כתב נושא: "ירי הקסאם תגובה על העבודות בהר הבית"  (נקרא 1773 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"ירי הקסאם תגובה על העבודות בהר הבית"
« ב- : פברואר 06, 2007, 14:36:43 »
עבודות שיפוץ פשוטות במקום הקדוש מאיימות להביא לכדי פיצוץ. א-סאנע: העבודות יביאו לאינתיפאדה שלישית.


רשות העתיקות החלה הבוקר בעבודות שיפוץ במעלה המוגרבים המוביל מרחבת הכותל להר הבית. בשל הרגישות הדתית הרבה של האזור, הגבירה המשטרה את היערכותה בעיר העתיקה וסביב הר הבית מחשש שמוסלמים ינסו להפר את הסדר. רק גברים מעל גיל 45 ובעלי תעודות זהות ישראליות יורשו להיכנס למקום. הכניסה להר ליהודים ולתיירים - אסורה.


התגובות בעולם המוסלמי לעבודות הישראליות מקבלות כותרות ראשיות בכל כלי התקשורת הערביים, כשברובן מובע החשש להריסה של חלק מהמבנים המקודשים לאיסלם במקום. ראש בתי הדין השרעיים השייח' תמימי יצא בפניה דחופה לפלסטינים לבוא ולהגן על מסגד אל אקצה.


גם ראש הממשלה הפלסטינית איסמעיל הניה קרא ל"ערביי 48' לצאת להר הבית ולהגן על מסגד אל אקצה". ברשת אלג'זירה מגדירים זאת כך: "הכיבוש הישראלי החל בהרס גשר באזור אל אקצה", ורשת אלערביה מכנה את הפעולה "ניסיון לכתר את ירושלים בהתנחלויות". סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת על הנעשה בירושלים, במקום מובלט יותר מהדיווח על הנעשה במכה בפגישת פתח-חמאס, תוך מתן הכותרת "דחפורי הכיבוש החלו להרוס במתחם אל אקצא המקודש".


ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) אמר, כי הפעולה הישראלית היא "התגרות המתקרבת לפירומניה". לדברי מוחמד ברכה (חד"ש), "יש לגנות בחריפות את המזימה של שלטונות הכיבוש נגד מסגד אל אקצה". ח"כ טאלב א-סאנע (רע"מ-תע"ל) אומר, כי "החפירות במעלה המוגרבים בירושלים יביאו לפרוץ אינתיפאדה שלישית ולעימות כולל בעולם הערבי והמוסלמי".


מבחינת הביטויים בשטח להתנגדות זו, הודיעה משטרת ירושלים כי הפרות סדר מצומצמות וידויי אבנים על שוטרים נעצרו ומשתתפיהם פוזרו בהצלחה על ידי המשטרה. בתוך כך הודיע הג'יהאד האיסלמי, כי ירי הרקטות לפני הצהריים לעבר ישראל הוא במסגרת תגובת המוסלמים על החפירות.

סלומינסקי: הר הבית אינו בבעלות האיסלם
מנגד, לדברי יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער, "ההתקפות על פעולת ישראל במקום הן חסרות אחריות. מדובר בעבודות הקמה בלבד של גשר עץ שקרס בעבר".


ח"כ ניסן סלומינסקי (מפד"ל-איחוד לאומי) הצדיק את הפעולות באומרו, כי "הר הבית אינו בבעלות האיסלם והערבים. יש להודיע להם, באופן חד משמעי, שכל התפרעות מצידם תגרום לכך שכניסת מוסלמים למתחם ההר תיאסר. לא ניתן להשלים עם העובדה שהם יאיימו עלינו וימנעו מהיהודים לשמר ולתחזק את הכניסה המובילה להר".

מנגד אמר יו"ר מרצ יוסי ביילין, כי חפירות באזור כה רגיש ללא תאום הוא מעשה חסר אחריות. בגלי צה"ל דווח, כי ביילין טען ש"מדובר במשחק מסוכן המשחק לידי הגורמים הקיצוניים בצד הפלסטיני".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i