כתב נושא: חבר'ה תיקראו זה מענין ומפחיד!  (נקרא 1495 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק morde208

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
חבר'ה תיקראו זה מענין ומפחיד!
« ב- : אוגוסט 18, 2008, 20:50:38 »

"תוכל למצוא איברים ממתרגלי 'פאלון גונג'?"
ד"ר לו: "אני אגיד לך, אין לנו אפשרות להשיג (אותם). די מסובך להשיג את זה עכשיו בגואנגשי. אם את לא יכולה לחכות, אני מציע שתפני לגואנז'או, כי להם קל מאוד להשיג את האיברים. הם יכולים לחפש (אחריהם) בכל הארץ. כשהם מבצעים את השתלת הכבד, הם יכולים להשיג בשבילך כליה באותו הזמן. אז זה קל מאוד בשבילם לעשות את זה. הרבה מקומות שבהם חסרה אספקה, פונים אליהם לעזרה".

"למה קל להם להשיג?"
ד"ר לו: "כי הם מוסד חשוב. הם מתקשרים למערכת (המשפט) בשם האוניברסיטה כולה".

"ואז הם משתמשים באיברים של פאלון גונג?"
לו: "בדיוק".

"מה שהשתמשתם בו קודם (איברים ממתרגלי פאלון גונג), היה מבתי מעצר או מבתי כלא?"
"מבתי כלא".

"וזה היה ממתרגלי פאלון גונג בריאים?"
“בדיוק. היינו בוחרים את הטובים ביותר, כי אנו מבטיחים את האיכות בניתוח שלנו".

"זה אומר שבחרתם את האיברים בעצמכם".
לו: "בדיוק".

"בדרך כלל, מה גילו של ספק האיברים?"
לו: "בדרך כלל בשנות ה-30 לחייו".

"אז אתם תיסעו לכלא לבחור בעצמכם?"
לו: "בדיוק. אנחנו חייבים לבחור את זה".

"ומה אם זה שאתם בוחרים בו לא רוצה שייקחו לו בדיקת דם?"
לו: "בטוח שהוא ייתן לנו לעשות את זה".

"איך?"
לו: "בטוח שהם ימצאו דרך. ממה את דואגת? דברים כאלה לא צריכים להדאיג אותך. יש להם את הפרוצדורות שלהם".

"האם האדם יודע שיוציאו ממנו את האיבר?"
לו: "לא, הוא לא יודע".

הדיאלוג שקראתם עכשיו, הוא לא פרי דמיונו של סופר או תסריטאי שעובד על סרט אימה. מדובר בתמליל של שיחה שהוקלטה ב-15 במרס 2006, כאשר בצידו השני של הקו עונה רופא סיני שעובד במקום בשם 'מרכז השתלות האיברים של המזרח', הנקרא גם 'בית החולים המרכזי מס' 1 של טיאן-ג'ין'. התמליל הזה, שהוקלט ונשמר, הוא תמציתה של אחת התופעות המזעזעות בהיסטוריה האנושית, אם לא המזעזעת מכולן, המתרחשת בתשע השנים האחרונות בסין. תופעה בה משטר דיקטטורי מחליט לחסל קבוצה מסוימת של אנשים, ועל הדרך, מפתח תעשייה שלמה וסודית של חלקי חילוף אנושיים, המספקים איברי גוף שונים לכל החפץ או הזקוק להשתלה מן הסוג הזה, בכל שעה ובכל זמן, ומוכן לשלם בעבורה סכומי עתק.

אמת, חמלה, סובלנות

שיטת  'הפאלון דאפא', הידועה גם בשם 'פאלון גונג', היא שיטה רוחנית, שהוצגה לראשונה בשנת 1992 על-ידי לי הונג ג'י, המכונה לעתים קרובות מאסטר לי. במשך דורות ארוכים עברה השיטה ממורה, שהיה מתרגל אותה, לתלמיד אחד בלבד. כאשר תשאל מתרגל פאלון גונג, מדוע דווקא בשנת 1992 בחר מאסטר לי להציג את השיטה לציבור כולו, תקבל תשובה שזו כנראה הייתה השעה לכך.

גלגל החוק הגדול

'פאלון דאפא', שפירושה "גלגל החוק של החוק הגדול", היא שיטת תרגול של צ'-גונג. שיטות צ'-גונג הן שיטות סיניות מסורתיות ונפוצות מאוד בסין ובאסיה לאורך כל ההיסטוריה. זו שיטה שמלמדת לפי עקרונות של אמת, חמלה וסובלנות. היא מלמדת להבדיל בין טוב לרע, טובה לבריאות ועושה אותך בן אדם שמח וחיובי יותר. האמת לא נשמע כזה גרוע.

כסף מחוץ בסיפור

מתרגל פאלון דפא הוא אדם רגיל מן השורה, שחי בבית עם אשתו והילדים, עובד למחייתו וחי את חייו. לא מדובר פה בשום סוג בכת, למרות ניסיונות אגרסיביים במיוחד של השלטון הסיני להשמיץ כך את הפאלון דאפא בתשע השנים האחרונות. אין שום אלמנט דתי או כספי בקבוצה הזו. אין ארגון רשמי, אין דמי חבר, כל החומרים שקשורים לשיטה קיימים ברשת ללא תשלום, אסור להם לקחת כסף ואסור להם גם לתרום. ואין גם למי. זו כנראה גם הסיבה שכרגע בישראל רשומים רק מאה ממתרגלי השיטה.

טובה לגוף האדם

בפאלון דאפא ארבעה תרגילים בעמידה ואחד במדיטציה בישיבה. חלק מהתרגילים ארוכים מאוד, חלקם נמשכים גם שעה ולתרגול עצמו אין שום מאפיינים דתיים או כללים פורמליים.

במאי 1998, רגע לפני שהכול באמת החל להשתבש, פרסמה הסוכנות הלאומית לאתלטיקה בסין, תוצאות מחקר אודות הפאלון דאפא. המחקר קבע, בעזרת קבוצת מומחים רפואיים שבדקו 12,553 מתרגלים, כי יכולות הריפוי של תרגול השיטה מגיעות לקרוב ל-79.9 אחוזים.

הגלגל מתחיל להתגלגל

מאסטר לי, שהיה מועמד עד היום ארבע פעמים לפרס נובל לשלום, החל להרצות בשנת 1992 ברחבי סין אודות הפאלון דאפא, הרצאות שמצאו הרבה אוזניים קשובות וגם מצאו חן בעיניי המשטר. לפחות בהתחלה.   

השלטון משנה את פניו

המפלגה הקומוניסטית קיבלה את הפאלון דאפא באהדה רבה. היא הוציאה את ספר 'הפאלון גונג' בשנת 93, בהוצאה לאור של הצבא הסיני וחילקה לה לאורך שנות ה-90, פרסים רבים מטעם ארגונים ממשלתיים. בסוף שנת 93' למשל, קיבל לי פרס כבוד על פועלו, מהקרן הגבוהה השייכת למשרד הביטחון הכללי בסין.

יותר מדי אנשים

הציבור הסיני קיבל את השיטה בהתלהבות , ובכל שנה נרשם גידול במספר המתרגלים. גידול רציני מדי כנראה, שהוביל בשנת 96' את השינוי הראשוני במגמת התמיכה השלטונית. פרסום רשמי בעיתון של המפלגה טען כי הפאלון גונג מעודד אמונות תפלות, וכי הוא מדע מדומה בעצמו.זו הייתה הפעם הראשונה שבה הממשלה הקומוניסטית תקפה את השיטה בציבור. חודש לאחר מכן נאסר על הוצאתם לאור של ספרי הפאלון גונג, בשל אותן טענות.

התעמולה מצמיחה שורשים

בינואר 97' נערך סקר במטרה להוכיח שהשיטה היא "כת רוע". אנשי משטרה, בכל הרמות והדרגים בסין, חזרו מהבדיקה עם דיווח חיובי לגבי הקבוצה, והחקירה הסתיימה. באותו החודש שודר בטלוויזיה של בייג'ין ראיון עם חבר האקדמיה הסינית למדע, שתקף את הפאלון דאפא. תלונות של מתרגלים הובילה לחקירה בנושא, שקבעה: "הפאלון גונג מביא מאות מקרי תועלת לאנשים הסינים ולסין, ואין לו אפילו מגרעת או השפעה שלילית אחת". תחנת הטלוויזיה בה שודר הראיון, פרסמה התנצלות גורפת ופיטרה את מפיק התכנית.

הפרנויה של  דזה-מין

סקר נוסף שנערך בשנת 1999, קבע שבסין מתרגלים קרוב ל-70 מליון בני אדם. באותה העת היו חברים במפלגה הקומוניסטית 60 מיליון בלבד, והנתון הזה הספיק לשליט סין לשעבר, ג'אנג דזה-מין, לקבוע כי השיטה מסוכנת ליציבות השלטון. הוא החליט לפעול נגדה בכל הכוח.

מאמר שפורסם בירחון לנוער בשם 'אקספו' שכותרתו 'אין על בני נוער לתרגל צ'-גונג' , בו צוטטו בלי בושה נתונים שכבר הוכחו כלא נכונים בתכנית הטלוויזיה,  הוציאה מן הבתים באזור ההוצאה לאור, כמה מאות מתרגלים שבאו למחות כנגד הפרסום.

אנשי הלשכה לביטחון הציבורי בטיאן-ג'ין קיבלו הוראה לשלוח אל המתרגלים 300 שוטרים השייכים לצוות לוחמה מיוחד. הצוות פעל באלימות ובכוח מופרז כדי לפזר את אנשי הפאלון דאפא. 45  מהם נעצרו וחלק מהמתרגלים נפצעו על ידי השוטרים. כאן הזמן לציין, שיברי הפאלון דאפא, מתנגדים לאלימות, ואינם נוקטים בה גם אם הם מותקפים.

10,000 שתיקות

יום לאחר המקרה הגיעו באופן ספונטני 10,000 מתרגלים למשרד העתירות הלאומי בבייג'ין, כדי למחות על היחס האלים לחברי הקבוצה. הם עמדו שם משעות הבוקר המוקדמות עד לשעות הערב, בשקט מוחלט, בלי להניף כרזה כלשהי. בשלב מסוים, יצא אליהם ראש הממשלה הסיני באותם ימים, ג'ונג נאן-האי, ושוחח עם נציגי הקבוצה. הנציגים ביקשו לשחרר את העצורים, לתת למתרגלים סביבה חופשית לתרגול ולאפשר הוצאה של ספרי השיטה. ראש הממשלה נעתר לבקשתם, כל המתרגלים העצורים שוחררו באותו היום, וכולם התפנו לביתם בשקט מופתי.

כאשר שמע השליט ג'אנג דזה-מין על ההתארגנות ההמונית בתוך 24 שעות, הוא החליט שמדובר בסכנה קיומית לשלטון המפלגה, והוציא מכתב בו נאמר: "אם המפלגה הקומוניסטית הסינית אינה יכולה להביס את הפאלון גונג היא תהפוך לבדיחה הגדולה ביותר עלי אדמות".

התעללות מינית, שטיפות מוח ועינויים

ב-20.7.99 הוצא הפאלון דאפא רשמית מחוץ לחוק בסין. ב-6.10.99, הוקם משרד '610', המעסיק למעלה ממיליון איש, ומתוקצב במשאבים אדירים, שסמכותו מעל זרועות ממשלתיות רבות, ומטרתו רדיפת מתרגלי פאלון גונג בכל פינה, ולו הקטנה ביותר, ברחבי סין.

במדיה הופיעו חדשות לבקרים, כתבות תעמולה חריפות ושקריות כנגד השיטה.  צו מאסר בינלאומי הוצא נגד מאסטר לי (שהיגר כמה שנים קודם לכן לניו-יורק), וכל אדם בסין חויב לחתום על הצהרה בגנותה. מי שלא חתם, סולק מעבודתו או ממקום מגוריו.

על-פי נתוני האו"ם, אמנסטי והממשל האמריקני, נעצרו מאז תחילת הרדיפה מאות אלפי בני אדם ונשלחו ל"חינוך מחדש" במחנות עבודה בכפייה, שם הם סובלים מעינויים הכוללים מכות חשמל, האכלה בכפייה של חומצות, שטיפות מוח והתעללות מינית בנשים. כל מי שנמצא במחנה כזה - ולפי הפרסומים ברגע זה קיימים 36 מחנות כאלה ברחבי סין בהם עצורים מאות אלפי מתרגלי פאלון גונג - עובד במשך 18 שעות ביממה בהכנת מוצרים, שנמכרים מאוחר יותר בעולם כולו, חלקם הגדול, בהזמנת חברות מערביות גדולות. מי מבין האסורים במחנות שנשבר וחותם נגד השיטה, לא משוחרר, אלא הופך לחלק מצוות המדריכים בהרצאות שנועדו לשטוף את מוחם של המתרגלים במחנות.

האמת יוצאת לאור

ב-28.10.99, כינסו 30 מתרגלים בסין מסיבת עיתונאים חשאית לעיתונאים זרים, בה חשפו את ממדי התופעה. המתרגלים, שנחשפו בשמם האמיתי, סבלו לאחר מכן מרדיפה אכזרית של המשטר. כמה מהם עונו למוות, אחרים נידונו לתקופות מאסר ארוכות עם עבודת פרך, וגורלם של אחדים לא נודע עד היום. כל הנתונים הללו מזעזעים ללא ספק, אך מסתבר שהנורא מכל עוד צפוי היה להגיע.

תעשייה לקצירת אברים

במאי 2006, שלחה "הקואליציה לחקירת הפאלון גונג" מכתב לדייויד מטאס ודייויד קליגור, המבקש מהם לחקור את האשמות בדבר קצירת איברים של מתרגלי פאלון גונג בסין.

דייויד מטאס הוא עורך דין קנדי העוסק בהגירה, פליטים וזכויות אדם בינלאומיות בוויינפינג; דייויד קילגור הוא חבר הפרלמנט לשעבר ומזכיר מדינה לשעבר של ממשלת קנדה לענייני מזרח אסיה, ובעברו היה גם תובע מלכותי. השניים הסכימו לקחת על עצמם את הפרויקט, בתנאי שיהיו עצמאיים לחלוטין ולא כפופים לשום גוף. השניים פנו לשגרירות הסינית בבקשה לקבל אשרה להיכנס למדינה במטרה לחקור את הנושא, אך נדחו בתוקף.
היסטוריה של אכזריות

ב-7.7.2006, פורסמה הגרסה הראשונה של הדו"ח ומסקנותיו היו חד-משמעיות. בהנחת העבודה ציינו השניים כי "לסין יש היסטוריה של אכזריות מסיבית מעוררת פלצות כלפי האזרחים שלה. השלטון הקומוניסטי הרג לאורך השנים יותר חפים מפשע משהרגו גרמניה הנאצית ורוסיה הקומוניסטית. סין מוציאה להורג יותר אנשים מכל שאר הארצות יחד, והאמונה הדתית בה נתונה לדיכוי".

בכל הנוגע לתרומת איברים בסין, קובע הדו"ח: "לסין אין מערכת מאורגנת של תרומות אברים... נאמר לנו שבתרבות הסינית קיימת סלידה מתרומת איברים... היעדר מאמץ רציני לעודד תרומות איברים, בצירוף זמן המתנה קצר לניתוח השתלה בסין והמספר הגדול של השתלות, מספרים לנו שסין שטופה באיברים חיים להשתלות. אנשים שהרשויות מחזיקות בהם כשהם מוכנים להוצאה להורג בשביל איבריהם".

אתרים בסין (שחלקם שונו או הורדו מאז יציאת הדו"ח, אך ישנם תיעודים המוכיחים את קיומם) מפרסמים זמני המתנה קצרים להשתלות, זמני המתנה קצרים בהרבה מאשר בכל מקום אחר בעולם. אותם אתרים מציעים ניתוח להשתלת כליה תוך שבוע עד חודש, וכבד - בין שבוע לשבועיים. לשם המחשה, זמן ההמתנה לתרומת כליה בקנדה הוא 32.5 חודשים, ובקולומביה הבריטית 52.5 חודשים. "זמני ההמתנה הקצרים להדהים, המתפרסמים בעבור איברים המתאימים במידה מושלמת, מעורר חשד גדול לקיום 'בנק' של 'תורמים' עתידיים חיים", קובע הדו"ח.

אסירים מתים מהלכים

בנובמבר 96', בכנס מנתחים בעיר הדרומית הואנג ג'יפו, הודיע סגן שר הבריאות הסיני שאסירים שנידונו למוות והוצאו להורג הם המקור לאיברים להשתלות. "מלבד חלק קטן מנפגעי תאונות דרכים, רוב האיברים הנלקחים מגופות באים מאסירים".

ניתוחי השתלות איברים בסין הפכו לעסק משגשג בשנים האחרונות. עד שנת 99' היו במדינה 22 מרכזי השתלות כבד בלבד. בשנת 2005 כבר נפתחו 36,852 כאלה. בטיאן-ג'ין לדוגמה, הוקם בשנת 2002, על ידי ראשי העיר, מתקן ציבורי להשתלות בן 14 קומות מתחת לאדמה, ובו 300 מיטות. זהו מרכז ההשתלות הגדול ביותר באסיה.

מקור אברים לא ידוע

על פי נתונים הזמינים לציבור בסין, עד לשנת 99' בוצעו בסין כולה 30 אלף השתלות ובין השנים 2000-2005 בוצעו 60 אלף השתלות. בפועל, מדובר במספר גדול בהרבה, בטח אם מסתכלים על מספר מרכזי ההשתלה שהוקמו. מטאס וקילגור ביססו את הדו"ח שלהם, רק על דברים שהם יכולים היו להוכיח, וגם אם בודקים את מספר ההשתלות בין 2000 ל-2005, אפשר למצוא כמה נתונים חשודים.

אם מורידים מהמספר הזה (60,000) את מספר תורמי האיברים הזעום בסין (0.5 אחוזים מכלל התרומות) ואת מספר הנידונים למוות בכל שנה (1650 בממוצע ע"פ הדוחות הסינים, 10,000 ע"פ אמנסטי), נותר מספר אדיר של  41,500 השתלות, שמקורן אינו ידוע ואינו מוסבר. "מהיכן באים האיברים בעבור כל ההשתלות שנעשות בסין? האשמה בקצירת איברים ממתרגלי הפאלון גונג מספקת תשובה", קובע הדו"ח.

אלפי אנשי נעלמו

חלק גדול ממתרגלי הפאלון גונג מסרבים להזדהות כאשר הם נעצרים. הם עושים זאת כדי למנוע מהמשטר להפעיל סנקציות כלפי קרובי משפחתם, חבריהם לעבודה, שכניהם ואפילו מנהיגי הרשויות המקומיות בהן הם גרים. "הסירוב הזה להזדהות נעשה למטרות הגנה", קובע הדו"ח, "אך ייתכן שהייתה לו השפעה הפוכה. קל יותר להפוך לקורבן אדם שמקומו לא ידוע לבני משפחתו, מאשר אדם שמקומו ידוע למשפחה. האוכלוסייה הזו היא קבוצת אנשים נטולת הגנה במיוחד, אפילו בסטנדרטים הסיניים. על אף שפגשנו מתרגלי פאלון גונג רבים ששוחררו מהכלא הסיני, טרם הזדמן לנו לפגוש ולשמוע את המתרגלים ששוחררו מהכלא וסירבו להזדהות מההתחלה ועד לסוף תקופת מעצרם, למרות מספרם הגדול. מה קרה למתרגלים הרבים הללו? היכן הם?", שואלים מטאס וקליגור.

בדיקות התאמת אברים

בנוסף לכך, נאספה כמות גדולה של עדויות על סדרת בדיקות דם ובדיקות איברים, אותם עוברים מתרגלי פאלון גונג בבתי הכלא. אסירים אחרים, שאינם מתרגלי התנועה וכלואים לצד מתרגלים, לא עוברים בדיקות דומות. "שמענו מספר גדול כל כך של עדויות על כך, שאין לנו צל של ספק בקיומו של ההבדל הזה בבדיקות. בבריאותם של אנשי פאלון גונג בכלא מזלזלים בדרכים רבות כל כך, שאין זה סביר שהרשויות ידגמו ויבדקו איברים של פאלון גונג כאמצעי זהירות בריאותי", נאמר בדו"ח.

עוד מציג הדו"ח הוכחות רבות לשיחות טלפון, דוגמת זו שפותחת את הכתבה, המוכיחה את הסחר במתרגלי פאלון גונג, שנחשבים אטרקטיביים בגלל מצבם הבריאותי המצוין. נאספו עדויות של אנשים שנמלטו מסין, של אנשי מקצוע שעסקו בקצירת איברים, של מנותחים שנתקלו בחומת שתיקה בכל הנוגע למקור האיבר שהושתל בהם, ועל מעורבות הצבא ובתי החולים בסין בתעשייה המפותחות הזאת. כל מי שרוצה לקרוא את הדו"ח המלא, מוזמן לעשות זאת בכתובת: http://organharvestinvestigation.net (יש גם גרסה בעברית)

העולם משתף פעולה

בין המסקנות הרבות שנרשמו בדו"ח קובעים מטאס וקליגור, כי קצירת איברים מתורמים ללא הסכמתם היא פשע נגד האנושות, וכי על צבא סין להפסיק לעסוק מיידית בהשתלות איברים. עוד ממליץ הדו"ח שמדינות זרות יפעילו חקיקה נגד משתתפים בקצירת האיברים מחוץ לארצם, ולהימנע מהנפקת אשרות כניסה לרופאים סינים המבקשים לעבור השתלמויות בנושא השתלות. אותן מדינות צריכות לאסור גם כל ייצוא של תרופות נוגדות דחייה, או כל תרופות אחרות המיועדות לניתוחי השתלה בסין.

התעלמות כמעט מוחלטת

התגובה הסינית לדו"ח הייתה עלובה למדי, והסתכמה בעיקר בהטחת האשמות מביכות כלפי הפאלון גונג.

באחד מסעיפי הדו"ח מספרת אישה, בשם בדוי, על פועלו של בעלה הרופא המנתח במחנה סוז'יאטון, שבצפון-מזרח אסיה. על פי עדותה, במשך שנתיים הוציא בעלה 2,000 קרניות ממתרגלי פאלון גונג ולאחר מכן סירב להמשיך. המנתח סיפר לאשתו שאף אחד מהמנותחים לא שרד את הניתוח, משום שמנתחים אחרים הוציאו מהם איברים חיוניים אחרים וגופותיהם נשרפו בסוף התהליך. לטענה הזו לא הגיבה סין במשך שלושה שבועות, ולאחר מכן הזמינה נציגים אמריקנים לבדוק את מחנה סוז'יאטון. הנציגים כמובן לא מצאו שם כלום.

בהמשך המוסף הזה, תקראו על היעילות הסינית ותבינו מה הם יכולים לעשות בפרק זמן של שלושה שבועות. מאז משתמש השלטון הסיני בדוגמת הביקור במחנה סוז'יאטון, כהוכחה לשקריות הדו"ח. גרסא שנייה של הדו"ח, מפורטת יותר, הוגשה ע"י החוקרים ב-31 בינואר 2007.

גם אנחנו בקלחת

התפתחות תעשיית השתלות האיברים בסין לא פסחה גם על הציבור הישראלי. מאז שנת 2000, יצאו לסין מאות ישראלים לניתוחי השתלה, רובם במימון קופות החולים והביטוחים המשלימים. במקום לחכות שלוש שנים לכליה, העדיפו ישראלים רבים והגופים המממנים לשלוח את המטופלים לסין ו"לסגור עסקה" במהירות, ביעילות ובזול יחסית. גם הידיעות שהחלו להגיע, לפיהם מדובר באיברים של אסירים המוצאים להורג, לא גרמה להאטה של התופעה. בארץ פעלו כחמישים סוחרים של איברים להשתלה, וחלק מהם קיבל היתר מיוחד מהשלטונות הסיניים לעסוק בנושא בתחומם, בתמורה לחתימה על הסכם סודיות בנוגע לכל פרטי העניין. מדינת ישראל היא ככל הנראה המדינה היחידה בעולם, שמימנה במשך שנים ובאופן רשמי ניתוחי השתלה בסין.

קופות החולים לא הקפידו

ב-15.3.06 פרסם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור אבי ישראלי, חוזר ובו תקנות חדשות לגבי קבלת תרומות איברים. ישראלי כתב שמהיום כל מי שמעוניין לקבל תרומת איבר מאדם חי בחו"ל, יידרש להציג מידע על זהות התורם, מידע על הגורם הקשור להשגת התרומה ותצהיר של התורם ושל הנתרם שהתמורה לא נעשתה תמורת כסף. בנוסף לכך, יהיה צורך באישור של מוסד רפואי בחו"ל, שמאשר שלא מדובר במקרה של סחר באיברים או תרומה כפויה. ההנחיות חייבו את קופות החולים לנהוג על פי נוהל דומה, ולצמצם את פעילותם של מתווכי ההשתלות. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר אז: "קופות החולים לא הקפידו לבדוק מהו מקור האיברים, והיה חשש שבתהליך כזה מדינת ישראל, באמצעות קופות החולים, משתתפת בהשתלות שמקורן בסחר או בצורה לא חוקית אחרת".

ההפתעה של גדול הפוסקים

תמיכה מפתיעה במתרגלי הפאלון גונג , שזכתה לגלי אהדה ברחבי העולם, הגיע בסוף מאי השנה מהרב יוסף אלישיב, הנחשב לגדול הפוסקים בימינו בקרב החרדים האשכנזים-ליטאים. לפני הרב אלישיב הונחה שאלה הלכתית-מוסרית, ששאלה האם ליהודים גוססים מותר לקבל תרומת איברים מסין ולהציל את חייהם, למרות ההאשמות הנוראיות בנוגע למקור האיברים. הרב הוציא פסק הלכה ובו הוא אוסר בכל לשון של איסור על קבלת איברים להשתלה בסין. "יש בזה חילול השם", קבע הרב, "גם בפיקוח נפש אסור לקבל שם טיפול. ובפרט העם הנבחר, העם היהודי שמוזהר על 'לא תרצח', ייצאו מכאן אנשים לקבל מהם טיפול? לא!".

עד היום חתמו בישראל על העצומה העולמית, הקוראת להפסקת רדיפת מתרגלי הפאלון גונג, יותר מ-40 אלף אנשים, ביניהם חברי כנסת, רבנים, סופרים, עורכי דין ואנשי חינוך רבים.

יש חוק בישראל
 
לאחר תהליך ארוך, שלקידומו קשורים גם מתרגלי פאלון דאפא בישראל, אושרו השנה, ב-23 במרס, בקריאה שנייה ושלישית, שתי הצעות חוק המסדירות לראשונה את נושא השתלת האיברים בישראל. אחת מהצעות החוק, אותה יזם ח"כ אלדד, קובעת את גובה הפיצויים לתורמי איברים וכן קובעת כי סחר באיברים הנו עבירה פלילית, שהעונש עליה הוא עד שלוש שנות מאסר. בנוסף, אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק קביעת מוות מוחי נשימתי, שיזם הח"כ עתניאל שנלר (קדימה). החוק קובע הליך רפואי מפורט ביותר לקביעת מוות מוחי, ומטרתו לאפשר לציבור הדתי והמסורתי לתרום איברים. שנלר אמר שמרבית גדולי התורה של הציבור הדתי-לאומי ושל הציבור החרדי-ספרדי תומכים בהצעת החוק.

הצביעות, האינטרס  והשתיקה

טקס פתיחת האולימפיאדה הערב יחשוף את העולם במלוא צביעותו. לרוב המדינות בגלובוס יש אינטרס כלכלי אדיר בסין, אינטרס שמתעלם מהמציאות הנוראה ממנה סובלים מיליוני אזרחים סינים. גם לישראל שווה הקשר הטוב עם סין מיליארדי דולרים. בשנים האחרונות, משקיע השלטון הסיני בפיתוח חקלאות פרטית בכל רחבי המדינה, וכל אמצעי ההשקיה במשקים אלה מיובאים מישראל.

רק לפני כמה חודשים התקבל כאן בכבוד מלכים על ידי נשיא המדינה ועל ידי ראש הממשלה וראש עיריית תל-אביב, לי הו צ'י, שאחראי היום על האולימפיאדה בבייג'ין. בתפקידו הקודם הוא היה אחראי על רדיפת הפאלון דאפא מטעם המשטר הסיני, וקיים נגדו צו מאסר בארה"ב לאחר שהורשע כאחראי לעינוי אלפי מתרגלים. פעילי פאלון גונג מקומיים הגישו נגדו תלונה בעודו בארץ, אבל אף אחד מהגורמים הרלוונטיים לא העז להרים את הכפפה.

היחידים שיחרימו הערב את טקס הפתיחה הם קאנצלרית גרמניה, אנג'לה מרקל, ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. מי שיהיה שם הערב הוא נשיא מדינת ישראל, שמעון פרס. אותו שמעון פרס שנאם לפני חודשיים בטקס יום השואה, ואמר שלעולם לא נשכח את אלו שהפנו אלינו גב באותם ימים אפלים של המשטר הנאצי. אותו שמעון פרס בחר לנסוע ולכבד בנוכחותו מדינה שבה פעילים כרגע, ממש עכשיו, 36 מחנות ריכוז מלאים באנשים שכל רצונם הוא לחיות על פי שלושה עקרונות אמיתיים וטהורים: אמת, חמלה וסובלנות.