כתב נושא: חמאס מסתירה את הפגיעות בפעיליה  (נקרא 882 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק arter1

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 800
חמאס מסתירה את הפגיעות בפעיליה
« ב- : ינואר 12, 2009, 21:02:25 »
בפורום האינטרנט המרכזי של חמאס הוטלה צנזורה על פרסום שמות ותמונות של פעילים, אשר נהרגו במבצע "עופרת יצוקה".

1. ב- 10 בינואר, בשעה 21:41, הועברה הודעה לכלל הגולשים בפורום PALDF של חמאס (הפורום המרכזי של התנועה), ע"י גולש המכונה "צאמד" (העומד עמידה איתנה), המוגדר כמפקח בפורום (הגולש מכונה מרקב , מפקח בערבית). ההודעה ציינה כי בהתאם למדיניות ארגוני הטרור ברצועת עזה ("ההתנגדות הג'האדית") חל איסור לפרסם תמונות, שמות או פרטים על הרוגי ה"התנגדות" ופצועיה (קרי, ארגוני הטרור). זאת עד אשר תסתיים "התוקפנות הישראלית" ברצועת עזה. המפקח מסר כי כל הודעה שתפר את הכללים הללו תימחק והוסיף כי "כולנו חיילים של ההתנגדות" ויש להימנע מלסייע לאויב.

2. הודעה זאת משקפת את מדיניות חמאס, אשר נמנעת מלפרסם את שמות ההרוגים והפצועים מקרב פעיליה, מאז תחילת השלב הקרקעי של מבצע "עופרת יצוקה". במסגרת מדיניות זאת בשבוע האחרון כמעט ולא פורסמו בפורום PALDF (ובכלי תקשורת נוספים של החמאס) שמות או תמונות של הרוגים, בניגוד לשבוע הראשון של המבצע (במהלכו פורסמו שמות ותמונות של עשרות רבות של פעילי חמאס שנהרגו). יוזכר כי מדיניות דומה לזאת נקט ארגון חזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה, כשנמנע מלפרסם שמות פעילים שנהרגו, והעדיף לקבור אותם בחשאי, ללא כיסוי תקשורתי, כחיזוק למיתוס ה"ניצחון האלוהי" שחתר ליצור.

3. מדיניות זאת של חמאס נועדה להערכתנו להשיג שלוש מטרות: האחת , להימנע מפגיעה במורל של פעילי חמאס כתוצאה ממותם של מחבלים רבים במהלך הפעולה היבשתית של צה"ל (לפי דיווחי צה"ל נהרגו למעלה מ- 200 פעילים). על רקע זה, ויתכן גם בשל הקושי לפנות גופות משדה הקרב, נמסר גם כי חמאס אינה מקיימת לוויות וקבורות מסודרות של ההרוגים; המטרה השנייה, להעביר לקהל היעד הפלסטיני ולקהלי היעד האחרים את המסר כי אין לישראל הישגים בפעילות היבשתית ולחזק בכך את המעמד וכושר המיקוח של חמאס לקראת סיום הלחימה; המטרה השלישית, לאושש (בעזרת ערוץ אלג'זירה וכלי תקשורת נוספים) את המסר ההסברתי (הכוזב) לפיו ישראל מכוונת פעולותיה הצבאיות נגד תושבי רצועת עזה, ורק האוכלוסייה האזרחית היא זאת שנפגעת בפעולות צה"ל ומשלמת את המחיר.



תרגום הידיעה בתמונה:
הודעה חשובה לגבי מידע וצילומים אודות השהידים של ההתנגדות
"אחים יקרים, בהתאם למדיניות הפלגים של ההתנגדות הג'האדית בעזה... אנו מוסרים לכם כי נאסר לחלוטין לפרסם ידיעות על מספרים , שמות או תמונות או כל פרט [אחר] אודות השהידים [במקור: שהדאא'] של ההתנגדות ופצועיה. זאת עד סיום התוקפנות הציונית בניצחון ברור לנו ולאומתנו, ברשות אללה, יתעלה. כל [הודעה] שתפר את הכללים הללו תימחק ואזהרה תישלח למי שהעלה אותה [לפורום]. הבה ונהיה כולנו חיילים של ההתנגדות , ואם לא נוכל לסייע לה, לפחות שלא נסייע לאויב [בלחימה] נגדה".

מנותק arter1

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 800
חמאס מסתירה את הפגיעות בפעיליה
« להגיב #1 ב- : ינואר 12, 2009, 23:16:43 »
בנית מיתוס הניצחן: תעמולה כוזבת ולוחמה פסיכולוגית של חמאס
חמאס מנהלמסע תעמולה ולוחמה פסיכולוגית נגד ישראל (השואב השראתו מחזבאללה), שמטרתו להציג מצב כוזב של הצלחות בלחימה נגד ישראל, על מנת לקבע בבוא היום את מיתוס הניצחון. במסגרת זאת:
1. חמאס מקפיד שלא לפרסם את שמות פעיליה שמצאו מותם במהלך הלחימה נגד צה"ל, במיוחד מאז תחילת השלב הקרקעי. אזהרה שלא לפרסם מידע וצילומים של חללי ופצועי חמאס ושאר הארגונים התפרסמה בפורום הגולשים המרכזי של חמאס.
2. חמאס מתפארביכולת להרחיב את טווח הרקטות עד לתל אביב. ערוץ אלאקצא פרסם סרטון שבו מוצגים שמותיהם של ישובים ישראלים, שספגו פגיעות רקטות, עם רמיזה שהיעד הבא של משגרי הרקטות הוא תל אביב. שמה של תל אביב מופיע לצד כוונת גדולה ובתחתית המרקע נכתב: "כל האופציות פתוחות בפנינו" (ערוץ אלאקצא, 10 ינואר).
3. בהודעות חמאס ניתן להבחין בריבוי נטילות אחריות לפיגועים שלא בוצעו בפועל, למשל: ירי רקטות לעבר בסיסי חיל האוויר בתל נוף ובפלמחים המרוחקים כ 50-ק"מ מהרצועה; פיצוץ בית בבית לאהיא והריגת שמונה חיילי צה"ל ששהו בו; פגיעה בכלי טיס של צה"ל שטס בצפון הרצועה. הודעות כוזבות אלו משקפות שאיפות להישגים, שהזרוע הצבאית של חמאס מתקשה עד כה להביאם לידי מימוש.

במקביל, הדגיש דובר החמאס משיר אלמצרי כי "הכל [נמצא] תחת שליטה". תנועת החמאס וממשלת חמאס, לטענתו, מצליחות לנהל את הרצועה "והעניינים יציבים ובמצב תקין" (זאת כאשר בפועל מתקשה ממשל החמאס לתפקד). משיר אלמצרי גם התרברב כי הנהגת השטח של חמאס עוסקת עתה בניסוח "הודעת הניצחון הקרוב על התוקפנות" בהדגישו כי ישראל נכשלה להשיג מטרותיה, בין אם הפלת חמאס ובין אם הפסקת ירי הרקטות (סוכנות קדס פרס, 11 ינואר).