כתב נושא: 45 אחוז מהרוסים: האיחוד האירופי הוא איום  (נקרא 1609 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
האיחוד האירופי מרבה למתוח ביקורת על אופי המשטר הרוסי והתנהלותו וכעת קוצר את הפירות: סקר מגלה כי רוב הרוסים לא רואים עצמם אירופים וחשים שרוסיה היא "מדינה מיוחדת שצריכה מסלול התפתחות משלה"; כמחציתם סבור שהאיחוד האירופי הוא איום; רק שליש רואים באירופים שכנים שיש להדק עימם את הקשר.


מרבית הרוסים אינם מחשיבים עצמם כאירופאים וכמחציתם רואים באיחוד האירופי איום על ארצם, כך עולה מסקר שפורסם היום (ג') ואשר נערך בהזמנת צוות מחקר פאן-אירופאי.


לפי הסקר, שהקיף קרוב ל-2,000 אזרחים רוסים בוגרים, 71 אחוז מהרוסים אינם רואים עצמם כאירופאים ו-45 אחוז מהם סבורים כי הגוש המדינות המשותף הוא איום ולא שותף. מבין אלו הרואים באיחוד האירופי כאיום, 25 אחוז הסבירו זאת בפגיעה שאירופה יכולה להסב לעצמאותה הכלכלית של רוסיה.
 

75 אחוז מהרוסים רואים ברוסיה כמדינה "מיוחדת", שצריכה "להתפתח במסלול משלה". 15 אחוז מהנשאלים הביעו את חששם מהאפשרות שארצם תאבד בעתיד את עצמאותה הפוליטית.


הסקר נערך על רקע מתיחות ששררה לאחרונה בין מוסקבה והאיחוד האירופי, סביב שורה של נושאים - יציבות אספקת האנרגיה מרוסיה, עתיד מדינות הבלקן והשחיקה בזכויות האדם תחת משטר הקרמלין.
 
מרבית הרוסים, לפי הסקר, רואים בלטביה, ליטה ואסטוניה - מדינות קומוניסטיות לשעבר וחברות האיחוד האירופי כיום - כמדינות שאינן ידידותיות. לעומת זאת, 22 אחוז מהרוסים רואים בגרמניה כידידתה הטובה ביותר של רוסיה.


כשליש מהנשאלים ראו במדינות האיחוד האירופי כשכנות ושותפות, שיש לחזק את הקשרים עמן; 29 אחוז אמרו שהן בעיקר שותפות למסחר.


רק 30 אחוז מהרוסים חשים, על פי הסקר, שרוסיה היא מדינה דמוקרטית; יותר מ-40 אחוז אמרו כי "דמוקרטיה מערבית" אינה מתאימה לארצם, ואף הרסנית.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i