כתב נושא: חמינאי: ישראל גורמת לפילוג בעולם האיסלאם  (נקרא 1729 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בפגישה עם נשיא פקיסטן טען מנהיגה הרוחני של איראן כי ישראל הוקמה על ידי המערב כדי ליצור עימות בעולם המוסלמי. לדבריו, הבעיות באזור ייפתרו רק לאחר "שיחלוף עידן הכוחנות האמריקנית, ואחרי שיושם קץ לפשעי הציוניים". במקביל, מסרו דיפלומטים אירופים כי איראן התקינה צנטריפוגות נוספות באחד ממתקניה הגרעיניים.

מנהיגה הרוחני של איראן, האיתוללה עלי חמינאי, אמר היום (ב') כי המערב הקים את המשטר הציוני כדי ליצור עימות מתמיד בעולם האיסלאם. בפגישה עם נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, המבקר בטהרן, טען חמינאי כי "עד היום ישראל היתה הגורם העיקרי לפילוג בעולם האיסלאם - וגם מעתה ואילך היא תנקוט מדיניות שכזו".


חמינאי הוסיף כי התמיכה שמעניקות ארצות הברית ובריטניה לישראל מעודדת את ישראל "להמשיך את הפשעים שהיא מבצעת נגד העם הפלסטיני", וציין כי תוכנית לפתרון הבעיות במזרח התיכון תצליח "רק כאשר יחלוף עידן הכוחנות האמריקנית באזור - ולאחר שיושם קץ לפשעי הציונים".


בהתייחסו לסוגייה הפלסטינית אמר חמינאי: "חולשתה של ישראל, שהובהרה היטב במלחמת לבנון, ומנגד עמידתה האיתנה של ממשלת חמאס מול הציונים, הם מסוג הדברים שעוזרים להבין לעומק את הסוגייה הפלסטינית והדרך לפיתרונה".


(חמינאי ימ"ש, מושארף ימ"ש ואחמדי-נג'אד ימ"ש, היום בטהרן)

"328 צנטריפוגות הותקנו בכור בנתנז"

בתוך כך, דיווחו היום דיפלומטים אירופים כי איראן הקימה שני מפלי צנטריפוגות במתקן הגרעיני בנתנז. 328 הצנטריפוגות שהוקמו ישתתפו בפעילות העשרת האורניום, שאותה מסרבת טהרן להשעות חרף תביעת המערב. לדברי הדיפלומטים, בקרוב ינוסו הצנטריפוגות "על יבש", ואם הניסוי יעבור בהצלחה, יועבר בהן דלק גרעיני.


איראן כבר הודיעה על כוונתה להתקין בחודשים הקרובים 3,000 צנטריפוגות חדשות במתקן בנתנז, ו-328 הצנטריפוגות שהותקנו הן חלק מתוכנית זו. לאחרונה סיימה איראן להתקין בנתנז צנרת, תשתית חשמלית וציוד אחר שייאפשר לה להתחיל במה שכינתה "ייצור תעשייתי" של אורניום מועשר במתחם הגרעיני הממוקם בלב המדבר האיראני.
 

התחלת הפעלתן של הצנטריפוגות החדשות צפויה להחריף עוד יותר את העימות בין איראן למערב סביב סירובה העיקש של טהרן להשעות את תוכניתה הגרעינית. לפני כחודש וחצי החליטה מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות על איראן נוכח סירוב זה. איראן מתעקשת כי תוכנית הגרעין שלה נועדה לצורכי הפקת אנרגיה בלבד וכי מדובר בזכות טבעית של האומה האיראנית - בעוד שהמערב חושש שטהרן מעוניינת לייצר נשק גרעיני.


הדיפלומטים ציינו כי הקמתם של שני מפלי הצנטריפוגות הוא חלק מהתוכנית האיראנית להודיע על "התקדמות משמעותית" בתוכנית הגרעין - הצפוייה כפי הנראה ביום ראשון הבא, 11 בפברואר, עת תתחיל הרפובליקה האיסלאמית לציין את החגיגות השנתיות לציון המהפכה האיסלאמית שאירעה ב-1979.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i