כתב נושא: בכיר רוסי איים: ניסוג מהאמנה לצמצום הגרעין  (נקרא 1331 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מפקד הצבא הרוסי שיגר איום מרומז לכיוון וושינגטון, כשאמר כי ארצו עלולה לפרוש מהסכם לצמצום כלי נשק גרעיניים שנחתם עם ארה"ב בתום המלחמה הקרה. הרקע: חששה של מוסקבה מהצבת מערכת אמריקנית להגנה מפני טילים במזרח אירופה



העימות בין רוסיה וארצות הברית מתחמם: מפקד הצבא הרוסי, הגנרל יורי בלוייבסקי, הזהיר היום (ה') את וושינגטון כי ארצו עלולה לסגת מהסכם שנחתם ביניהן בתום המלחמה הקרה לצמצום כלי הנשק הגרעיניים, בעקבות כוונת ממשל בוש להציב מערכת להגנה מפני טילים במזרח אירופה.


על פי הדיווח בסוכנויות הידיעות ברוסיה, הגנרל בלוייבסקי אמר שארצו עלולה לסגת באופן חד-צדדי מאמנת ה-INF (Intermediate-Range Nuclear Forces Treaty), שנחתמה בין ברית המועצות וארצות הברית ב-1987. האמנה, שנחתמה בידי מיכאיל גורבצ'וב ורונלד רייגן , הסדירה את השמדתם של טילים בליסטיים לטווח של בין 500 ו-5,500 ק"מ.

 

ההתבטאות מצטרפת לחילופי המהלומות המילוליות בין רוסיה וארצות הברית בתקופה האחרונה, שהעלו מחדש את הדי המלחמה הקרה.


רוחות מלחמה?

פוטין מזהיר את ארה"ב: אל תפרשו טילים באירופה
הבית הלבן: מופתעים ומאוכזבים מדברי פוטין
רוסיה לוושינגטון: הבטיחו שלא תתקפו אותנו
דיווח: רוסיה פתחה במירוץ חימוש נרחב
שר החוץ הרוסי: מדיניות ארה"ב "תגרור משבר עולמי"
גייטס מחזיר לפוטין: גם אתה מערער את היציבות

 
הרקע למתיחות היא חששה של רוסיה מכוונת וושינגטון להציב בצ'כיה ובפולין מערכות טילים נגד טילים, שמטרתן המוצהרת היא הגנה על אירופה מפני התקפות של איראן וצפון קוריאה.

 
ארצות הברית הודיעה כי הטילים לא מתוכננים לפגוע באף מטרה בשטחה של רוסיה, אולם פקידים בכירים במוסקבה טענו כי היא מהווה איום על הביטחון הלאומי של רוסיה.



"המומחים הצבאיים שלנו לא מאמינים שמערכת הטילים שהוצבה במרכז אירופה נועדה להתמודד עם האיום האיראני", אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במסיבת העיתונאים השנתית שלו, שהתקיימה בקרמלין. "בעינינו, מדובר בטענות משוללות בסיס, ובאופן טבעי, הדבר יגרור תגובה הולמת. היא תהיה אמנם א-סימטרית, אך יעילה",


כעת מוסיף הקצין הרוסי את המתיחות הגואה. בתשובה לשאלה אם רוסיה עשויה לסגת מההסכם עם האמריקנים, אמר בלוייבסקי: "נראה כיצד השותפים האמריקנים שלנו יפעלו. מה שהם עושים כרגע, הצבת מערכת הגנה נוספת מפני טילים באירופה, תמוה לחלוטין".
 

 
"בהסכם ישנה אפשרות לנטוש את האמנה אם צד אחד בו מציג ראיות משכנעות", צוטט הגנרל הרוסי בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס". "כיום יש ראיות משכנעות שכאלה - מדינות רבות מפתחות ומשכללות רקטות לטווח בינוני", המשיך בלויבסקי.


ראש ממשלת פולין, ירוסלב קצ'ינסקי, אמר היום כי הוא ונשיא פולין, לך, תומכים בהצבת מערכת ההגנה האמריקנית על אדמת פולין. "הממשלה, הנשיא ואני תומכים בהצבת המערכת", אמר קצ'ינסקי במסיבת עיתונאים. ממשלתו השמרנית של קצ'ינסקי, עם זאת, טרם אישרה את פריסת המערכת באופן רשמי.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i