כתב נושא: הפרוטסטנטים, ומייסדם מרתין לותר שר"י  (נקרא 1499 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
הפרוטסטנטים, ומייסדם מרתין לותר שר"י
« ב- : אוגוסט 21, 2008, 14:21:49 »
למן יום היווסדה נשאה הכנסיה הקתולית את דגל השינאה עד לפילוגה במאה ה-16. עד למאה זו, שלטה הכנסיה הקתולית בגרמניה, ולאחר מכן התפצלה לקתולים ופרוטסטנטים ( מלשון "פרוטסט - למחות"). פיצול זה לא שינה במאומה את היחס ליהודים וניתן אפילו לראות החרפה.

מייסד הפלג הפרוטסטנטי - מרטין לותר שר"י לא מנע מלשונו הבזויה שלוחת הרסן להשתלח ביהודים. לותר דבק בדרכה האנטישמית של הכנסיה שבה נלחם והיה מאוחד בשנאתה ליהודים. הוא ראה ביהודים רוצחים פוטנציאלים, שאין להאמין לאף אחד מהם: "אילו יכלו היהודים להרוד את כולנו, היו עושים זאת בחדווה, כן, ולעיתים מזומנות, בעיקר אלה המיתימרים להיות רופאים. הם יודעים כל מה שידוע על הרפואה בגרמניה. הם מסוגלים לתת לאדם רעל שימיתו תוך שעה, או תוך 10 שנים, או עשרים שנה. הם בקיאים היטב באומנות זו" .( עיין "הכשר לרצח עם" עמ' 232).

בשאלת הפיתרון הסופי לבעיית היהודים הציע לותר את האידיליא לטעמו, שהייתה למציאות מרה באחריתה: "ומה נעשה אנחנו באותו עם דחוי וארור - היהודים", כתב במאמר בשנת 1537, "לא נוכל לסובלו... חייבים אנחנו להשתמש ברחמנות חריפה, בתפילה וביראת שמים... אציע את עצתי הנאמנה:
ראשית: שנצית את בתי-הכנסת שלהם באש, ומה שלא ניתן להישרף יכוסה בעפר, שלעולם לא יוכל לראות שום אדם לא אבן ולא שריד...
בשנייה: צריך באותה דרך לנתוץ את בתיהם ולהורסם... ולשכן אותם תחת קורת גג כלשהי או ברפת...
שלישית: צריך לקחת מהם את כל סידורי תפילותיהם וספרי התלמוד שלהם...
רביעית: שייאסר על הרבנים שלהם באיומי עונש גוף ומוות ללמד מכאן ואילך...
חמישית: שייאסרו על היהודים לחלוטין לנוע בדרכים...
שישית: שייאסרו עליהם עסקי הריבית, ויקחו מהם את כל הכסף המזומן, ואת כל החפצים היקרים מכסף וזהב.
שביעית: שיתנו בידי היהודים והיהודיות הצעירים והבריאים מקוש מעדר ומנור, וייחיבו אותם להרוויח את לחמם בזיעת אפם.
נאחז איפוא בתבונה הפשוטה של עמים אחרים, כגון, צרפת ספרד, בוהמיה וכדו', ונגרשם לעולם מן הארץ... ולהבין כי אמונתם לא מוטעית בלבד, אלא גם כן שהם אחוזים בשדים..." ע"כ. ( עיין "שינאת ישראל בזמן החדש" עמ' 27).

אם הדברים המזוויעים היו מובאים בשם המפלגה הנאצית, הדבר היה נראה טבעי, ונראה כשרשרת פקודות היורדות מהדרג העליון למפקדי המחוזות בימים שלפני פרוץ מלחמת העולם השנייה. אולם, הם נאמרו כ- 398 שנה קודם לכן, ע"י מהפכן שהקים זרם דתי מרכזי בנצרות בשם המאבק בשחיתות ובחוסר מוסריות של הכנסיה הקתולית.

אני רוצה לציין שהכנסיה הפרוסטנטית מילאה חלק חשוב בעיצוב הדעה האנטישמית של הגרמנים בכלל, ולפני עליית הנאצים לשילטון בפרט וכמו שכותב פרופ' דניאל יונה גולדהגן בספר "תליינים מרצון בשירות היטלר" עמ'  113- 122: "כבר בתקופת ויימאר הייתה האנטישמיות הכנסייתית המוסדית, שפגינו "המכהנים בקודש" לדרגותיהם, ברמה הארצית וברמה המקומית, רחבת היקף ומאיימת. בתקופת ויימאר הצטרפו 70 עד 80 אחוז מן הכוהנים הפרוטסטנטים למפלגת  העם הלאומית, האנטישמית, והאנטישמיות שלהם חילחלה לעיתונות הפרוטסטנטית אפילו קודם עליית היטלר לשילטון... כבר בשנות ה-20 גברה ההסתה האנטישמית שנבעה ממקורות פרוטסטנטים... בשל המספר העצום של קהל קוראיהם (של עתוני ההסתה האנטישמית של הכנסייה הפרוסטנטית), הם מילאו תפקיד חשוב בעיצוב הדעות הקיבוציות של הקהילה הפרוטסטנטית ששיעורה באוכלוסיה הגרמנית הגיע ב-1933 ל-63 אחוזים בקירוב. עיתונים אלה הטיפו שהיהודים הם אויביה הטבעיים של המסורת הנוצרית-ממלכתית, שהם אחראים "להתמותת הסדר הנוצרי והמלכותי" וכי הם המקור לשורה שלמה של רעות נוספות...".   

והדברים מדברים בעד עצמם, והוא רחום יכפר עוון...
« עריכה אחרונה: אוגוסט 21, 2008, 14:22:45 על ידי eran »

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
הפרוטסטנטים, ומייסדם מרתין לותר שר"י
« להגיב #1 ב- : אוגוסט 21, 2008, 15:16:45 »
יישר כח ערן!
מה שגם הזרם הפרוטסטנטי שברובו גם נמצא בארה"ב הם אלו מנסים כיום להמיד את דתנו.
בינהם יש ש"אוהבים" את א"י(אך ורק בגלל שזה חלק מתהליך הגאולה ההזוי שלהם) אבל מטרתם בסופו של דבר להמיר את דתנו והם מעבירם כספים די נכבדים למסיון בארץ.
« עריכה אחרונה: אוגוסט 21, 2008, 15:18:29 על ידי אֵיתָן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"