כתב נושא: בעקבות איראן: מרוץ גרעין אזורי  (נקרא 1803 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בעקבות איראן: מרוץ גרעין אזורי
« ב- : פברואר 07, 2007, 20:54:29 »
דוח מודיעין ישראלי מעלה שירדן, מצרים ומדינות המפרץ שוקדות על פיתוח תוכנית גרעין להפקת אנרגיה.



החשש הישראלי מפני מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון מתחיל לקרום עור וגידים: דוח שחובר על ידי גוף מודיעיני ישראלי מעלה כי ירדן, מצרים ומדינות במפרץ הפרסי עומדות לפתח תוכנית גרעין משלהן, לכאורה למטרות הפקת אנרגיה, כמשקל נגד לאיום הגרעין האיראני.

הדוח המודיעיני מייחס אמינות לדברים שאמר לאחרונה עבדאללה מלך ירדן בראיון לעיתון "הארץ", בו צוטט כאומר "אנחנו רוצים להקים תוכנית גרעין למטרות שלום משלנו, וכבר דנים בכך עם המערב".


"זו הפעם הראשונה שהירדנים חושפים את תוכניתם להקים כור גרעיני", אמר גורם מדיני בכיר. "ואכן, יש בימים האחרונים אינדיקציות לכך שהם מתחילים לסלול את דרכם לעבר פיתוח תוכנית גרעין על בסיס האמנה הבינלאומית למניעת הפצת נשק גרעיני".

הגורם הוסיף כי "היה לנו ברור שברגע שהאיראנים יבצעו ניסוי ראשון של הפצצה או הכרזה רשמית על השלמת פיתוח הנשק, הדבר יצית מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון". המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, מזהיר מזה זמן רב מפני התפתחות שכזו בנאומיו, וכן במהלך פגישותיו המדיניות בארץ ובעולם. פרס טוען כי מרוץ חימוש גרעיני יהיה אחד התוצרים המפחידים של פיתוח פצצת גרעין איראנית.

ספין או כוונה של ממש?
הדוח החדש, שחובר בשבוע שעבר, הופץ בימים האחרונים לידיעת גורמים בכירים במערכת הביטחון וכן לידיעתם של בכירי משרד החוץ, בהם מספר שגרירים ישראלים ברחבי העולם.

המידע החדש מדאיג את הצמרת הביטחונית של ישראל, אשר נמצאת בימים אלו בציפייה דרוכה לקראת נאומו של נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, לרגל יום השנה למהפכה האיסלאמית. אחמדינג'אד צפוי להכריז על התקדמות משמעותית בתוכנית 
הגרעין, שעל פי הערכות המערב תוגדר כהתקדמות בהפעלת מתקן הצנטריפוגות.

מדינות ערב המתונות לא ממתינות להשלמת הפיתוח של הפצצה האיראנית, וכבר פועלות לייצור הרתעה, ולו תקשורתית וציבורית, לקראת האיום. בשבועות האחרונים נרשמו מספר התבטאויות של נשיא מצרים, חוסני מובארק, ושר החוץ, אחמד אבו אל-ריט, אשר העירו במועדים שונים כי ארצם שוקלת לפתח תוכנית גרעין למטרות אנרגיה.

גרעין ל"מטרות שלום"
כידוע, גם האיראנים ממשיכים לגרוס כי תוכנית הגרעין שלהם מיועדת לצורך הפקת אנרגיה, מה שמכונה "גרעין למטרות שלום", אלא שבפועל ידוע כי איראן שוקדת על פיתוחה של פצצת אטום.

העובדה כי מדינות ערב המתונות מצהירות כי תוכנית הגרעין שלהן היא למטרות שלום לא מרגיעה את מערכת הביטחון בארץ, שכן גם תוכנית הגרעין האיראנית החלה בדרך זהה. האיראנים הצטרפו לאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT), אשר מאפשרת למדינות לפתח כורים גרעיניים ולקבל לשם כך סיוע מחמש מעצמות הגרעין המורשות, תוך התחייבות שלא לפתח נשק גרעיני בעזרת הטכנולוגיה שיקבלו.

ואולם, לאחר קבלת הטכנולוגיה הגרעינית ממדינות המערב, נטשו האיראנים את מחויבותם על פי האמנה, והחלו לפתח נשק גרעיני בסיוע מדענים ממדינות שונות בעולם, תוך שהנשיא האיראני משמיע איומים בהשמדת ישראל.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i