כתב נושא: ארה"ב: הוקפאה העברת 86 מיליון ד' לאבו מאזן  (נקרא 1408 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בית הנבחרים האמריקני החליט להקפיא את הסכום, שיועד לאמן את שירותי הביטחון הנאמנים לאבו מאזן, בעקבות סימני השאלה הרבים סביב "הסכם מכה".


הקונגרס האמריקני החליט שלא להעביר לנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן), 86 מיליון דולר כפי שהתחייב נשיא ארצות הברית, גורג' בוש, בשל הסכם מכה . הקפאת העברת הסכום בוצעה על-ידי יו"ר תת הוועדה להקצבות חוץ בבית הנבחרים, חברת הקונגרס היהודייה ניטה לוואי, לבקשת חברת בית הנבחרים הרפובליקנית, אליאנה רוס ליטנאן.


בוש הורה על העברת סכום של 86 מיליון דולר לאבו מאזן, כחלק מהתוכנית האמריקנית לאמן את שירותי הביטחון הנאמנים לנשיא הפלסטיני. אולם בעקבות סימני השאלה הרבים סביב "הסכם מכה" החליטו בבית הנבחרים האמריקני להקפיא את העברת הכסף עד לקבלת הבהרות על פרטי ההסכם.


חברת בית הנבחרים ניטה לואי כתבה: "בתחילת השבוע הקפאתי הסכום. חובה שתהיה לנו הבנה גדולה יותר ממה בדיוק אנחנו מממנים ומה המצב בשטח. הסכם מכה עורר שאלות נוספות".


מאחורי ההקפאה עומדת אליאנה רוס-ליטנאן, מפלורידה, שהיתה יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים כשהרפובליקנים שלטו בקונגרס, ועכשיו היא הרפובליקנית הבכירה בועדת החוץ. רוס-ליטנאן, התומכת בישראל באופן קבוע, דרשה לעצור את העברת הכסף. היא נימקה כי הסכום מיועד לאימון כוחות מיוחדים נאמני אבו מאזן להילחם בחמאס על השליטה בשטחי הרשות הפלסטינית, "אך הסכם מכה משנה את התמונה".


ההחלטה התקבלה ערב צאתה של מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, לברלין למפגש הקוורטט שיתמקד בהשלכות של הסכם מכה. אולם כבר ביום ששי מייד לאחר חתימת "הסכם מכה" פרסם הקוורטט הודעה המחייבת את הפלסטינים לדבוק בתנאים שהוצבו להם: הכרה בישראל, כיבוד ההסכמים החתומים והפסקת הטרור והאלימות.


מאחורי הקלעים מתנהל מאמץ דיפלומטי בין אבו מאזן ואנשיו, המבקשים מממשלות המערב להסיר סנקציות כלכליות לבין שרת החוץ, ציפי ליבני, והדיפלומטים הישראלים, המפצירים בבני שיחם להמתין לפרטי הסכם מכה. בשלב זה נתקלים הנשיא הפלסטיני ואנשיו בקשיים לשכנע את האמריקנים והאיחוד האירופי שההסכם שנחתם בין פתח לחמאס מהווה את השינוי.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i