כתב נושא: עצות מחז"ל מה לעשות כדי להנצל!  (נקרא 1540 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
עצות מחז"ל מה לעשות כדי להנצל!
« ב- : דצמבר 23, 2008, 12:20:49 »
בס"ד
לקחתי את זה מפורום יהדות וקבלה של fxp

עצות מחז"ל לתקופה זו


אמנם, כאמור לעיל, כל מצוה קטנה שנבצע מקרבת אותנו לשריקת הסיום, רבותינו נתנו לנו מספר עצות לגבי תקופתנו, שכדאי להתרכז בהן:
מה יעשה אדם וינצל מחבלו של משיח? יעסוק בתורה ובגמילות חסדים (סנהדרין צח).
כל ה[שומר שבת ו]מקיים שלוש סעודות (בפת, 30 גרם לפחות, עם ברכת "המוציא" בהתחלה וברכת המזון בסיום) בשבת (סעודה ראשונה בליל שבת, שניה בבוקר עד חצות היום, ושלישית מזמן מנחה ואילך), ניצול משלוש פורענויות: מחבלו של משיח, ומדינה של גיהנום, וממלחמת גוג ומגוג (שבת קיח).
עוד דבר שנראה שחשוב להתרכז בו, עפ"י דברי הרב הצדיק לוי סעדיה נחמני זיע"א (צדיק שהיה ידוע בתחזיות מדוייקות, והיה גם מורו ורבו של הרב חוזה הצונאמי), הוא אהבת הקב"ה. כזכור הרב נחמני זצוק"ל דיבר על ההבדל בין תשובה מאהבה ובין תשובה מיראה. תשובה מיראה היא דוגמת מה שעשו ישראל במלחמת המפרץ, שמרוב פחדם התפללו לקב"ה, ואז קויים בהם: "רצון יראיו (תשובה מיראה) יעשה, ואת שוועתם ישמע, ויושיעם": ניצלנו מהמלחמה, אבל לא הושמדו אויבינו. תשובה מאהבה, עפ"י הדברים, היא התשובה שאנו עתידים לעשות במלחמת גוג ומגוג, ואז יתקיים: "שומר ה’ את כל אוהביו (תשובה מאהבה), ואת כל הרשעים ישמיד": שלא רק שנינצל, אלא שגם כל אויבינו ושונאינו ומבקשי רעתנו יושמדו לעולמים.

וכיוון שכל כך הרבה תלוי בתשובתנו מאהבה, דבר שכל אחד יכול להתחזק בו יותר, חשבתי שכדאי יהיה לכלול כאן מספר קישורים לאתרים העוזרים להכיר את הקב"ה, ולאהוב אותו יותר
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!