כתב נושא: דבר תורה מעניין על פורים -ישנו עם אחד  (נקרא 1627 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
בס"ד
לקחתי מפורום אחר
http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=2987003
אומרים חז"ל הקדושים!!!! לא היה שטן שקטרג על ישראל בשמיים ובארץ כמו המן הרשע ימח שמו

כתוב ככה "ויאמר המן למלך אחשורוש יש עם אחד מפוזר ומפורד בין עמים בכל מדינות מלכותיך ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אינו שווה להניחם..."

אומר חז"ל הקדושים במדרש.. הם מתארים כל מילה ומילה שהתכוון בה המן... ובקיצור המן בא לאחשורוש אמר לו באו נהרוג את היהודים.. אמר לו אחשורוש אני מפחד לנוגע בהם כי כל מי שנגע בהם אלוקים שלהם עניש אותו.. פרעה נגה בהם נענש..סיסרא נגה בהם נענש... סנחריב נגע בהם נענש... נבוכדנצאר נגע בהם נענש... ואז המן אמר לו "ישנו.." אומרים חז"ל אל תקרא ישנו אלה יושן!! אמר המן לאחשורוש אלוקים שלהם יושן!! אלוקים שלהם כבר זקן.. אז הוא היה כיבכיול צעיר.. חזק.. אז הוא עניש את פרעה ונבוכדנצאר וכ'ו.. אבל היום? הוא יושן!!! הוא זקן... אין לו כוח כמו פעם.. ואז אחשורוש אמר לו "הם מאוחדים.. קשה יהיה להורג אותם..כי תמיד שהם מאוחדים הם מנצחים.." אמר לו המן ימח שמו "מפוזר ומפורד בין עמים.." הם מפורדים.. מפוזרים.. הם כבר לא מאוחדים כמו בהם.. ואז המן אמר לו "ודתיהם שונות מכל עם..." יש להם מנהגים מוזרים... חגים מוזרים.. בסכות הם יוצאים לבחוץ... יושבים בסוכה.. לוקחים עלים ומנענעים... בראש השנה תוקעים בשופר.. בקיצור המן ימח שמו הוציא את עם ישראל משוגעים.. משונים... ואז הוא אמר לו "ודתי המל אינם עושים.." הם לא שומרים את החוקים שלך.. אתה אומר להם תבאו לעבוד הם אומרים לך "שבת היום.. חג היום.. חול המועד היום..." וגם? הם יותר מזלזלים בך המלך!! אם עכבר יפול לתוך כוס יין? הם יוציאו את עכבר וישתו את היין.. אבל אם אתה תנגה ביין? הם לא ישתו את היין!! הם נגעלים ממיך יותר מעכבר...!!!!

ובקיצור ככה המן הסתיר את אחשורוש על עם ישראל...


זה לפי הפשט!! עכשיו באו תיראו לפי הסוד.. לפי הקבלה איך המן גם קטרג על עם ישראל בשמיים!!! אומרים חז"ל הוא היה שטן.. הוא ידע מתי אלוקים כועס.. מה מעצבן את אלוקים.. מה מכעיס אותו...ובקיצור לפי הסוד הוא אמר לאלוקים...

"ישנו עם אחד.." אותו עם שבחרתה בו? "ישנו.." אל תקרא ישנו אל יושן!! הם יושנים מהמצוות שלך!!! הם יפסיקו לשמור את המצוות שלך!! "מפוזר ומפורד..." הם לא מאוחדים... כידוע אחד הדברים מקטרגים על עם ישראל שאין אחדות!! יש שנאת חינם!! בגלל זה חרב הבית...ןואת דתי המלך אינם עושים..." הם לא שומרים את המצוות שלך!! "ולמלך אינו שווה להנחים.." בגלל זה לא שווה לה' יתברך לשאיר אותם..!! רק תבינו איך היה מקטרג המן ימח שמו על עם ישראל..


וגם כידוע המן יביא 10 אלף כיכר כסף.. אומרים בעלי התוספות למה 10 אלף ככר כסף? המן עשה חשבון.. הוא ידע שעם ישרלא נותן מחצית השקל.. ובקיצור 10 אלף אלה.. הם שווים 600 אלף איש שנתנו מחצית השקל...

ימח שמם וזכרו
__________________
אם הינו ידועים כמה הקדוש ברוך הוא אוהב אותנו הינו רצים אחריו כמו אריות!! אבל מה הבעיה? שאנחנו לא יודעים!! למה אנחו לא יודעים? כי אנחנו לא מאמנים שהוא אוהב!!
« עריכה אחרונה: מרץ 05, 2009, 22:50:34 על ידי arabhater »
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!