כתב נושא: נעצר בכיר בחולייה שירתה רקטות לעבר בת חפר  (נקרא 1779 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
במהלך פעילות של כוח מסתערבים של מג"ב בטול כרם נעצר עאמר ברכה, בכיר בחולייה שניסתה לירות לפני מספר חודשים רקטות לבת חפר. במהלך הפעילות נפצע אנושות ג'אסר זריב, שמת אחר כך מפצעיו. עד כה נתפסו כעשרה פעילים בחולייה, המשתייכת לגדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח.


כוח מסתערבים של מג"ב פצע ולכד היום (ה') פלסטיני שניסה לירות לפני מספר חודשים רקטות אל בת חפר שבשרון. האיש עסק בפיתוח אמצעי ירי, והיה אחראי על פיגועי ירי בגזרה. במהלך הפעילות נהרג מבוקש פלסטיני נוסף. ככל הידוע עד כה, האחראי לירי הרקטות שנעצר הוא עאמר ברכה וההרוג הוא ג'אסר זריב.

 
השניים הם חלק מחולייה שכוחות הביטחון ניסו ללכוד בחודשים האחרונים בטול כרם ובסביבתה. עד כה נתפסו כעשרה פעילים בחולייה, המשתייכת לגדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח. פיתוח הרקטות נעשה באופן עצמאי. שני חברי החולייה פונו לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה ולבית חולים נוסף. זריב, שפונה לבילינסון, מת שם מפצעיו ואילו ברכה פצוע. הוא נחשב לבכיר יותר מבין השניים ואין ספק שיוכל לספק מידע חשוב בחקירתו, לאחר שיחלים.


זו התארגנות נוספת של פלסטינים בשומרון שניסו לירות רקטות אל שטח ישראל. לפי שעה נראה כי אין בידי הארגונים בשומרון את הטכנולוגיה הקיימת ברצועת עזה, אבל הפלסטינים ממשיכים לנסות כל העת להעביר את המידע לייצור רקטות מתקדמות יותר, שעלולות לאיים על יישובי השרון.


המבוקשים שנפגעו היום היו חלק מחוליה שניסתה בעבר לירות ללא הצלחה רקטות לעבר ישראל. בחודש יולי האחרון, שלושה ימים לפני פרוץ מלחמת לבנון, הודיעו מספר גורמים פלסטינים כי הצליחו לשגר רקטה מטול כרם, אך התברר שהניסיון נכשל כישלון חרוץ. 


גורמי ביטחון מסרו אז ל-ynet כי נסיון "שיגור הרקטות" באזור טול כרם אינו מהווה חידוש עבור צה"ל. "אין ספק שאירגוני הטרור מנסים להעתיק את הטכנולוגיה והידע שקיים ברצועה עזה בכל מה שקשור לירי תלול מסלול על מנת לאיים על אזור השרון. נעשו בעבר כל מיני נסיונות, חלקם נכשלו, חלקם הצליחו בצורה חלקית. אין ספק שהנסיונות הללו יימשכו ואולי גם ישאו פרי בשלב כזה או אחר", אמר קצין בכיר.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i