כתב נושא: פרץ: אשכנזי יתמנה מראש לארבע שנים  (נקרא 1342 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
פרץ: אשכנזי יתמנה מראש לארבע שנים
« ב- : פברואר 04, 2007, 12:33:39 »
כדי למנוע את הדיון הציבורי על הארכת הכהונה בשנה, קובע הפעם שר הביטחון מראש: אם הכל יילך כשורה, הרמטכ"ל ה-19 יישב ארבע שנים על כיסאו. אולמרט בירך: "גבי הוא מפקד ומנהיג מוערך עם היסטוריה ורקורד מרשימים, הוא יוביל את צה"ל לכשירות מלאה והישגים חיוניים".

עידן חדש ייפתח בקרוב בצה"ל - עידן אשכנזי. ראש הממשלה נתן לו הבוקר (יום א') את ברכת הדרך: "אין לי ספק כי הוא יוביל את הצבא לכשירות מלאה ולהישגים".
בפתח ישיבת הממשלה, אמר אולמרט:"גבי הוא מפקד ומנהיג מוערך עם היסטוריה ורקורד מרשימים בצה"ל במשך שנים רבות. אין לי ספק שהוא יוביל את צה"ל להתמודדות עם כל מה שהוא צריך להתמודד, לכשירות מלאה ולהישגים חיוניים לביטחונה של מדינת ישראל. בהזדמנות הזאת אני מברך אותו מראש, לפני האישור".

שר הביטחון אמר כי החליט הפעם לקצוב מראש את אורך כהונת הרמטכ"ל לארבע שנים. זאת כדי להימנע מתופעות שהיו בעבר, בהם התקיים דיון ציבורי על הארכת הכהונה לשנה רביעית (כפי שאירע למשל עם תום כהונתו של משה יעלון ללא הארכה, מה שנתפש בשעתו כהדחה). "ארבע שנים הן זמן מתאים בו יכול הרמטכ"ל להטביע את חותמו על צה"ל", אמר פרץ, עת בישר על החלטתו התקדימית.


רשמית ייכנס אשכנזי לתפקיד, לאחר תקופת חפיפה קצרה, באמצע החודש. כרגע מתוכנן טקס חילופי התפקידים להתקיים ב-14 בפברואר, בעקבותיו יתפוס הרמטכ"ל ה-19 את מקומו.     

 

הרמטכ"ל המיועד, גבי אשכנזי, הוא הראשון


מקרב יוצאי חטיבת גולני שזוכה לפקד על צה"ל. בסבב הקודם הוא התמודד על התפקיד מול מפקד חיל-האוויר דאז, דן חלוץ, ולאחר שהפסיד - פרש מצה"ל. לאחרונה שב למערכת, הפעם כמנכ"ל משרד הביטחון. כעת, בעקבות המלחמה בלבנון והתפטרותו הדרמטית של רב-אלוף חלוץ, נקרא שוב אל הדגל.

 
אשכנזי היה המועמד המועדף על שר הביטחון, עמיר פרץ. ראש הממשלה אולמרט אישר את המינוי, לא לפני שקיים סבב התייעצויות בנושא עם ראשי ממשלה, שרי ביטחון ורמטכ"לים בעבר. בהמשך אושרה מועמדותו של האלוף במילואים בוועדה למינוי בכירים, בראשותו של השופט בדימוס יעקב טירקל.   
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i