כתב נושא: השרים החליטו: צווי הגבלה למתנחלים אלימים  (נקרא 1804 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
ועדת שרים החליטה על שורת צעדים נגד מתנחלים שיפגעו בפלסטינים, בהם: שימוש מוגבר בצווי הרחקה נגד מתפרעים וטיפול במוסדות מתסיסים המתוקצבים על-ידי המדינה. דובר ועד היישוב היהודי בחברון: חרפה שביום של פיגוע רצחני, הממשלה האטומה משרתת את התעמולה הפלסטינית.

הממשלה תכביד את ידה על מתנחלים מפרי סדר ביהודה ושומרון. בין היתר ייעשה שימוש נרחב בצווי הרחקה ובקיצוץ תקציבים של מוסדות המהווים מרכזים לתסיסה בקרב המתנחלים. כך החליט היום (יום ב') צוות שרים בראשותו של שר הבטחון, עמיר פרץ.

 

השרים החליטו, בין היתר, לקבוע היקף כוחות מינימלי שנדרש לטיפול באיזורי חיכוך בין מתנחלים ופלסטינים, בעיקר באיזור חברון; הפיכת הכוח הזה לכוח יעודי מאומן שישובץ לאורך זמן לאיזור המשימה; שימוש רב יותר בצווי הרחקה נגד מתפרעים יהודים המתגוררים ביהודה ושומרון אשר יפגעו בפלסטינים; וטיפול במוסדות המהווים מרכז לתסיסה של מתנחלים, ואשר מתוקצבים על ידי המדינה.

 

עוד הוחלט, כי יתוקצבו תקנים עבור המנהל האזרחי בעקבות הצווים החדשים שיוצאו. הוועדה הוקמה, בהחלטה של השר פרץ, בעקבות הפרות סדר חוזרים ונשנים של מתנחלים בישוב היהודי בחברון, ובעקבות העימות המצולם בו כיכבה יפעת אלקובי מול בית הדסה בישוב היהודי בחברון.


 

צוות השרים, שנועד בכנסת, כלל את שרת החוץ והמשפטים ציפי לבני ושר הפנים רוני בר-און. השר לבטחון פנים, אבי דיכטר, נאלץ לעזוב את הדיון, כדי להגיע למקום הפיגוע באילת. כמו כן נטלו חלק בדיון נציגי פרקליטות המדינה, מפקד מחוז ש"י במשטרת ישראל, אלוף פיקוד המרכז וגורמי שב"כ. במהלך הדיון נסקרו אירועי הפרות הסדר בשטחי יהודה ושומרון בחודשים האחרונים. השר פרץ הדגיש שיש לפעול בנחרצות נגד הפרות החוק והסדר הציבורי. "יש למנוע את המצב הנראה כאילו הפרות הסדר מתרחשות בחסות השלטון", אמר פרץ בדיון.

 

סגן שר הבטחון, אפרים סנה, מונה להיות הגורם המתאם לביצוע שורת ההחלטות אשר נתקבלו על ידי צוות השרים. כמו כן הוחלט שיגבש הצעת החלטה בעניין, אשר תוגש לממשלה בתוך 30 יום.

 

תגובות: "ריח של פריימריס בעבודה"
בימין הגיבו בזעם רב להחלטה. במועצת יש"ע אמרו כי "ההחלטות מדיפות ריח חריף של פריימריס במפלגת העבודה". בהודעה שפרסמה המועצה נאמר: "השימוש בצווי הרחקה הוא צעד דורסני ומקומם. אם ישנן ראיות נגד תושב כלשהו, יש להעמידו לדין כמקובל. מוטב שמערכת הביטחון תתמודד עם הבעיות הקיומיות מול אויבנו, והפיגוע היום באילת הוא רק תזכורת לכוונותיהן ולא תייצר שנאה ותעמיק את הקרע בעם".


דובר ועד הישוב היהודי בחברון, נועם ארנון, אמר בתגובה: "לצערנו ולחרפת מדינת ישראל, ביום שקורה פיגוע רצחני, הממשלה האטומה ממשיכה  לשרת את התעמולה הפלסטינית ונרתמת למסע השיסוי נגד מתיישבי יש"ע, שסובלים גם מהפיגועים, גם מאפליה וגם מאכיפה מרושעת, עויינת ומגמתית". ארנון הוסיף ואמר: "צווי ההרחקה לא מופעלים נגד המחבלים ותומכיהם מהשמאל ומופעלים סלקטיבית רק נגד יהודים. מתפרעי בילעין ממשיכים לתקוף ולפגוע בחיילים, ואנרכיסטים ממשיכים לבצע פרובוקציות בכל האיזור ללא כל תגובה, והממשלה עסוקה בשירות התעמולה האנטי ישראלית והאנטישמית של הפלסטינים וארגוניהם האירופאיים".


באיחוד הלאומי-המפד"ל אמרו: "במקום לטפל בפיגועי הטירור, בפשע הגואה ובשחיתות השלטונית, מפלה הממשלה לרעה את תושבי יו"ש הסובלים גם כך מהתנכלות הפלסטינים".

ותגובה מפעיל הימין הקיצוני, איתמר בן גביר, מוגבל צווים ביטחונים לשעבר: "תמיד ידענו שהשמאלנים הם הדיקטטורים הכי גדולים. מדובר בצווים בלי משפט ובלי ראיות, אנשי ארץ ישראל יצפצפו על הטרור המשפטי".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i