כתב נושא: שוטרים פרצו להר הבית; רחבת הכותל פונתה  (נקרא 1473 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שוטרים פרצו להר הבית; רחבת הכותל פונתה
« ב- : פברואר 09, 2007, 13:03:43 »
מהומה גדולה עם סיום תפילות יום השישי. אלפי מתפללים החלו לאחר התפילה להשליך אבנים אל עבר השוטרים במקום. בעקבות זאת פרצו כוחות גדולים של משטרה אל מתחם הר הבית והשליכו רימוני הלם ובמקביל פונתה רחבת הכותל ממתפללים יהודים.


החשש ממהומות התממש. כוחות משטרה גדולים פרצו היום (ו') עם סיום תפילות יום השישי אל מתחם הר הבית, לאחר שמתפללים רבים החלו ליידות לעברם אבנים. השוטרים השתמשו בין היתר ברימוני הלם כדי לפזר את המתפללים ובמקביל פונתה רחבת הכותל המערבי ממתפללים יהודים. במשך דקות ארוכות נשמעו ממתחם הר הבית קולות ירי ועל פי הדיווחים עדיין מתבצרים מספר מתפללים בתוך מסגד אל-אקצה.

 
מוקדם יותר החלה משטרת מחוז ירושלים לטפל במספר אירועי מחאה של ערביי מזרח העיר, במקביל לתפילות יום השישי. במשטרה נערכו בכוננות שיא ובכוחות מתוגברים כבר משעות הבוקר מחשש לפיגועים ומהומות מצד ערבים המבקשים למחות על העבודות המתבצעות בשער המוגרבים, ויותר מ-3,000 שוטרים ומתנדבים התפרסו במזרח ירושלים. אלפי שוטרים נוספים הוצבו בכפרים באזור כדי למנוע הפרות סדר.


כאמור, אל הר הבית הגיעו בצהריים כעשרת אלפים מתפללים, במסגרת הגבלות המשטרה המתירה רק לגברים מעל גיל 45 ולנשים בעלות תעודות זהות כחולות להיכנס למתחם. אחד החששות במשטרה הוא מהאפשרות כי צעירים שאינם מורשים להיכנס אל ההר יתגודדו מחוץ לחומות ויפרו את הסדר. דוגמה אחת לכך הייתה בצהריים, כאשר סמוך לשער האריות נעצר צעיר ערבי שאינו מורשה כניסה להר הבית לאחר שביקש להיכנס בכוח לשטח ההר ותקף שוטרים. שני צעירים אחרים נעצרו כאשר ניסו להיכנס בכוח דרך שער השבטים. כל השלושה נלקחו לחקירה.

 

הפרות הסדר מתמקדות לפי שעה בסמטאות העיר העתיקה - באזורים שמחוץ להר הבית ובאזור השערים. ברחוב צאלח א-דין בעיר העתיקה פיזרה המשטרה בכוח תהלוכה של כ-50 צעירים ערבים ועצרה חמישה מהם. במשטרה חששו כי הצעירים מתכוונים להתפרע ולהשליך אבנים ולכן החליטו לפזר את התהלוכה.
 

ברחוב סולטן סולימאן במזרח ירושלים נפצע שוטר באורח קל לאחר שצעירים ערבים השליכו לעברו אבנים. השוטר לא נזקק לטיפול רפואי, והמשטרה פתחה בסריקות אחר הצעירים.


הכוננות הגבוהה הוכרזה גם ביתר המחוזות ברחבי הארץ ולא רק בירושלים. כך למשל ברחבי המחוז הצפוני פרסה המשטרה הבוקר כוחות גדולים מחשש להפרות סדר במהלך תהלוכה של התנועה האיסלאמית הצפוייה בנצרת בשעה 15:30. עם זאת, גורמים במחוז הצפוני צופים כי אירועי היום יעברו בשקט יחסי: "כמו בעבר גם הפעם התנועה האיסלאמית ביקשה וקיבלה רשיון לקיום התהלוכה בנצרת ואנו משערים שהיא תסתיים ללא הפרות סדר".

 

מדינות ערב באו"ם: לשים סוף לאלימות של ישראל

על מה בעצם קמה המהומה? כבר ביום שני קראו ראשי התנועה האיסלאמית לציבור נאמניהם לעלות למסגד אל אקצה בעקבות חפירות שמתבצעות על ידי ישראל במעלה שער המוגרבים. השיפוצים שעורכים במקום מעלים את חמתם של ראשי התנועה, שטוענים כי החפירות "עלולות למוטט את המסגדים שעל הר הבית".


הקריאה אמנם לא סחפה אחריה המונים אל העיר העתיקה, אבל עבודות השיפוץ הצליחו לעורר הד בכל העולם הערבי. הלילה פנו נציגי המדינות הערביות באו"ם בדרישה כי מועצת הביטחון של האו"ם על מנת שיפעל לעצירת הפעולה הישראלית. "אנו תובעים לנקוט באמצעים דחופים ומידיים כדי לשים סוף לאלימות הישראלית ולהבטיח כי החוק הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון יכובדו", נכתב בהודעת השגרירים.

 
השגרירים הערבים הוסיפו כי הם "מוקיעים את ההסלמה שנוקטות רשויות הכיבוש הישראלי באמצעות התנהגות אגרסיבית כלפי מקורות האיסלאם במזרח ירושלים, על ידי תחילת הרס השורשים ההסטוריים".


אתמול זימנו אנשי משרד החוץ של מצרים את שגריר ישראל בקהיר , שלום כהן, הביעו בפניו את מחאתו והזהירו שהעבודות עלולות לפגוע בסיכויים להחיות את תהליך השלום. "הדגשנו שקדושתו של המקום גורמת לכך שכל תנועה בפנים או בסביבתו יוצרת רגישות רבה בקרב הערבים והעמים המוסלמים, באופן שעלול לגרום לפיצוץ", נכתב בהודעת המשרד.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i