כתב נושא: בחרמון: יחידת האלפיניסטים יוצאת לשטח  (נקרא 1497 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בחרמון: יחידת האלפיניסטים יוצאת לשטח
« ב- : פברואר 15, 2007, 19:47:22 »
השלג שהחל להיערם בחרמון, מבשר גם על פעילותה של יחידת האלפיניסטים של צה"ל במקום. טל זוהר, לוחם ביחידה: "השלג מגיע לפעמים לגובה של שני מטרים וכאשר הסופות מחמירות, אנו בונים מערות בתוך השלג ומסתתרים בתוכן". לוחמים בלבן.


עונת החורף מלווה מדי שנה בשלגים המכסים בצבע לבן בוהק את הר החרמון ואת סביבתו. זוהי התקופה בה מתחילה מדי שנה פעילותה של יחידת האלפיניסטים של צה"ל. מדובר בקבוצת חיילי מילואים, חלקם הגדול קרביים יוצאי חטיבת גולני, הנפגשים מדי שנה ומגיעים למוצב החרמון, שם הם פועלים בתחומי האבטחה הצבאית לצד הסיוע לאזרחים.

 
טל זוהר, לוחם ביחידה, סיפר היום (ה') על פעילותם: "אנחנו רגילים לפעול בתנאים קשים בהם הטמפרטורה מגיעה הרבה מתחת לאפס, מלווה בסערת שלגים וברוחות עזות. השלג מגיע לפעמים לגובה של שני מטרים וכאשר הסופות מחמירות, אנו בונים מערות בתוך השלג ומסתתרים בתוכן עד רגיעה יחסית במזג האוויר".


(יחידת האלפיניסטים)

התנועה בשלג אינה פשוטה והלוחמים פועלים בעזרת ציוד סקי, חתולי שלג ואופנועי סקי. "לא באנו לכאן כדי ליהנות מהגלישה באזור, אלא כדי להוות כוח חשוב במערך הפעילות הצבאית בסמיכות לגבול. כמו כן, אנו משמשים ככוח נוסף שנמצא באתר החרמון ומסייע לכוחות ההצלה ולהנהלת המקום בסיוע לאזרחים הנקלעים לקשיים בעת הבילוי במקום", הוסיף זוהר.
 

אנשי היחידה אומנו במהלך הכשרתם לפעילות ירי תוך כדי גלישה, פעילות של כמה ימים בשטח בתנאים קשים וללא מזון, ולפעולות חילוץ של לכודים מתחת למפולת שלגים.


הפעילות במקום דורשת מיומנות רבה וכן היערכות חשובה מבחינת הלבוש של הלוחמים. לדברי זוהר, "אנחנו לובשים בגדים חמים ומעליהם בגדים נושמים ושכבה נוספת של ביגוד המיועד להתמודד עם הרוחות ולמנוע רטיבות. כאשר אתה יבש ומחוסן מפני מזג האוויר הקשה, אז התפקוד שלך בשטח טוב יותר, וכך גם היכולת המבצעית שלך". החורף השנה הגיע באיחור גם לחרמון אבל לפי כמות השלגים שהצטברה בתקופה האחרונה, צפויים לוחמי יחידת האלפיניסטים, לפעול במקום גם במהלך השבועות הקרובים.


בצל מזג האוויר הסוער שהחל אמש, נותר היום אתר החרמון פתוח לגולשים ומבקרים. אלפים מכל הארץ עשו את דרכם למסלולי הסקי, נהנים משלג קל ומתנאים טובים. ברכבל התחתון הגיע השלג לגובה של 80 ס"מ וברכבל העליון לכ-120 ס"מ. בחלקים הגבוהים של האתר הגיע מפלס השלג ליותר משני מטרים והערכה היא, כי בימים הקרובים יתוספו לאתר מספר ס"מ נוספים של שלג.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i