כתב נושא: איראן: זיהינו מאה מרגלים עבור ישראל וארה"ב  (נקרא 1366 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שר ההסברה האיראני: סוכנים שעובדים עבור ישראל וארצות הברית מנסים לאסוף מידע צבאי ופוליטי באזורי הגבול של איראן ולאחרונה כבר עצרנו מרגל אחד.


שר ההסברה האיראני, גולאם-חוסיין מוחסייני אג'אעי, אמר כי איראן מנהלת מעקב אחר 100 מרגלים שמעבירים מידע צבאי ופוליטי לארצות הברית ולישראל.


לדבריו, הסוכנים עובדים ישירות עבור ה-CIA והמוסד הישראלי ומנסים לאסוף מידע באזורי הגבול של איראן. הוא ציין כי שלטונות המדינה כבר עצרו מרגל אחד שהתחזה לאיש מקצוע - אך סרב למסור פרטים נוספים.


בינואר עצרה איראן אדם בחשד שהדליף מידע סודי הקשור לתוכנית הגרעין של טהרן לארגון אופוזיציה גולה. על פי הדיווח ברדיו הממלכתי, שלא ציין מה מקור המידע, "האיש העביר חומר מסווג הנוגע לתוכנית הגרעין לאנשי המוג'הידין העממי (מוג'הידין חלק)".


סוכנות הידיעות הרשמית למחצה "פארס" דיווחה כי האיש שנעצר עבד במרכז המחקר של הפרלמנט האיראני משנת 2001. "הוא אסף והעביר מידע לארגון הטרור", אמר חבר פרלמנט איראני, אחמד טבאקולי, וציין שמשפטו ייפתח בקרוב.


קבוצת גולים איראנית הפועלת בחסות ארגון המוג'הידין חלק הייתה הראשונה לחשוף לעולם בשנת 2002 את העובדה שאיראן מקיימת פעילות גרעינית סודית. מאז חושף הארגון מדי פעם פרטים חדשים על תוכנית הגרעין של איראן, ומומחים בעלם טוענים שרוב המידע מתברר לבסוף כמדויק ואמין.

 
ואולם, ארגון המוג'הידין חלק נכלל ברשימות ארגוני הטרור של האיחוד האירופי וארצות הברית ולפיכך אינו זוכה לתמיכה ומימון מהמערב. מומחים אחדים טוענים כי יש להוציאו מהרשימה ולתמוך בו כדי להביא להפלת השלטון באיראן. מומחים אחרים טוענים כי לארגון - שתמך בעיראק בתקופת מלחמת איראן-עיראק - אין תמיכה ציבורית רחבה באיראן ואין לתלות בו תקוות.


ועם זאת, לאחרונה פסק בין משפט אירופי כי יש להפשיר נכסים וכספים של הארגון המוחזקים בבנקים באירופה. בית המשפט קבע כי לא היו בידי הגורמים האירופים הוכחות להכללת "המוג'הידין חלק" ברשימת ארגוני הטרור. הארגון טוען שהפנה עורף לאלימות מזה חמש שנים והוא מתמקד בהפלת המשטר באיראן באמצעות הפעלת לחץ פנימי.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i