כתב נושא: "אל-על סירבה להטיס גופת מוסלמית"  (נקרא 1450 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"אל-על סירבה להטיס גופת מוסלמית"
« ב- : פברואר 14, 2007, 07:06:36 »
לדברי ח"כ בשארה ימ"ש, החברה סירבה להביא לישראל את גופתה של למיס ג'ראר בשל היותה מוסלמית. באל-על מכחישים.


יו"ר בל"ד ח"כ עזמי בשארה ביקש אתמול הבהרות ממנכ"ל חברת התעופה הלאומית אל-על חיים רומנו לגבי סירובה של אל-על להטיס גופה של אזרחית ישראלית מוסלמית. בשארה פנה לרומנו בעקבות תלונה שהגיעה אליו ממשפחה מעכו, שביקשה להטיס את גופת בת המשפחה, למיס ג'ראר, שמתה בסוף השבוע בארצות הברית, ונתקלה לטענתה בסירוב מצד אל-על רק בשל העובדה כי מדובר בגופה מוסלמית.


למיס ג'ראר היא ילידת עכו ובשנים האחרונות עבדה כמרצה באוניברסיטת הרווארד בארצות הברית ואף החזיקה באזרחות אמריקאית וישראלית. ג'ראר מתה בסוף השבוע בוושינגטון ולאחר מותה ביקשה המשפחה להביא את גופתה לקבורה בעיר הולדתה.


המשפחה והחברים פנו למרכז "דוינסקי" לארגון הלוויות, שנמצא בעיר סילבר ספרינגס שבארה"ב, בכדי שיארגן את העברתה לארץ. למרכז ניסיון רב בהעברת גופות יהודים לקבורה בישראל. בנוסף רכשה המשפחה כרטיס טיסה בחברת "אל על", שביקשה מצדה שנציג מהשגרירות הישראלית יהיה נוכח בעת ההעברה.


לדברי בשארה, לאחר שהמשפחה ביחד עם המרכז ביצעו את כל ההכנות והתכוונו להעביר את הגופה לנמל תעופה, נמסר להם מאל-על כי הם לא מטיסים גופה מוסלמית. המשפחה נאלצה לפנות לחברה אחרת, והערב נחתו בני המשפחה יחד עם הגופה בנתב"ג בטיסה של חברת התעופה "קונטיננטל" מניו יורק והיום תיערך ההלוויה בעכו. בני המשפחה ביקשו שלא להתייחס לפרשה בשלב זה, ואמרו כי יציגו את טענותיהם, כולל מסמכים, לאחר ההלוויה.


"לא התקבלה כל פנייה להטסת הגופה לארץ"
"מיותר לציין שחוץ מעניין הגזענות העקרוני וחוץ מאי כיבוד המת, גרם מקרה זה סערת רוחות למשפחה ולמכרים", כתב בשארה וביקש ולדעת האם מדובר במדיניות של החברה. מכתבו של בשארה נשלח גם ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ולשר התחבורה, שאול מופז.


מחברת אל-על נמסר כי "לאחר בירור מקיף עולה כי לא התקבלה כל פנייה מהמשפחה או מי מטעמה להטסת הגופה לארץ. בחברת אל-על דוחים מכל וכל את הרמיזה כי קיימת אפליה בין יהודים ללא יהודים. מעבר לכך יש להדגיש כי החברה פועלת על פי הנחיות קפדניות ומדויקות של כל גורמי הביטחון הרלוונטיים במדינת ישראל וכפופה להנחיותיהם לרבות בנושא הטסת גופות. בחברת אל-על הביעו תמיהה כי ח"כ בשארה לא המתין לבדיקתה ותשובתה העניינית של החברה לפנייתו ובחר להוציא דיבתה של החברה מעל דפי העיתון".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i