כתב נושא: בוש: טהרן שולחת נשק לעיראק, אך אין לי הוכחה  (נקרא 1343 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
במסיבת העיתונאים הראשונה שלו מזה חודשיים, אמר נשיא ארצות הברית כי הוא משוכנע שהממשלה האיראנית מעורבת בחימושן של המיליציות השיעיות בעיראק, למרות שהוא אינו יכול להוכיח זאת. מוקדם יותר טענו קצינים אמריקנים בבגדד כי יש להם ראיות שטהרן הורתה לחמש את המיליציות. בוש הבהיר כי המבצע להשבת הסדר בבגדד ייקח זמן, וקרא לקונגרס לתמוך בתוכניתו.


שלושה ימים לאחר שקצינים אמריקנים בכירים בבגדד טענו כי יש הוכחה שההנהגה האיראנית מעורבת באופן ישיר בחימושן של המיליציות השיעיות בעיראק, אמר היום (ד') נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, כי אין ראיות לכך שהממשלה בטהרן הורתה על משלוחי הנשק - אך הוא משוכנע שהדבר נעשה בידיעתה ובהכוונתה.


"אנחנו יודעים שארגון בריגדות אל-קודס מספק את המטענים הקטלנים לחמושים, ואנחנו יודעים שארגון זה הוא חלק מהמשטר האיראני", אמר בוש במסיבת עיתונאים שקיים הערב בוושינגטון. "אנחנו לא יודעים האם ראשי המשטר הורו לבריגדות אל-קודס לבצע זאת - אבל זה לא משנה, אם הדבר נעשה בידיעת ההנהגה הבכירה או בלא ידיעתה. אנחנו יודעים שהם פועלים נגד חיילינו ונגד העם העיראקי. נגן על אנשינו, נמצא את הרשתות ונטפל בהן. אם נמצא סוכן שמעביר נשק לעיראק, נטפל בו. נגן על חיילינו ועל אזרחינו", דברי בוש.


כזכור, אתמול אמר יושב ראש המטות המשולבים בצבא האמריקני, הגנרל פיטר פייס, כי אין ראיות הקושרות את הממשלה האיראנית לנשק האיראני שהתגלה בעיראק. דבריו של פייס, יועצו הבכיר של בוש לענייני צבא, עמדו בסתירה ברורה לדברים שאמרו קצינים בבגדד ביום ראשון, לפיהן יש ראיות מוצקות לכך שהממשלה האיראנית מעורבת בחימושן של המיליציות. טהרן, מיותר לציין, דחתה את הדיווחים האלה מכל וכל. מאוחר יותר קיבלו דבריו של פייס גיבוי גם מדובר הבית הלבן, טוני סנואו, למרות שיום קודם, תמך סנואו בגרסה של הקצינים בבגדד.


הנשיא בוש היום בוושינגטון. "נגן על חיילינו ועל אזרחינו")


בוש חזר על עמדתו לפיה "איראן עם נשק גרעיני תהיה מסוכנת מאוד לשלום העולם". הוא הזכיר שארה"ב - יחד עם מדינות רבות בעולם - היו אלה שהעבירו את ההחלטה במועצת הביטחון להטיל סנקציות כלכליות על טהרן, והבהיר פעם נוספת כי אם איראן מעוניינת בדיאלוג עם ארה"ב, עליה להפסיק את תוכניתה הגרעינית.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i