כתב נושא: 'בקיעים בין חיזבאללה לסוריה'  (נקרא 1724 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
'בקיעים בין חיזבאללה לסוריה'
« ב- : פברואר 06, 2007, 07:04:49 »
דיווח: סוריה נזפה במזכ"ל הארגון ודרשה להחריף את המחאה מול ממשלת לבנון, אך נענתה בשלילה.



האם מתגלים סדקים ראשונים באופוזיציה בלבנון? העיתון הכווייתי "א-ראי" מדווח הבוקר כי סוריה הורתה לחיזבאללה להסלים את צעדי המחאה נגד ממשלתו של פואד סניורה כדי להפילה סופית ואף נזפה במזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, בגלל "התקפלותו" מול ממשלת לבנון. לפי הדיווח, בחיזבאללה סירבו להנחיה הסורית מחשש שההסלמה תביא למלחמת אחים בין הסונים לשיעים בלבנון. העיתון גם מדווח כי מנהיג הדרוזים בלבנון ומבכירי "קואליציית ה-14 במרס" האנטי-סורית, ווליד ג'ונבלאט, חש שחייו בסכנה ומעריך כי הוא יעד לחיסול בכל רגע.

בכירים סורים, הממונים על הקשר עם חיזבאללה, עם נציגי הארגון בימים חמישי ושישי בשבוע שעבר והורו להם להסלים את צעדי המחאה נגד ממשלת סניורה.
על פי הדיווח בעיתון הכווייתי, המסתמך על מקורות דיפלומטיים מערביים,נפגשו לפי המקורות, הבכירים הסוריים השתוממו על "הטון הגמיש" שבו השתמש לדעתם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאומו האחרון, ובמיוחד לנוכח דבריו על הצורך למצוא הסדר פוליטי בלבנון. לדברי הסורים, דברים אלו של נסראללה הם בבחינת נסיגה מול ממשלת סניורה. המקורות הדיפלומטיים אף אמרו כי הסורים שיגרו מה שיכול להתפרש כנזיפה לכיוונו של מזכ"ל חיזבאללה.

חשש מהרחבת הפער בין סונים לשיעים
 
 מנגד, אמרו נציגי חיזבאללה כי חברי הפרלמנט המייצגים את הארגון לא "התרשלו" בהסלמה, וציינו כי בכירים בארגון העדיפו להתרכז בקמפיין נגד המנהיג הדרוזי ג'ונבלאט ונגד מי שעומד בראש "הכוחות הלבנוניים", ד"ר סמיר ג'עג'ע, שנמצא לאחרונה בעימות עם מנהיג "הזרם הלאומי החופשי" ובן בריתו של חיזבאללה, הגנרל מישל עוון.


עוזריו של נסראללה אף הסבירו לסורים כי אין אינטרס כרגע ב"הסלמה לשם הסלמה", ואמרו כי אם חיזבאללה ילך בכיוון זה, עשוי להתרחב הפער בין הסונים והשיעים בלבנון. לפיכך, אמרו עוזריו של מזכ"ל חיזבאללה, 
מעדיף הארגון להתרכז בקמפיין מילולי נגד ג'ונבלאט בגלל היותו דרוזי ונגד ג'עג'ע, בגלל היותו נוצרי-מארוני, במקום להתעמת במישרין עם הסונים.


המקורות הדיפלומטיים אמרו כי דבריהם של אנשי חיזבאללה לא שכנעו את הסורים שנחושים כעת להיכנס לעימות ישחר עם הממשלה הלבנונית כדי להפילה, גם אם המחיר של הצעד הזה יביא לעימות שישא אופי של מאבק בין הסונים והשיעים בשכונות ביירות. לדברי המקורות, הסורים גם חוששים מכך שההפגנות במרכז ביירות יסתיימו והגדירו תהליך שכזה "צעד גדול לאחור" מצד חיזבאללה.

צעדי ענק לעבר מלחמת אזרחים
העיתון גם מדווח כי מקורות דיפלומטיים שנפגשו עם ג'ונבלאט בפריס לפני ימים אחדים התרשמו כי הוא פסימי לנוכח המצב וכי הוא סבור שלבנון מתקרבת בצעדי ענק לעבר מלחמת אזרחים.


המקורות אמרו כי ג'ונבלאט סבור שהמשטר הסורי, שאינו מוכן אפילו לשמוע את שמו של בית הדין הבינלאומי לחקירת רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, אינו רואה מוצא אלא להצית מלחמת אזרחים. ג'ונבלאט אמר כי דמשק מתעלמת מתוצאותיה ומהשלכותיה של מלחמת אזרחים בלבנון על הנעשה בסוריה.


כמו כן אמרו המקורות כי ג'ונבלאט מעריך כי חייו בסכנה וכי הוא מהווה יעד לחיסול בכל רגע. חיזוק להערכותיו של ג'ונבלאט הגיע מגורם ביטחוני שאמר כי אינו שולל אפשרות שהמנהיג הדרוזי יהיה קורבן לניסיון התנקשות מצד גורם בעדה הדרוזית שמשתייך לאחת המפלגות הנאמנות למשטר הסורי.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i