כתב נושא: קסאם פגע בגדר של מתקן אסטרטגי באשקלון  (נקרא 1746 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
קסאם פגע בגדר של מתקן אסטרטגי באשקלון
« ב- : פברואר 06, 2007, 14:30:42 »
"אסון כבד נמנע פה", אומרים העובדים במקום, וקובלים: "לאף אחד כבר לא אכפת מאיתנו". עוד שתי רקטות נחתו בנגב המערבי.


שלוש רקטות קסאם נורו במהלך היום (ג') מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אחת מהן נחתה ליד קיבוץ בצפון הנגב המערבי, שנייה בשטח פתוח, ושלישית פגעה בגדר של מתקן אסטרטגי באזור התעשייה הדרומי של אשקלון.


כתוצאה מפגיעת הרקטה בגדר המתקן, הופעלה בו מערכת "צבע אדום", והעובדים התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים. אחד מהם סיפר: "שמענו פיצוץ חזק מאוד והופעלה הסירנה במפעל. הרקטה פגעה בגדר, וזה היה קרוב מאוד למקום רגיש. אפשר לומר שנמנע אסון גדול מאוד - חלילה הייתה הרקטה נוחתת עוד כמה מטרים ליד".


"לצערנו הרב", אומרים העובדים, "זו המציאות שבה אנו נמצאים. יש פה באזור הזה לא מעט מתקנים אסטרטגיים, ורקטות נוחתות פה כל הזמן. אבל לפעמים נדמה שלאף אחד לא אכפת".


אמש הודיע שר הבטחון כי המערכת האנטי-רקטית תיכנס לשימוש קודם כל באזור שדרות ובעוטף עזה, ורק לאחר מכן בשאר האזורים. באשקלון כבר החלו לפעול להקמת לובי, שישנה את ההחלטה ויביא למיגון אזור התעשייה הדרומי של העיר.


בשבוע שעבר החלו באשקלון בפעילות הסברתית בעניין הקסאמים בעיר, ולתושבים חולקו חוברות בנושא. אחד מחברי מועצת העיר, אורן שני, אמר כי לדעתו, "משרד הביטחון ושר הביטחון חייבים לכלול את אשקלון במערכת יירוט הרקטות. לאשקלון יש מתקנים, והאיום פה הוא הרבה יותר משמעותי מאשר במקומות אחרים - מה גם שארגוני הטרור בעצמם מודים שאשקלון היא אחת המטרות העיקריות שלהם".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i