כתב נושא: צרפת: נעצרו 11 חשודים בהשתייכות לאל-קאעידה  (נקרא 1414 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
לאחר מעקב ממושך עצרה המשטרה תשעה פעילים ששלחו מוסלמים קיצונים להילחם בעיראק. שני העצורים הנוספים גורשו מסוריה לאחר שניסו להסתנן דרכה לעיראק. מומחה צרפתי לטרור: בסולם של 1 עד 5, הסיכון לפיגוע בצרפת הוא ברמה 4


יחידת הלוחמה בטרור של משטרת צרפת עצרה 11 בני אדם בחשד שהשתייכו לתא גיוס של אל-קאעידה ששלח מוסלמים קיצונים לצאת ולהילחם בעיראק - כך מסרו היום (ד') גורמי ביטחון.


על פי הדיווח, תשעה חשודים נעצרו הבוקר ליד טולוז לאחר שאמש נעצרו שניים בנמל התעופה אורלי ליד פריז. לדברי המשטרה, השניים גורשו חזרה לצרפת על ידי השלטונות הסוריים לאחר שנתפסו מנסים לחדור משטחה לעיראק. במהלך המעצרים תפסה המשטרה מכתב שהופץ למרכולים באזור טולוז וכלל איום בפיגוע.


חקירת מאמצי הגיוס של אנשי אל-קאעידה בצרפת החלה כבר ב-2005 אולם המשטרה טוענת כי המעצרים הנוכחיים לא קשורים לחקירה זו ונובעים ממידע מודיעיני חדש ומעקב שהתנהל במשך חודשים, לדברי מקורות במשרד הפנים הצרפתי הממונה על שירותי ביטחון הפנים.


בתוך כך אמר ז'אן-לואי ברוגייר, השופט החוקר העליון הממונה על ענייני טרור בצרפת, כי הסכנה מפני פיגוע איסלמי נוסף על אדמת אירופה גוברת בהתמדה. ברוגייר הזהיר כי הברית שנכרתה בין אל-קאעידה לארגון הטרור הצפון אפריקני המכונה "קבוצת הקריאה והלוחמה הסלאפית" (GSPC) מהווה איום חמור במיוחד. ברוגייר אמר כי בדירוג מ-1 עד 5, האיום הנשקף לצרפת כעת הוא ברמה 4.

 
"GSPC רוצה לבצע פיגועים על אדמת אירופה, במיוחד בצרפת, איטליה וספרד, ולערער את היציבות בצפון אפריקה", אמר ברוגייר בראיון לסוכנות הידיעות איי.פי. רק אתמול ביצע הארגון שבעה פיגועים בעת ובעונה אחת באלג'יריה, שהיו מכוונים נגד תחנות משטרה. לפחות שישה בני אדם נהרגו ויותר מ-30 נפצעו.
 

ברוגייר ציין כי רמת האיום קשורה באופן הדוק למלחמה שמנהלת ארצות הברית בעיראק. "הפעילים בזירת הג'יהאד הפכו קיצוניים יותר ומעוניינים להראות שהיכולות שלהם לא נפגעו אחרי 11 בספטמבר", אמר. הוא ציין כי ככל שהמערב משכלל את מאבקו בטרור האיסלמי, כך משכללים פעילי הטרור את האסטרטגיה שלהם בזירה העולמית.


 
ברוגייר אמר כי שירותי הביטחון של צרפת הצליחו בעבר למנוע פיגוע של GSPC ושיבח את שיתוף הפעולה בין זרועות הביטחון במדינות אירופה וארצות הברית. בין השאר, ברוגייר סייע למנוע פיגועים גדולים על אדמת אירופה, כמו הניסיון לבצע פיגוע גדול בשטרסבורג בערב ראש השנה האזרחית בשנת 2000, מזימה לפגוע בשגרירות ארה"ב בפריז בשנת 2001 ומזימה של מורדים צ'צ'נים לבצע פיגוע כימי בצרפת ורוסיה. הפעולה המפורסמת ביותר שלו הייתה המעצר של 150 פעילים מוסלמים שזממו לבצע פיגוע ראווה במהלך משחקי המונדיאל בצרפת בשנת 1998.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i