כתב נושא: איראן: פקחים התקינו מצלמות במתקן גרעיני  (נקרא 1674 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בניגוד לדיווחים של דיפלומטים בווינה, אמר בכיר איראני כי ארצו איפשרה לפקחי האו"ם להציב מצלמות מעקב במתקן הגרעיני בנתנז. במקביל, אמר שר ההגנה האמריקני שלארצו אין כוונה לתקוף באיראן.


איראן איפשרה לפקחי האו"ם להציב במתקן הגרעיני בנתנז מצלמות מעקב. כך אישר היום (ו') פקיד איראני בכיר. האיראנים מתכוונים להתקין במקום 3,000 צנטריפוגות להעשרת אורניום.


לדברי הבכיר, שביקש שלא להזדהות בשמו, התקנת המצלמות במקום בוצעה במהלך הימים האחרונים. זאת, בניגוד לדיווחים של דיפלומטים בווינה, שאמרו הלילה כי הפקחים לא הורשו להציב מצלמות במבנה.


הבכיר האיראני הכחיש כי ארצו החלה להתקין במקום 3,000 צנטריפוגות. "עדיין לא התחלנו בכך". למרות הדברים, הלילה אישרו מקורות דיפלומטיים בסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם כי איראן החלה להרכיב את מתקן הצנטריפוגות להעשרת אורניום במקום. "הבניה במתקן החלה, אך הרכבת ה'אשכולות' להעשרה טרם החלה", אמר המקור בסוכנות.


רוברט גייטס: לא נתקוף את איראן

בתוך כך, אמר שר ההגנה האמריקני, רוברט גייטס, כי החלטתה של ארצות הברית לשלוח נושאת מטוסים שנייה לאזור המפרץ הפרסי, לא מעידה על כוונה לתקוף את איראן. גייטס הסביר כי ארצות הברית מנסה להפסיק את המעורבות האיראנית בעיראק, והיא אף מודאגת מהתקדמותה לקראת פצצה גרעינית. לדבריו, נושאת המטוסים השנייה שנשלחה מעידה רק על המחויבות האמריקנית לאזור המפרץ הפרסי.



הדברים באים בניגוד לדיווח בעיתון הבריטי "הטיימס",  שציטט ביום רביעי מקור דיפלומטי אירופי בוושינגטון שאמר: "קשה לדמיין את נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש ואת סגנו, דיק צ'ייני, עוזבים את הבית הלבן מבלי שניסו לפתור את המשבר עם טהרן בכוח צבאי, אם יהיה בכך צורך".


העיתון הבריטי "גרדיאן" דיווח באותו יום כי בקרב דיפלומטים אירופים גובר החשש שהממשל האמריקני יבחר לפתור את המשבר הגרעיני המעמיק באמצעות תקיפות אוויריות של מתקני הגרעין של טהרן. גורמים אלה חוששים שאם המבוי הסתום עם איראן יימשך, תתבצע תקיפה אווירית שכזו עוד השנה.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i