כתב נושא: יפן הקפיאה נכסים הקשורים לגרעין האיראני  (נקרא 1625 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
במסגרת ההחלטה הוקפאו נכסיהם של עשרה ארגונים ו-12 בני אדם הקשורים לתוכניות העשרת האורניום של טהרן. בנוסף, החליטה טוקיו לאסור על העברת נכסים לגופים הקשורים לתוכניות הטילים האיראניות. שר החוץ היפני: נאכוף את הסנקציות מתוך כוונה להביא לפתרון.

ממשלת יפן החליטה היום (ו') להקפיא את נכסיהם של עשרה ארגונים ו-12 בני אדם הקשורים לתוכניתה הגרעינית של איראן. זאת, כחלק מהסנקציות שהטיל האו"ם על טהרן עקב סירובה לחדול מהעשרת אורניום.


בנוסף, החליטה יפן לאסור באופן גורף על העברת נכסים לגופים שיש להם קשר לתוכנית הגרעין ולתוכנית הטילים הבליסטיים האיראנית - צעד שגם הוא עולה בקנה אחד עם הסנקציות הבינלאומיות.

"עלינו לאכוף את ההחלטה מתוך כוונה להביא לפתרון. תוכנית הגרעין האיראנית משפיעה על נושא אי הפצת הנשק הגרעיני ועל תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית", אמר שר החוץ, טרו אסו, וקרא לאיראן לחדול מפעילותה להעשרת האורניום ולשוב לשולחן המשא ומתן.

 

למרות היותה בעלת ברית של ארצות הברית, שמרה יפן עד כה על יחסים כלכליים טובים עם איראן. הכלכלה היפנית תלויה כמעט לחלוטין באספקת נפט ממדינות המפרץ הפרסי: כ-15 אחוז מתצרוכת הנפט שלה נרכשת באיראן והיא גם קשורה עם טהרן בחוזים של מיליוני דולרים לפיתוח שדות נפט וגז טבעי.

 

על רקע המשבר הגרעיני עם איראן, מצאה את עצמה יפן בעמדה מורכבת: מחד היא ידועה כמתנגדת הבולטת ביותר אולי להפצת נשק גרעיני בשל עברה ההיסטורי כמדינה היחידה בעולם שהותקפה בנשק שכזה. מנגד, היא הקפידה לשמר את יחסיה עם טהרן כדי להבטיח את אספקת הנפט הסדירה מהמפרץ.

 
ואולם לחצים אמריקנים שהופעלו על טוקיו לצמצם את קשריה העסקיים עם איראן נשאו בחודשים האחרונים פירות. יפן פעלה לצימצום התלות שלה בנפט איראני, חברות יפניות ביטלו חלק מהחוזים הקיימים עם חברות איראניות ובעידוד הממשלה בטוקיו, ניתקו בנקים יפנים גדולים את קשריהם עם הבנק הממשלתי של איראן - צעדים שהתקבלו בשביעות רצון בוושינגטון ובירושלים.


וושינגטון הודיעה זה מכבר כי היא פועלת להציב מגבלות כלכליות נוספות בדרכה של איראן, גם מעבר לסנקציות המחייבות שהוטלו במועצת הביטחון, וציינה את יפן כמדינת מפתח למטרה זו. האמריקנים פועלים לשכנע בנקים ומוסדות פיננסיים יפניים שלא להעניק אשראי לחברות איראניות, ומעודדים אותם שלא להשקיע כספים באיראן.

 
שלשום רמז יועץ איראני בכיר , המקורב למנהיג הרוחני עלי חמינאי, כי טהרן עשויה לשקול הקפאה של פעילות העשרת האורניום שלה. דבריו של ולאייטי עומדים בניגוד גמור לדברים שאמר נשיא איראן, מחמוד אחמדי-נג'אד, לפיהם ארצו לעולם לא תעצור את פעילות העשרת האורניום שלה, ולא תוותר על זכותה לפתח תוכנית לייצור דלק גרעיני.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i