כתב נושא: חיים כבריטים, מרגישים מוסלמים  (נקרא 1746 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
חיים כבריטים, מרגישים מוסלמים
« ב- : פברואר 06, 2007, 07:07:54 »
מחקר שהתפרסם באחרונה בבריטניה מעלה כי דווקא צעירים מוסלמים שגדלו באווירה השוויונית מביעים תמיכה בשלטון הלכה ורוצים שנשותיהם יעטו רעלות.



בריטניה בלחץ. סקר מקיף שפורסם מטעם מכון המחקר Policy Exchange חושף נתונים מדאיגים על הצעירים המוסלמים בבריטניה. הם הולכים ומקצינים. רק בשבוע שעבר נחשפה עוד חוליה שתכננה לחטוף ולרצוח מוסלמי-בריטי שהעז, כמו עוד כמה מאות מוסלמים בבריטניה, להתגייס לצבא הבריטי. החטיפה נועדה להרתיע: המוסלמים אינם יכולים להיות חלק מצבא הכופרים, וגורלו של מי שמסייע לכופרים הוא אחד - הוצאה להורג.


הבריטים כבר התרגלו. בכל כמה שבועות יש שם עוד גל של מעצרים. העניין המוסלמי הופך היום לאחד המרכזיים בתקשורת הבריטית. זה דיון סוער ונוקב. דיון לא פשוט.


עכשיו הצטרף גם המחקר עם הנתונים הקשים. עוד אחד מני רבים. אלא שהפעם מדובר במכון מחקר יוקרתי שבדק את ההשפעות ארוכות הטווח של התופעה. ובכן, לגמרי כצפוי - הצעירים הם הבעיה. לא רק אלה שלא התאקלמו ולא השתלבו. למעשה, הבעיה מצויה דווקא אצל אלה שהם תוצריה של המדיניות הפתוחה, הרב תרבותית, שהונהגה בבריטניה מאז שנות ה-80. מדובר באלה שהיה נדמה כי הם סיפור הצלחה. הם שיחקו קריקט, רכשו השכלה גבוהה, והתלבשו בדיוק כמו חבריהם הלא מוסלמים.


הנתונים אינם משקרים, ובבריטניה הם מפחידים: שבעה אחוזים מהצעירים בני 24-16 מעריצים את ארגוני הטרור דוגמת אל-קאעידה 
(לעומת שלושה אחוזים מהמוסלמים בני 55 ומעלה). המשמעות היא פוטנציאל אינסופי כמעט לגיוס צעירים לפעולות טרור. וזו רק ההתחלה.


37 אחוז מבני אותה שכבת גיל רוצים להשליט את חוקי השריעה (ההלכה האיסלאמית) בבריטניה (לעומת 17 אחוז בלבד מבני השכבה המבוגרת). 37 אחוז מאותם צעירים רוצים חינוך איסלאמי לילדיהם (לעומת 19 אחוז בלבד מבני השכבה המבוגרת). והנתון שמעורר יותר דאגה הוא שרוב מוחלט של הצעירים, 74 אחוז, מעדיפים שנשותיהם יעטו רעלות (לעומת 28 אחוז בלבד בקרב בני השכבה המבוגרת).


ובכלל , לדידם של הצעירים הללו, בקרב רוב מוחלט שאינו ניתן לערעור, 86 אחוז, הדת היא הדבר המשמעותי ביותר: 49 אחוז מהם מתפללים חמש פעמים ביום, עוד 22 אחוז מתפללים לפחות פעם אחת ביום, ורק חמישה אחוזים אינם מתפללים כלל.

הרבה תשובות
עכשיו הבריטים בלחץ. הרי בריטניה היא חלוצת המדיניות הרב תרבותית. ולא, זה לא שאותם צעירים חושבים שהמדינה הבריטית הפלתה אותם או קיפחה אותם, שהרי ההקצנה מצויה דווקא אצל המצליחים שבהם. אותו סקר חושף עוד נתון מפתיע אשר מפריך מיתוסים ישנים: 84 אחוז מהצעירים המוסלמים חושבים שהמדינה הקולטת - בריטניה-נהגה בהם בהגינות.


כך שדווקא הנתונים הסותרים הללו רק מחדדים את הבעיה: אם טוב כל כך, ובריטניה נהגה בהגינות כל כך, אז איך זה שרבים כל כך יורקים חזרה? אם הסיפור איננו אפליה בוטה וגזענות, שהרי זה התירוץ הפבלובי-גלובלי לכל פעולת טרור, אז היכן הבעיה?


לבריטים אין תשובה. למעשה, לגמרי כצפוי, יש להם הרבה תשובות. אלא שבניגוד לעבר, קולם של אלה שאומרים "הכול בגללנו", ובאותה הזדמנות מאשימים את ישראל ואת הציונות בהקצנה האיסלאמית בכל מקום בתבל - רחוק מלהיות הקול הדומיננטי. בוויכוח שהתפתח בבריטניה בימים האחרונים, הקונפליקט הישראלי-ערבי כבר לא קיים ברקע. הוא קיים, אבל באופן מפתיע ומנפץ מיתוסים.


נתק מוחלט מהמתרחש באזור

את המחקר ערכו שלושה חוקרים מוסלמים, אנשי אקדמיה. בראשם עמדה מונירה מירזה מאוניברסיטת קנט. ודווקא השלושה הללו לא הסתפקו בהצגת נתונים יבשה, אלא עשו ניסיון אמיץ לנתח את הנתונים. כך למשל, האגדה מספרת, ואין כמעט איש אקדמיה שאינו מדקלם אותה, שמדיניות החוץ בכלל והסכסוך הישראלי בפרט הם המזינים את הזעם האיסלאמי. גם הסקר עצמו מציין ש"מחקרים רבים בעבר ציינו את הזעם האיסלאמי על מדיניות החוץ (של מדינות המערב, ב"י) כגורם משפיע ומכריע בתהליכי ההקצנה".


אלא שהמחקר הנוכחי לא הסתפק ב"אמיתות" ישנות. הפעם מדובר בבדיקה. ובכן, המחקר מגלה "באופן מפתיע, חוסר ידע בסיסי בסכסוכים בינלאומיים". כך למשל, 82 אחוז מהנשאלים לא ידעו כלל מיהו יושב ראש הרשות הפלשתינית, ו-86 אחוז כלל לא ידעו מיהו ראש ממשלת ישראל. כלומר, נתק כמעט מוחלט מהפוליטיקה השוטפת של הסכסוך באזורנו.


אלה חדשות טובות לישראל, וזה שונה כל כך מוויכוחים דומים בשנים האחרונות. אגב, בקרב האוכלוסייה הכללית, הלא מוסלמית, רק שבעה אחוזים מהנשאלים ידעו את התשובות הנכונות. אז נכון שרוח אנטי ישראלית נושבת פעמים רבות מאירופה בכלל, ומבריטניה בפרט, אבל לרוח הזאת אין שום קשר לידע ממשי. החוקרים הבריטים-מוסלמים לא נהגו כמו רבים מעמיתיהם באקדמיה הבריטית. הם בדקו. וכך הם הפריכו עוד אחת מהאגדות הגלובליות על הקשר בין זעם מוסלמי לבין הסכסוך הישראלי-פלשתיני.


לא שהעובדות יבלבלו חלק מהכותבים. כך למשל, טימותי אש גורדון, מהעיתון "גרדיאן" כמובן, ממשיך בסיסמה הישנה והאהובה: "לחוקרים עצמאיים ברור שהסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא שתרם לרדיקליזציה של הצעירים המוסלמים בבריטניה". כמה קל לחזור על הסיסמאות הישנות. ובכלל, למה שהעובדות המופיעות במחקר יבלבלו את הכותב הבכיר של העיתון "גרדיאן"? הוא קרא את המחקר, אבל הנתונים לא בלבלו אותו. ישראל אשמה. וזהו.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i