כתב נושא: "משא ומתן הוא פיתרון הזוי"  (נקרא 1643 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"משא ומתן הוא פיתרון הזוי"
« ב- : פברואר 10, 2007, 10:59:34 »
השר לעניינים אסטרטגיים טען כי התוכנית המדינית היחידה שעל ישראל לאמץ היא חכירת שטחים.
חכירה עכשיו: השר לעניינים אסטרטגים, אביגדור ליברמן, פרש את עיקרי משנתו להתנהלותה המדינית של מדינת ישראל. כל התקדמות בכינון יחסי שלום עם שכנותיה של ישראל טמונה, לדבריו, בחכירת שטחים לשנים רבות, ולא "פתרונות מדיניים אוטופיים, הזויים ובלתי אפשריים, כמו שקרה עם החלטורה של אוסלו". בנוסף קרא טען ליברמן שעלינו "לחרוג מהרגלינו" ו"לטפל באסון האיראני לפני שיקרה ולא אחרי".



השר השתתף בכנס של המועדון המסחרי, שהתקיים היום במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והתייחס למגוון הנושאים העומדים על סדר יומה הביטחוני של מדינת ישראל.
הוא פתח בנושא הסכסוך עם הפלשתינים, ואמר כי לא ניתן לכפות הסדר מדיני, מבלי להבטיח את ביטחון ישראל במקביל לצמיחה כלכלית ברשות. "שום דבר טוב לא יצמח מפיתרון מדיני, כמו שלא צמח דבר מהסכם אוסלו החפיפניקי".

ליברמן, שהפך לאחד הגורמים המובילים בצד הימני של המפה הפוליטית, התייחס גם ל"כישלונות" העבר של הימין. "הימין, כמו השמאל, צריך לעשות חשבון נפש: לא הצלחנו לעצור את הנסיגה מסיני, לא את אוסלו א', לא את אוסלו ב', וגם לא את הגירוש מגוש קטיף". בהמשך אף שלח מנהיג ישראל ביתנו עקיצה לעבר יריבו העיקרי במחנה הימין, יו"ר הליכוד נתניהו. "להטיף מוסר זה נחמד, זה יכול אולי להביא כמה קולות, אבל אין בזה תוצאות".

הפיתרון שמציע ליברמן כולל חכירת שטחים לתקופות זמן ארוכות, "שלום תמורת שלום". לדבריו, נוסחת ה"שטחים תמורת שלום" של השמאל אינה רלבנטית עוד. "שטחים תמורת שלום - זה לא עובד, אנחנו מעודדים אותם לרצות עוד ולדרוש יותר", הסביר. "עד היום נמסר שטח הגדול פי שלושה משטחה של מדינת ישראל עצמה".


"השלום הוא אינטרס סורי"
את אותו מודל הוא מייעד ליחסים עם סוריה, אשר חפצה בשלום יותר מהצד הישראלי. "האינטרס של הסורים גדול מהאינטרס שלנו: זו ארץ עניה ומוקצה בקהילה הבינלאומית. כל הסדר איתנו יחזק אותם בקהילה הבינלאומית, ויעודד השקעות אמריקאיות בסוריה".


בעניין זה קורא ליברמן להיזהר מפני קריאות השלום של הנשיא הסורי אסד. "מי שהולך ומתחזק במדינות ערב כמו סוריה ומצרים הם תנועות כמו האחים המוסלמים, ולכן יש להיזהר לפני שמעבירים לידיהם את השטח הכי חשוב 
במדינה תמורת נייר", אמר. "מה אני אעשה עם הנייר הזה? אתלה אותו במוזיאון?".


ובהתאם לתיק הרגיש בו מחזיק ליברמן בממשלה, גם התייחסות לנושא האיראני לא נפקדה מדבריו. "תמיד אנחנו מטפלים בבעיה אחרי שקורה אסון. הפעם עלינו לטפל באסון לפני שיקרה". לדבריו, הדחיפות בהקדמה תרופה למכה נובעת מהשקעת "מיטב משאביה" של איראן להשמדת ישראל. "זו הפעם הראשונה מאז השואה, שאנחנו עומדים בפני מאמץ להשמיד אותנו, בואו נתכונן לפני שזה יקרה".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i