כתב נושא: "אני מיילדת 25 שנה ולא זוכרת כזה יום"  (נקרא 1656 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"אני מיילדת 25 שנה ולא זוכרת כזה יום"
« ב- : פברואר 09, 2007, 13:22:31 »
בבית החולים "פוריה" בטבריה רשמו השבוע קצב שיא של לידות: בתוך 24 שעות הצטרפו לאוויר העולם 20 תינוקות. "הזעקנו מיילדות מהבית ועבדנו במשמרות מתוגברות", מסבירה מנהלת חדר הלידה, מירי טל.

השעה ארבע לפנות בוקר, בלילה שבין יום רביעי לחמישי. מחלקת היולדות בבית החולים "פוריה" בטבריה דומה יותר למחלקת המיון בשעת אירוע - בתוך 24 שעות נולדו במחלקה 20 תינוקות. באופן מקרי, התחלקו העוללים לבנים ובנות שווה בשווה. בבית החולים שמשקיף לאגם הכנרת, לא רגילים לקצב שכזה מאחר ובדרך כלל, המיילדות מיילדות שתי נשים בלילה.


( שעות, 20 תינוקות)
מנהלת חדר הלידה, מירי טל, היא מיילדת מנוסה. 25 שנה היא כבר במקצוע ולמרות זאת היא מצהירה כי אינה זוכרת משמרת כל כך עמוסה. "אני לא זוכרת מספר כל כך גדול של לידות. לראות תינוקות שבאים לעולם זה תמיד דבר מרגש. ברגע האמת, כל העייפות והעבודה הקשה מתגמדת והסיפוק מציף אותנו".

 
"המשמרת של הלילה שהחלה רגועה הלכה וצברה תאוצה", משחזרת מירי. סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר כבר נדרשו במחלקה להזעיק לבית החולים מיילדת נוספת. "הזעקנו מיילדות מהבית ועבדנו במשמרות מתוגברות. בעוד המיילדות מפשילות שרוולים ומשנסות מותניים זרמו לחדר הלידה עוד ועוד יולדות. במקביל בחדר המיון ליולדות המתינו 25 נשים נוספות".

 
בדרך כלל בבית החולים יש בממוצע כשתי לידות במשמרת (200 בחודש) הוסיפה מירי. הפעם התמודדו המיילדות עם שבע לידות במשמרת. בבית החולים אומרים כי מדובר במספר לידות חריג ומציינים בסיפוק כי כל הלידות למעט אחת שהייתה ניתוח קיסרי על פי דרישתה של האישה, היו לידות טבעיות.


כעת, שואלים בבית החולים מה קרה לפני 9 חודשים באביב הקודם בטבריה. אירוע מקרי, או פרץ של אהבה?
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i