כתב נושא: שלוש רקטות קסאם נורו אל הנגב המערבי  (נקרא 1750 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שלוש רקטות קסאם נורו אל הנגב המערבי
« ב- : פברואר 02, 2007, 12:26:29 »
אחת הרקטות נחתה סמוך לבית העלמין בשדרות, בשטח פתוח ליד העיר וליד יישוב אחר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות. בשדרות נתלו דגלי ארה"ב לקראת ביקורו של ראש עיריית ניו יורק.


(אוספים נפל של קסאם)

שלוש רקטות קסאם נורו הערב (יום ה') מרצועת עזה אל אזור שדרות ואל יישוב נוסף בנגב המערבי. איש לא נפגע ולא נגרמו נזקים. אחת הרקטות נחתה סמוך לבית העלמין בשדרות, והאחרת בשטח פתוח.


הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות על ירי הרקטות, כפי שעשה גם בתחילת השבוע , כשביקש להפנות את תשומת הלב מהעימות הפנימי ל"אויב האמיתי" - ישראל. 


בשדרות ניכרת תכונה לקראת ביקורו הצפוי של ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, ודגלים של ארה"ב נתלו בעיר.


במהלך היום, הגיעו לשדרות כמעט 30 תלמידות מישובי גוש עציון, הן קיימו נטיעות בעיר ושוחחו עם תושבים. אחת התושבות הפעילות בעיר, רינה מור יוסף, סיפרה לתלמידות על תחושות התושבים ועל דרכי התמודדות עם ירי הקסאמים. במהלך היום שמעו היטב בישובים הצפוניים הסמוכים לרצועת עזה את הירי בין הפלגים השונים ברצועה.


לדברי רכז הביטחון של נתיב העשרה, גיל תעסה, "הירי עדיין אינו משפיע על התושבים, ואנחנו מנהלים אורח חיים רגיל. לפי שעה ירי הרקטות נמשך באופן פחות אמנם מבעבר ואנו עדיין מצפים שצה"ל וגורמי הביטחון ינקטו בקו תקיף יותר או בפעולה צבאית שתמגר לחלוטין את ירי הקסאמים, כי גם ירי של רקטה אחת בודדת עדיין יכול לגרום לאסון".


בתוך כך, שר הביטחון, עמיר פרץ, בחר היום בחברת רפא"ל לייצר מערכת ליירוט רקטות קצרות-טווח. השר פרץ הודיע על החלטתו בעקבות דיונים רבים שהתקיימו בנושא בחודשים האחרונים. מדובר בהחלטה משמעותית, שאמורה להיות תשובתה של ישראל לקסאמים מרצועת עזה ולרקטות מתקדמות יותר, כמו קטיושות מגבול הצפון. 


בחודשים האחרונים ריכז מנכ"ל משרד הביטחון, גבי אשכנזי, שימונה בתוך זמן קצר לתפקיד הרמטכ"ל, את עבודת המטה בתחום ובחן יחד עם צוות מיוחד עשרות רעיונות והצעות. צוותו של אשכנזי בדק באופן מעמיק את סיכויי היירוט של המערכות השונות, קצב פיתוחן ועלויות הפיתוח.


בשדרות בירכו על ההחלטה. אלון דוידי, ממטה המאבק בשדרות, אמר: "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. העובדה שיעברו שלוש שנים עד להפיכתה של המערכת למבצעית מחייבת את צה"ל לבצע פעולות בעומק השטח הפלסטיני כדי להרחיק בתקופה זו את סכנת הקסאמים מתושבי שדרות".


לעומתו, ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, הביע דאגה רבה מהבחירה ואמר כי "משמעות ההחלטה היא שבשלוש השנים הקרובות לפחות לא יינתן מענה ביטחוני לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות. נוצר הרושם שהבחירה נעשתה משיקולי חסכון כספי על פני שלומם של התושבים".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i