיזבאללה וגם היום נשמעים מכיוון טהרן הצהרות גורפות של אהדה כלפי ארגון הטרור והמדינה בה הוא פועל. נשיא איראן, מחמוד אחמדי-נג'אד, אמר בסוף השבוע כי "איראן ולבנון הן שני חלקים של אותו הגוף. למרבה הצער, לבנון כיום היא האיבר הפצוע בגוף הזה".


אחמדי-נג'אד בירך את לבנון על כך ש"הפכה לסמל של אומץ לב", במהלך שיחת פרידה משגריר לבנון בטהרן, עדנן מנסור, המסיים את תפקידו.

 
סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" הביאה מדבריו של אחמדי-נג'אד שהוסיף כי רק באמצעות שיתוף פעולה והרחבת היחסים בין שתי המדינות "ניתן יהיה להכשיל את מזימות האויב נגדנו. כמו תמיד, הממשלה האיראנית תתמוך בעם הלבנוני בכל שלב של הדרך".

נשיא איראן קרא ללבנון לגלות איפוק וסבלנות ואמר כי בדרך זו יגברו שתי המדינות על האויב. "האויבים ממשיכים לרקום מזימות, אך העידן שלהם הגיע לקיצו. סבלנות ואמונה באל יפתרו את כל בעיותינו", ציין.

 

אחמדי-נג'אד התייחס גם באופן ישיר למלחמת לבנון השנייה ואמר כי בזכות חיזבאללה "הפך העם הלבנוני לסמל של אומץ לב, אמונה וכבוד עבור כל המדינות. כל זאת, באמצעות כוח ההתנגדות".

 

השגריר היוצא מנסור הדגיש בשיחה את הקירבה בין שתי המדינות ואמר כי טהרן ממשיכה לסייע ללבנון בנושאים כמו ביטחון. "איראן תמיד נמצאת בלבבותיהם של הלבנונים", הוסיף מנסור.

 

אחמדי-נג'אד התראיין לפני מספר ימים לרשת הטלוויזיה האמריקנית ABC, ואמר כי השלום יחזור לאזור רק לאחר שארצות הברית תסיג את כוחותיה מהמזרח התיכון - ואחרי שכל הכוחות הזרים ייצאו ממנו.

 
"אנחנו נמנעים מכל סוג של עימות ומכל סוג של שפיכות דמים - והדברים הללו מצערים אותנו", אמר אחמדי-נג'אד לעיתונאית דיאן סוייר, על פי תמליל הראיון שהועלה לאתר הרשת . "אנחנו מתנגדים לעימותים, וכפי שאמרנו בעבר, אנחנו חושבים שניתן לפתור את בעיות העולם בדרכים הגיוניות וברוח חברית, ואין שום סיבה להשתמש בכוח", אמר.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i