כתב נושא: "מוכנים לדבר, אבל לא נעצור"  (נקרא 1658 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"מוכנים לדבר, אבל לא נעצור"
« ב- : פברואר 11, 2007, 14:13:59 »
נשיא איראן הכריז כי ארצו מוכנה לנהל שיחות עם הקהילה הבינ"ל, אך לא תפסיק העשרת האורניום.
נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, הכריז היום כי ארצו לא תוותר על תוכניתה הגרעינית, אם כי הוסיף כי הוא מוכן להמשיך ולפעול בהתאם לחוקים הבינלאומיים.


"אנו מוכנים לשיחות, אבל לא נעצור את פעולותינו", אמר אחמדינג'אד במהלך נאום לציון 28 שנה למהפכה האיסלאמית אל מול אלפי אזרחים בכיכר החירות במרכז טהרן.


הנשיא האיראני שב והבהיר כי ארצו לא תיכנע לתנאים של הקהילה הבינלאומית. "איך ייתכן שהמפעלים שלכם והכורים עובדים יום ולילה בעוד שאתם רוצים לעצור את הפעילות במפעלים ובמרכזים שלנו? האומה שלנו לעולם לא תקבל תנאים כאלה", אמר.


"בהתאם לחוק, יש לנו את הזכות למעגל גרעיני מלא", אמר. "האומה 
האיראנית מעוניינת להמשיך את פעילותה הגרעינית בהתאם לתקנות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ולאמנות", אמר.  "בכל הנוגע להיבט החוקי של הנושא, אנו פועלים לפי תקנות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הפעולות הגרעיניות שלנו מבוצעות בפיקוח הסוכנות ובאופן חוקי אנו זכאים לגישה לטכנולוגיה גרעינית".


עם זאת, אחמדינג'אד העביר מסר למעצמות כי אין להן יכולת לפגוע במדינה. "אתן למעשה חלשות ולא יכולות לעשות דבר כדי לפגוע באומה האיראנית", אמר.

נערכים להתקנת הצנטירפוגות
בימים האחרונים גברו ההערכות איראן תודיע על התקנת 3,000 צנטריפוגות חדש במתקן הגרעיני בנתנז בניגוד להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם שנתנה לאיראן עד 21 בפברואר לעצור את תהליך העשרת האורניום או לעמוד בפני סנקציות נוספות.


במתקן התת-קרקעי בנתנז כבר יש 164 צנטריפוגות, אך איראן לא הסתירה את כוונתה להתקין אלפי צנטריפוגות ברמה תעשייתית על מנת להשלים את "המעגל הגרעיני".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i