כתב נושא: הקראים  (נקרא 9390 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק יוסי 22

  • משתמש(ת) חדש(ה)
  • *
  • הודעות: 1
הקראים
« ב- : יולי 28, 2008, 21:37:21 »
אני מזועוזע איך אתם רושמים שהקראים אינם יהודים.

אנשים בורים ואינם מכירים את ההיסטוריה.

לפני הקראות דמם של הקראים היה כמו הרבנים.
קראים יוצאי מיצרים הם יהודים לכל דבר וזאת על פי ההלכה.
הרבה עובדיה יוסף שהוא מספיק גדול קבע זאת חד משמעית.
לפני שמשמיצים כדאי לבדוק.

שימו לב !!  אם קראי מת קוברים אותו בבית עלמין יהודי וזאת ההוכחה הכי טובה.
כל דת אחרת קוברים מחוץ לגדר.

אם קראי בן 18 שאמא ואבא שלו קראים אולם הוא אינו מקבל את זה ומקבל את דברי חכמינו הגדולים הוא אינו עובר גיור.


תלמדו קצת.

מנותק נאור

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 387
הקראים
« להגיב #1 ב- : יולי 28, 2008, 22:24:53 »
קראי אינו יהודי. קראי ששם את חכמי ישראל ללעג, וחולק על כולם ומקבל רק מה שבכתב אין לו חלק בתורת ישראל. קרים אינם חוגגים את חג החנוכה, את חג פורים, לא מדליקים נרות שבת, אין להם עניין של פרסום הניסא, לא מקיימים מצוות בשר וחלב.  תלמד אתה את ההלכה ואל תבוא להטיף לנו מוסר.


הרב סעדיה גאון רושם שכל בן אדם שהתחבר לענן בן דוד [שייסד את כת הקראים, שכפרו בתורת משה רבנו ] כ:  "כל איש רע ובליעל הנותרים מתרבות צדוק וביתוס" (שם). המון מחכמי ישראל מכנים את הקראים בשם צדוקים, וזכרוים לנו המון מקרים שרשומים בגמרא על כך שצדוקים התגרו בחכמי ישראל . גם הרמב"ם והרמב"ן קראו להם כופרים. גם המהר"ל מפראג יוצא על הגויים האלה בצורה קשה.

אם אתה חולק על רב סעדיה גאון, על המהר"ל מפראג, על הרמב"ם, על הרמב"ן, על רבי יהושע בן לוי, על דון יצחק אברבאנל, ועוד על המון מחכמי ישראל - אתה כוםר בדיוק כמו הקראים. לכן אל תבוא לנו כאן כאילו עם הלכות, למה אם תלמד את ספר ההלכות ותקשיב למה שחמכי ישראל, אותם אלה שכותבים את ההלכות אומרים על הקראים - אולי תתפכח.
« עריכה אחרונה: יולי 28, 2008, 22:31:07 על ידי נאור »

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
הקראים
« להגיב #2 ב- : יולי 28, 2008, 23:07:27 »
צריך להבדיל בין שני דברים- לדת הקראית אין חלק ביהדות, היא יצאה מגדר היהדות והתשובה של נאור מסבירה זאת. הסיבה שהקראים הם ברובם או בחלקם ספק יהודים, היא שהם לא מגדירים יהדות על פי האם אלא על פי האב, וכמו כן 'הגיור' שלהם אינו תקף בכלל בעיני היהדות. על כן לא ניתן לדעת בודאות אם קראי הוא יהודי על פי ההלכה אם לאו.

מנותק מנורה

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1485
  • ואהבת לרעך כמוך (אלא אם כן הוא טרוריסט ערבי)...
הקראים
« להגיב #3 ב- : יולי 29, 2008, 00:04:34 »
אם אני בור מה אתה?  :idiot2: :idiot2:

מנותק יחיאל

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3159
הקראים
« להגיב #4 ב- : יולי 29, 2008, 11:13:51 »
אני מזועוזע איך אתם רושמים שהקראים אינם יהודים.

אנשים בורים ואינם מכירים את ההיסטוריה.

לפני הקראות דמם של הקראים היה כמו הרבנים.
קראים יוצאי מיצרים הם יהודים לכל דבר וזאת על פי ההלכה.
הרבה עובדיה יוסף שהוא מספיק גדול קבע זאת חד משמעית.
לפני שמשמיצים כדאי לבדוק.

שימו לב !!  אם קראי מת קוברים אותו בבית עלמין יהודי וזאת ההוכחה הכי טובה.
כל דת אחרת קוברים מחוץ לגדר.

אם קראי בן 18 שאמא ואבא שלו קראים אולם הוא אינו מקבל את זה ומקבל את דברי חכמינו הגדולים הוא אינו עובר גיור.


תלמדו קצת.
הרבה עובדיה יוסף
ואללה?? יש הרבה עובדיה יוסף ...פששש מעניין
לפי מה שידוע לי יש לנו רק רב עובדיה יוסף אחד..
לא כי אמרת לנו שאנחנו בורים - לפכוט הני לע כותו הם שגיעוט כטיב.

ואללק תאמין לי מאיפה נפלת עלינו? תציג את עצמך- תשאל מה עניינים, מה חדש, מה נשמע...
זהו כבר הודעה ראשונה שלך אתה שולח לנו כזה דבר וחושב כבר שאתה יותר טוב מכולנו?
למה מי אתה בכלל ?
אולי תועיל בטובך גם להציג את עצמך יותר לעומק ותחסוך מאיתנו לנסות ולהבין אם אתה בכלל תומך בנו...?

ויודע מה אני החלטתי "שהקראים" הם לא יהודים, למה אתה שואל ?? ככה בא לי לומר, קבעתי עכשיו עובדה!
דרך אגב, הם עושים צבא?

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הקראים
« להגיב #5 ב- : יולי 29, 2008, 11:34:33 »
יוסי גם אני קראי ורואה את עצמי כימני אמתי!

קראי אינו יהודי. קראי ששם את חכמי ישראל ללעג, וחולק על כולם ומקבל רק מה שבכתב אין לו חלק בתורת ישראל. קרים אינם חוגגים את חג החנוכה, את חג פורים, לא מדליקים נרות שבת, אין להם עניין של פרסום הניסא, לא מקיימים מצוות בשר וחלב.  תלמד אתה את ההלכה ואל תבוא להטיף לנו מוסר.


הרב סעדיה גאון רושם שכל בן אדם שהתחבר לענן בן דוד [שייסד את כת הקראים, שכפרו בתורת משה רבנו ] כ:  "כל איש רע ובליעל הנותרים מתרבות צדוק וביתוס" (שם). המון מחכמי ישראל מכנים את הקראים בשם צדוקים, וזכרוים לנו המון מקרים שרשומים בגמרא על כך שצדוקים התגרו בחכמי ישראל . גם הרמב"ם והרמב"ן קראו להם כופרים. גם המהר"ל מפראג יוצא על הגויים האלה בצורה קשה.

אם אתה חולק על רב סעדיה גאון, על המהר"ל מפראג, על הרמב"ם, על הרמב"ן, על רבי יהושע בן לוי, על דון יצחק אברבאנל, ועוד על המון מחכמי ישראל - אתה כוםר בדיוק כמו הקראים. לכן אל תבוא לנו כאן כאילו עם הלכות, למה אם תלמד את ספר ההלכות ותקשיב למה שחמכי ישראל, אותם אלה שכותבים את ההלכות אומרים על הקראים - אולי תתפכח.



עכשיו תקשיב טוב למה שיש לי לאמר לך!
רשמת שקראי חולק על כל חכמי ישראל וזה שקר גמור! הקראים מקבלים את כל דברי החכמים בתנאי שהם לא סותרים את התורה שבכתב.
לגבי חג החנוכה. הקב"ה לא ציווה אותנו להדליק נרות חנוכה... הרי חג זה אפילו לא מוזכר בתורה אז איך ייתכן שהקב"ה ציווה אותנו להדליק נרות? חוץ מזה כיצד אפשר לשמוח כאשר בית המקדש נחרב באותו הזמן.
את חג הפורים הקראים חוגגים. אין לי מושג מי הכניס לך את זה לראש..
לגבי נרות שבת גם כן, לא מוזכרת בשום מקום מצווה זו.
לגבי בשר וחלב. כוונת מצווה זו היא להרחיק את בני ישראל מכלל העבודות הזרות ועבודות האלילים והאמונות הטפלות שעובדי עבודה זרה היו מתנהגים בהם. עבודות אלו גורמות בין היתר צער לבעלי חיים תוך אמונה טפלה שהדבר יביא לבני האדם מזל טוב.
האם הנך יודע מה הפירוש של צדוקים? הצדוקים נקראו על ממשיכי דרכו של צדוק הכהן שהיה הכהן בבית המקדש. רשמת שהרמב"ם קרא לנו כופרים אז יש לי משהו לחדש אותך. כשהרמב"ם היה במצרים הוא ביקר בבית כנסת קראי והסכים עם הקראים שצריך להתפלל תוך בלי כסאות או ספסלים על מנת שיתאפשר לקיים את כל תנאי התפילה (יראה, עמידה, השתחוויה, כריעה, בריכה, קידה, נפילה, נשיאת עיניים, השוואת רגליים ועוד..)


אני מבקש מהמנהלים לא לסגור את האשכול. מי שלא רוצה להיות שותף באשכול זה שלא יהיה. העיקר שלא יפריע לאחרים
« עריכה אחרונה: יולי 29, 2008, 11:52:03 על ידי alonnn »

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הקראים
« להגיב #6 ב- : יולי 29, 2008, 13:54:43 »
צריך להבדיל בין שני דברים- לדת הקראית אין חלק ביהדות, היא יצאה מגדר היהדות והתשובה של נאור מסבירה זאת. הסיבה שהקראים הם ברובם או בחלקם ספק יהודים, היא שהם לא מגדירים יהדות על פי האם אלא על פי האב, וכמו כן 'הגיור' שלהם אינו תקף בכלל בעיני היהדות. על כן לא ניתן לדעת בודאות אם קראי הוא יהודי על פי ההלכה אם לאו.

קודם כל הקראים זה לא דת אלא זרם ביהדות.
ודבר שני קראים לא מבדילים מי הוא יהודי ומי לא יהודי רק על פי אב אלא על פי שני ההורים וזה עדיף על פני אם בלבד.
מאיפה שמעת שהגיור לא תקף כלל? הצג הוכחה ותפסיק לבלבל ת'מח.

מנותק morde208

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 912
הקראים
« להגיב #7 ב- : יולי 29, 2008, 14:58:51 »
לפי  הדין  הוא  יהודי, ואם  הוא  רוצה  לחזור  בתשובה  הוא  אינו צריך  לעבור  גיור, רק  שבנתיים  הוא  ניקרא  רשע, ולדוגמא מותר  לספר  עליו לשון  הרע!

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הקראים
« להגיב #8 ב- : יולי 29, 2008, 15:17:54 »
מדוע הוא נקרא רשע? האם הוא רוצה לפגוע בך?
קראי כיום במדינת ישראל הוא יהודי לכל דבר ומתנהג ומקבל יחס כיהודי לכל דבר.
תתבייש לך שאתה קורא לקראי רשע!

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
הקראים
« להגיב #9 ב- : יולי 29, 2008, 15:19:58 »
שורש הבעיה בקראים שאין בהם אמונת חכמים ובסופו של דבר מוביל לכפירה.
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הקראים
« להגיב #10 ב- : יולי 29, 2008, 15:21:37 »
אין בהם אמונת חכמים? תוכיח..

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
הקראים
« להגיב #11 ב- : יולי 29, 2008, 15:30:58 »
אין בהם אמונת חכמים? תוכיח..
אמונה לא ניתן להוכיח בשכל דבר ראשון.
עצם זה שהם סולדים מהתורה שבעל-פה זו הוכחה בפגם אמונת חכמים ומי שפוגם בזה בסופו של דבר יגיע לכפריה.
חז"ל הם כמו רועי צאן בשבילנו ואנחנו צאן ובלי רועה אנחנו משתוללים ועושים דברים שלא צריכים לעשות.
הרב ,התורה שבעל-פה והצדיקים וכו'.... הם הרועי צאן שלנו ומי שלא רואה אותם כמנהיגים בסופו של דבר יהיה נגד היהדות.
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הקראים
« להגיב #12 ב- : יולי 29, 2008, 15:33:05 »
עדיין לא הבנתי איך אי אמונה בתורה שבעל פה הופכת אותם למי שלא מאמין בדברי צדיקים.

מנותק אֵיתָן

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5493
  • כל המרחם על ערבים,סופו להתאכזר על יהודים.
הקראים
« להגיב #13 ב- : יולי 29, 2008, 15:34:06 »
עדיין לא הבנתי איך אי אמונה בתורה שבעל פה הופכת אותם למי שלא מאמין בדברי צדיקים.
קרא שוב מה שרשמתי תגובה אחרונה אם עדיין לא הבנת אני אסביר קצת יותר בפשטות.
« עריכה אחרונה: יולי 29, 2008, 15:34:40 על ידי אֵיתָן »
"מי שרוצה להיות יהודי, אי אפשר כי אם על ידי ארץ ישראל"


Aaron

  • אורח
הקראים
« להגיב #14 ב- : יולי 29, 2008, 15:49:23 »
עדיין לא הבנתי איך אי אמונה בתורה שבעל פה הופכת אותם למי שלא מאמין בדברי צדיקים.
כי צדיקים כן האמינו בתורה שבעל פה.

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הקראים
« להגיב #15 ב- : יולי 29, 2008, 16:06:15 »
כי צדיקים כן האמינו בתורה שבעל פה.

אבל הקראים הולכים בדרכי החכמים שלהם..
הקראים גם מקבלים את מה שהחכמים אומרים באופן כללי כל עוד זה לא סותר את התורה שבכתב.
« עריכה אחרונה: יולי 29, 2008, 16:07:02 על ידי alonnn »

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
הקראים
« להגיב #16 ב- : יולי 29, 2008, 16:13:03 »
קודם כל הקראים זה לא דת אלא זרם ביהדות.
ודבר שני קראים לא מבדילים מי הוא יהודי ומי לא יהודי רק על פי אב אלא על פי שני ההורים וזה עדיף על פני אם בלבד.
מאיפה שמעת שהגיור לא תקף כלל? הצג הוכחה ותפסיק לבלבל ת'מח.
בדיוק כשם שהרפורמים אינם זרם ביהדות, זה לא זרם ביהדות אלא פלג שיצא מן היהדות לאחר שכפר בתורה שבעל פה. איך ייתכן ש'גיור' קראי יהיה תקף אם כללי הגיור מתבססים על התלמוד?

ליהדות הרבנית יש מסורת רציפה שעברה בעל פה וניתן להתחכות אחריה לפחות עד עזרא, לעומת זאת הקראים טוענים שהם הצדוקים למרות שהם בעצם חסידים של ענן בן דויד מבבל שכפר בתורה והכריז שמוחמד וישו הם נביאים.

מנותק חיים בן_פסח

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8063
הקראים
« להגיב #17 ב- : יולי 29, 2008, 16:46:26 »
בס''ד

הקראים הם לא יהודים. כל מי שדוחה את התורה שבעל פה, דוחה את התורה כולה.

מרכז הכת המרושעת הזאת בהיסטוריה המודרנית היה במצרים. אני יהודי ממוצא מצרי - משפחתי גרה במצרים הנאצית מאות שנה לדאבוני הרב. הרוב המכריע של היהודים שנפלו בפח של כת הקראים התבוללו והתאסלמו במרוצת הזמן. זה גם קרה בכל המדינות האחרות שהיו בהן הרבה קראים. פעם היו המון קראים. איפה הם היום? 99% מהם התבוללו. זה גם מה שקורה עם הרפורמים והקונסרבטיבים, שגם הם כתות של מתבוללים.

אך ורק אלה שמכירים בתורה שבעל פה וגם בתורה שבכתב נשארים יהודים. כל האחרים מתבוללים ונעלמים בסוף. כי התורה שבעל פה היא הדרך האמיתית ואין דרך אחרת.
« עריכה אחרונה: יולי 29, 2008, 16:49:11 על ידי חיים בן_פסח »

מנותק נאור

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 387
הקראים
« להגיב #18 ב- : יולי 29, 2008, 16:52:57 »
אשרייך חיים. נראה לי שאנשים כאן טעו בפורום, כי אדון אלון, זה שאתה "ימני קיצוני" זה לא אומר שאתה יהודי. אתה כופר בדברי אבותינו - כפרת בכל התורה כולה. אבל תבוא ותספר לנו סיפורי מעשיות על דברים שטותיים כמו "הוא לא שונא אותך, למה הוא רשע"? אני יגיד לך למה, כי גם בן אדם שלא מניח יום אחד תפילין נקרא רשע ישראל. ואתה, אתה מניח תפילין? כי רשום רק "לטוטפות בין עינייך", אני ראיתי שכמותך שמניחים סוג של תפילים בין הגבות. פשוט דבילים, וכמו שישוע הרשע יצא מהיהודים, כך גם ענן בן דוד וכל צאציו ומאמינים כי כפורים שאין להם חלק מאלוקי ישראל. וזה שהרמב"ם הסכים עם צורת הבית כנסת, זה לא אומר שהוא אהב, אלא הפוך. ודרך אגב, למה צריך בית כנסת? הרי תפילה אצל היהודים היא מדרבנן, ולא מוזכר אף פעם על בן אדם שהתפלל בתורה, רשום רק "וילך אל המקום אשר עמד שם" וגזרו רבותינו שעמידה = תפילה. מה אתכם? אתם מתפללים? למה אתם לא עומדים וזהו, הרי זה מה שרשום.




« עריכה אחרונה: יולי 29, 2008, 16:54:40 על ידי נאור »

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הקראים
« להגיב #19 ב- : יולי 29, 2008, 18:31:56 »
בטח שמצויין בתורה שצריל להתפלל הרי זו טענה חסרת בסיס.

אנא ראה את הפסוקים הבאים המוכיחים כי התפילה כתובה כדבר אשר
קיימו אבותנו ע"ה:

בראשית כ יז : ויתפלל אברהם אל האלהים וירפא אלהים את אבימלך ואת אשתו ואמהתיו וילדו
במדבר יא ב : ויצעק העם אל משה ויתפלל משה אל ה' ותשקע האש
במדבר כא ז : ויבא העם אל משה ויאמרו חטאנו כי דברנו בה' ובך התפלל אל ה' ויסר מעלינו את הנחש ויתפלל משה בעד העם
שמואל א ח ו : וירע הדבר בעיני שמואל כאשר אמרו תנה לנו מלך לשפטנו ויתפלל שמואל אל ה'
מלכים ב ד לג :ויבא ויסגר הדלת בעד שניהם ויתפלל אל ה'
מלכים ב ו יז :ויתפלל אלישע ויאמר יהוה פקח נא את עיניו ויראה ויפקח ה' את עיני הנער וירא והנה ההר מלא סוסים ורכב אש סביבת אלישע
מלכים ב ו יח : וירדו אליו ויתפלל אלישע אל ה' ויאמר הך נא את הגוי הזה בסנורים ויכם בסנורים כדבר אלישע
מלכים ב יט טו :ויתפלל חזקיהו לפני ה' ויאמר יהוה אלהי ישראל ישב הכרבים אתה הוא האלהים לבדך לכל ממלכות הארץ אתה עשית את השמים ואת הארץ
מלכים ב כ ב : ויסב את פניו אל הקיר ויתפלל אל ה' לאמר
ישעיה לז טו : ויתפלל חזקיהו אל ה' לאמר
ישעיה לח ב : ויסב חזקיהו פניו אל הקיר ויתפלל אל ה'
יונה ב ב :ויתפלל יונה אל ה' אלהיו ממעי הדגה
יונה ד ב :ויתפלל אל יהוה ויאמר אנה ה' הלוא זה דברי עד היותי על אדמתי על כן קדמתי לברח תרשישה כי ידעתי כי אתה אל חנון ורחום ארך אפים ורב חסד ונחם על הרעה
דברי הימים ב לב יט :ויתפלל יחזקיהו המלך וישעיהו בן אמוץ הנביא על זאת ויזעקו השמים
דברי הימים ב לב כד :בימים ההם חלה יחזקיהו עד למות ויתפלל אל ה' ויאמר לו ומופת נתן לו
דברי הימים ב לג יג :ויתפלל אליו ויעתר לו וישמע תחנתו וישיבהו ירושלם למלכותו וידע מנשה כי יהוה הוא האלהים

יתרה מזאת, להלן דברי הנביא שאנו מחוייבים להתפלל:

דברי הימים ב ז יד :ויכנעו עמי אשר נקרא שמי עליהם ויתפללו ויבקשו פני וישבו מדרכיהם הרעים ואני אשמע מן השמים ואסלח לחטאתם וארפא את ארצם



יותר מאוחר אני אענה לטיעונים נוספים שכתבת.
« עריכה אחרונה: יולי 29, 2008, 18:33:58 על ידי alonnn »

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הקראים
« להגיב #20 ב- : יולי 29, 2008, 18:36:28 »
חיים, אני לא יודע מי אמר לך שענן בן דוד האמין בישו ובמוחמד יימח שמם וזכרם שם רשעים ירקב אבל מה שבטוח זה שזה שקר גמור!
אם אז באמת נכון ר"ל אז אני רוצה הוכחה ברגע זה!

מנותק נאור

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 387
הקראים
« להגיב #21 ב- : יולי 29, 2008, 19:05:26 »
הציווי להתפלל! היכן?

לפי מבט קצר בוויקיפדיה, אנו למדים שענן הרשע היה מיודד טוב מאוד עם החליף. לא?

מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הקראים
« להגיב #22 ב- : יולי 29, 2008, 19:18:36 »
בעניין התפילין:

אנחנו מפרשים את הקשירה כביטוי ציורי , כהשאלה , כשהכוונה לשינון ולימוד מצוות התורה בכל לבנו .
בכך הן תהיינה שגורות בפינו חרוטות בזיכרוננו מול עיננו ובמעשה ידינו .
הפסוק " וקשרתם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עינך וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך " ( דברים ו',ח'). איננו מפורש בהלכה הקראית כקשירת דבר מוחשי אל היד ואל הראש.
להלן מספר פסוקים המוכיחים שדרך המקרא היא דרך המשל והמליצה הציורית :


א."ונפשו קשורה בנפשו " (בראשית מ"ד, ל').
ב."והיו הדברים האלה אשר אנוכי מצווך היום על לבבך ..." (דברים ו',ו')
ג." ומלתם את ערלת לבבכם ועורפכם לא תקשו עוד" (דברים י',ו"ס).
ד."קשרתם על אצבעותיך כתבתם על לוח לבך "( משלי ז',ג').
ברור מדוגמאות אלו כי אין הכוונה היא לעשייה פיסית וכי הדברים נאמרים בצורה ציורית כמו כן יש עוד הרבה דוגמאות המעידות כי פעולת הקשירה היא סמלית בלבד.




מנותק alonnn

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 451
  • "מי כמכה באלם יהוה מי כמכה נאדר בקדש..."
הקראים
« להגיב #23 ב- : יולי 29, 2008, 19:32:56 »
הציווי להתפלל! היכן?

לפי מבט קצר בוויקיפדיה, אנו למדים שענן הרשע היה מיודד טוב מאוד עם החליף. לא?

תגיד לי אתה עושה צחוק?
מצויין שהוא רק ביקש ממנו רשות לעלות לא"י.
מה אתה מצפה שיכנס איתו למלחמה?
אפשר לחשוב שהיהודים באירופה בשנות ה20 לא רצו להתיידד עם הנוצרים באירופה.
« עריכה אחרונה: יולי 29, 2008, 19:34:45 על ידי alonnn »

מנותק Juda-Yoda

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 294
הקראים
« להגיב #24 ב- : יולי 29, 2008, 19:35:29 »
בעניין התפילין:

אנחנו מפרשים את הקשירה כביטוי ציורי , כהשאלה , כשהכוונה לשינון ולימוד מצוות התורה בכל לבנו .
בכך הן תהיינה שגורות בפינו חרוטות בזיכרוננו מול עיננו ובמעשה ידינו .
הפסוק " וקשרתם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עינך וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך " ( דברים ו',ח'). איננו מפורש בהלכה הקראית כקשירת דבר מוחשי אל היד ואל הראש.
להלן מספר פסוקים המוכיחים שדרך המקרא היא דרך המשל והמליצה הציורית :


א."ונפשו קשורה בנפשו " (בראשית מ"ד, ל').
ב."והיו הדברים האלה אשר אנוכי מצווך היום על לבבך ..." (דברים ו',ו')
ג." ומלתם את ערלת לבבכם ועורפכם לא תקשו עוד" (דברים י',ו"ס).
ד."קשרתם על אצבעותיך כתבתם על לוח לבך "( משלי ז',ג').
ברור מדוגמאות אלו כי אין הכוונה היא לעשייה פיסית וכי הדברים נאמרים בצורה ציורית כמו כן יש עוד הרבה דוגמאות המעידות כי פעולת הקשירה היא סמלית בלבד.





חביבי כדי שמשו רוחני יקרה במיוחד משו כזה גדול כמו מה שעושים שמניחים תפילין אתה צריך פעולה פיזית לכן כתוב "וקשרתם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עניך"
רק שתעשה את זה יקרה "ושמתם את דברי אלה על לבבכם ועל נפשכם".
ואני לא מבין...את יום השואה את מכבד? זה גם לא מהתורה...מה עם יום העצמאות?
חנוכה פשוט קרה אחרי התקופה התנכ"ית ולכן הקב"ה הביא לך צדיקים שהם למעשה כמו נביאים(פשוט עד הרבי מלובאוויץ' או קצת לפני היה אסור להם להשתמש בכח הנבואה)ואתה מחויב על פי תורה!!להקשיב תמיד לנביאים,ולא לסתור אותם,ולא ללכת נגדם,כי דבר ה' בפיהם!
ושאתה עושה את זה זה כמו לסתור את התורה ולחלוק עלייה ואפילו יותר גרוע!
כי פה ה' מדבר אלייך,אתה גם רואה וגם שומע!(דרשות מוקלטות וידאו וכו')
בתורה אתה רק רואה.
והתורה עצמה אינה ניתנת לתפיסה על ידי המוח האנושי הפשוט,והקראים כן כופרים בתורה שהם למעשה מקטינים מערכה ואומרים...אנחנו לא צריכים את שליחי ה'(הצדיקים) בשביל להבין את התורה אנחנו מבינים אותה טוב מאוד בעצמנו,תעשה את החשבון שלך לבד,קבל קצת אחריות,תעשה קצת יותר בשביל הקב"ה רק טוב יצא לך מיזה.
ואני לא רוצה בכלל להתחיל לדבר שאיפה שיש ספק אתה חייב לעשות את זה כי אם עושים משו ולא היה צריך לעשות לא נורא,אבל אם לא עושים משו והיה צריך לעשות הרבה יותר גרוע!!
תורה צווה לנו משה מורשה,קהלת יעקב.
קרוב אלייך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו.
יגעתי ולא מצאתי - אל תאמין, לא יגעתי ומצאתי - אל תאמין, יגעתי ומצאתי - תאמין.
בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים.
בראשית ברא ה' את השמים ואת הארץ.
שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד.