כתב נושא: סקר: הנשיא צריך להיקבע בבחירות כלליות  (נקרא 1763 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
סקר: הנשיא צריך להיקבע בבחירות כלליות
« ב- : פברואר 01, 2007, 15:39:22 »
הטלטלה שעבר מוסד הנשיאות בעקבות פרשת קצב נותנת את אותותיה בציבור: סקר ערוץ הכנסת חושף כי 76% סבורים שיש להוציא את בחירת הנשיא התשיעי מידיהם של חברי הכנסת.



האירועים האחרונים שהטילו צל כבד על מוסד הנשיאות משפיעים על הציבור: אומנם חברי הכנסת יכריעו לבסוף מי יהיה מחליפו של קצב ויכהן כנשיא התשיעי של מדינת ישראל, אך מסקר שנערך עבור ערוץ הכנסת עולה כי רוב מכריע בציבור סבור כי הבחירה צריכה להיות בידי הקהל הרחב.

הסקר נערך עבור ערוץ הכנסת על ידי ד"ר מינה צמח, מנהלת מכון דחף, והתבסס על תשובותיהם של 500 איש המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

חרף הפגיעה התדמיתית שספג והטענות שהושמעו באחרונה על עלותו הגבוהה וחוסר יעילותו, הציבור לא ממהר להיפרד ממוסד הנשיאות. 55% מהנשאלים בסקר תמכו בהמשך קיומו, לעומת 42% שקראו לבטלו.

עם זאת, מעבירות תוצאות הסקר מסר ברור- הציבור בעד הפקעת קביעת זהות הנשיא מידיהם של הפוליטיקאים. בתשובה לשאלה: "מי צריך לבחור את הנשיא, חברי הכנסת או בעלי זכות הבחירה בישראל?", השיבו 76% כי הציבור הוא שצריך להכריע מי יאייש את משכן הנשיא, ואילו רק 17% סבורים כי יש להשאיר את בחירת הנשיא בידי חברי הכנסת.

יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i