כתב נושא: מחר: איראן תשגר טילים במהלך תמרון צבאי  (נקרא 1707 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מחר: איראן תשגר טילים במהלך תמרון צבאי
« ב- : פברואר 06, 2007, 23:00:51 »
סוכנויות הידיעות האיראניות דיווחו מפי גורמים ביטחוניים כי במהלך התמרון הצבאי בן היומיים יבוצעו ניסויי טילים כדי לחזק את היכולת ההגנתית של איראן. בימים אלה עושה את דרכה למפרץ הפרסי נושאת מטוסים אמריקנית שניה.


משמרות המהפכה האיראניים יפתחו מחר תמרון צבאי בן יומיים במפרץ הפרסי במהלכו יבצעו ירי טילים - כך דיווחו היום (ג') סוכנויות הידיעות באיראן.


סוכנות הידיעות "פארס" ציטטה גורמי ביטחון שאמרו כי בתמרון יקחו חלק יחידות הטילים של זרוע האוויר והים של משמרות המהפכה. סוכנות הידיעות איסנ"א ציטטה גורם אחר שאמר כי "הדגש בתמרון יהיה על ירי טילים לצורך ניסוי". הגורם אמר כי התמרון יחזק את "היכולת ההגנתית" של איראן.


התמרון יצא לפועל על רקע מתיחות גוברת והולכת בין ארצות הברית לאיראן. וושינגטון הודיעה לאחרונה על שיגור נושאת מטוסים שניה למפרץ הפרסי, בנוסף לזו המוצבת שם דרך קבע. שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס הסביר כי ההחלטה נועדה לחזק את ההרתעה האמריקנית בזירה.



(ניסוי טילים בתמרון איראני בנובמבר)


מומחים הסבירו כי הכוחות הימיים האיראניים אינם מהווים איום משמעותי על היכולת האמריקנית אם יפרוץ עימות בין הצדדים במפרץ. ואולם בנסיבות שכאלה עלולה איראן לחסום לתנועת אוניות את מיצרי הורמוז שבפתח המפרץ הפרסי, צעד שיגרור שיבוש קשה של אספקת הנפט וזינוק מיידי במחירים.


איראן קיימה את התמרון האחרון שלה בשלהי החודש שעבר. היו אלה שלושה ימי תמרונים כ-100 קילומטרים מדרום-מזרח לבירה טהרן, ובמהלכם בוצע ניסוי בירי טילים קצרי טווח מסוג "זילזל" ו"פג'אר 5". מפקד בכיר במשמרות המהפיכה אמר אז כי התמרון נועד לבחון את היכולות ההגנתיות של הצבא ואת כשירותם של הטילים.


בשנה האחרונה ערכה איראן שלושה תמרוני צבא רחבי היקף. בנובמבר 2006 ערכו האיראנים ניסוי בעשרות טילי שיהאב 3 - טילים ארוכי טווח שמסוגלים לפגוע בישראל. בתמרון ניסתה איראן גם שלושה דגמים חדשים של טילים - "נור", "קוסאר" ו"נאסר", שהם בעלי טווח של 170 ק"מ ונבנו לצרכי לוחמה ימית. כלי הנשק "מתאימים לכיסוי מיצרי הורמוז,המפרץ הפרסי והים של עומאן", אמר אז אדמירל סרדר פדאבי, סגן מפקד הצי של משמרות המהפכה.


העיתוי של התמרונים כעת אינו מקרי ונועד להתריס כלפי מאמצי המערב לעצור את תוכנית הגרעין של איראן. ב-21 בפברואר פג התוקף של אולטימטום שהציבה מועצת הביטחון של האו"ם לאיראן לעצור את תוכנית העשרת האורניום. על פי נוסח החלטה 1737, אם איראן לא תמלא אחר התנאי, יוכלו ממועד זה חברות המועצה להתכנס ולדון על החרפת הסנקציות שהוטלו על טהרן.


איראן, אומרים פרשנים, מעוניינת לשדר למערב "עסקים כרגיל" למרות הסנקציות שהוטלו עליה, ובמקביל לנופף ביכולת ההגנה שלה נוכח הרמזים לפיהם ארצות הברית שוקלת פעולה צבאית נגד מתקני הגרעין ברפובליקה האיסלמית
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i