כתב נושא: "הגנרל האיראני הוביל את ייצור הנשק"  (נקרא 1764 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"הגנרל האיראני הוביל את ייצור הנשק"
« ב- : פברואר 02, 2007, 12:34:05 »
בעקבות תפיסת האיראנים בעזה, אומר הבוקר גורם פלסטיני כי הבכיר שבהם - בדרגת גנרל - היה אחראי על מספר מעבדות באוניברסיטה האיסלאמית ושימש מנחה עבור פעילים שעסקו בייצור חומרי נפץ.


גורם פלסטיני אומר הבוקר (ו') ל-ynet כי הגנרל האיראני שנתפס אמש אוניברסיטה האיסלאמית בעזה, פיקח וניהל את פרוייקט ייצור האמל"ח וחומר הנפץ של תנועת החמאס. לדבריו, אותו מומחה היה אחראי על מספר מעבדות באוניברסיטה, בעיקר מעבדות כימיה בהן שימש כחונך ומנחה עבור פעילים ובעיקר פעילות בתנועת החמאס, שעסקו בייצור חומר הנפץ.

 
כזכור, במהלך פשיטה של אנשי הביטחון הלאומי הפלסטיני, הנאמנים לנשיא אבו מאזן, על האוניברסיטה האיסלאמית בעזה המזוהה עם חמאס, נלכדו לפחות חמישה מומחי חומר נפץ איראניים, בהם גם גנרל. ככל הנראה אימנו האיראנים את אנשי החמאס.


(האוניברסיטה בעזה, לאחר הפשיטה)

אותו גורם פלסטיני הוסיף כי לפחות עשרים בנות, חלקן סטודנטיות וחלקן לא, נעצרו במעבדות שעליהן פיקח המומחה האיראני. הוא עסק בעיקר בפיתוח פגזים ורקטות אך גם בייצור חומר נפץ עבור תנועת החמאס. הגורם אומר כי לפי שעה לא ברור מה יעלה בגורלו של האיש שעדיין נחקר בידי אנשי הפתח. יש לציין כי הגורמים המדיניים הרשמיים ברשות הפלסטינית וביניהם לשכת אבו מאזן וגורמים בכירים בפתח, מסרבים להתייחס לפרשה באופן רשמי. גם בתנועת החמאס מכחישים עדיין בתוקף את הדיווח על מעצרם של האיראנים.


שישה פלסטינים נהרגו בפשיטה על האוניברסיטה, זאת לאחר שמוקדם יותר אתמול נהרגו שישה ויותר מ-70 נפצעו במהלך העימותים הקשים בין פעילי פתח לחמאס רצועה. על-פי אחד הדיווחים, התאבד אחד מהאיראנים בשעת לכידתו. ארבעה מהעצורים האיראנים הודו כי הם מומחים לכימיה שסייעו בהכנת חומר נפץ לרקטות. בפשיטה נתפסו מאות כלי נשק וגם מחרטה לייצור רקטות קסאם.


(האוניברסיטה בה נתפסו האיראנים בעזה)

במהלך חילופי האש פצעו אנשי פתח את אחד ממתכנני חטיפתו של גלעד שליט, אחמד ג'עברי. הוא נפצע כנראה בינוני-קשה. אנשי ביטחון פלסטינים השתלטו על משרדי ממשלה, שבשליטת החמאס. כמו כן טוענים גורמי ביטחון פלסטינים שבאוניברסיטה האיסלאמית נתפסו אזרחים ממוצא זר, שהשתתפו בייצור הרקטות. בין היתר נתפסו כמה נשים.



התמיכה לה זוכה החמאס מאיראן ידועה אולם בתנועה הכחישו פעמים רבות את העובדה שתמיכה זו באה לידי ביטוי גם בסיוע בפועל. רק לפני כשבוע הבהיר ראש הממשלה הפלסטיני, איסמעיל הנייה, כי אין להגדיר את איראן כבת ברית אסטרטגית של חמאס שכן "האומה הערבית והמוסלמית הן אלה שמהוות עומק אסטרטגי. איננו חברים בציר כזה או אחר - אנו, יחד עם בני אומתנו, פועלים ברגישות בסוגייה הפלסטינית". כעת, עם תפיסתם של האיראנים בעזה ייאלץ הנייה לספק הסברים מפורטים יותר.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i