כתב נושא: אל-בראדעי: איראן תחנוך מתקן תת-קרקעי  (נקרא 1804 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
אל-בראדעי: איראן תחנוך מתקן תת-קרקעי
« ב- : ינואר 27, 2007, 00:10:42 »
האיראנים מתכוונים להתחיל להתקין כ-3,000 צנטריפוגות במתקן הגרעיני בנתנז כבר בחודש הבא. כך אישר לראשונה ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-בראדעי.


איראן עומדת לחנוך בחודש הבא מתקן גרעיני תת-קרקעי בנתנז, שבו יורכבו אלפי צנטריפוגות להעשרת אורניום - כך מסר הערב (יום ו') ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-בראדעי, בפורום הכלכלי הבינלאומי בדאבוס. המתקן החדש עשוי לסלול את הדרך להעשרת אורניום בהיקף גדול, כפי שחוששים מאוד במערב.


לדברי אל-בראדעי, "אני מבין שהם עומדים להכריז שהם יתחילו להתקין כ-3,000 צנטריפוגות מתישהו בחודש הבא". אל-בראדעי לא פירט, אך גורמים רשמיים באו"ם אמרו שבשיחות לא רשמיות, אמרו האיראנים שהעבודה במתקן הגרעיני בנתנז תתחיל בחודש פברואר. זו הפעם הראשונה שגורמים רשמיים באו"ם מאשרים שהאיראנים דיווחו על תוכניותיהם לסוכנות לאנרגיה אטומית.


איראן הודיעה כבר בחודש שעבר שתחל בהתקנת 3,000 צנטריפוגות במתקן להעשרת האורניום בנתנז. הממונה מטעמה על המשא ומתן בסוגיית הגרעין, עלי לריג'אני, אמר בראיון לעיתון איראני כי ההחלטה בנושא התקבלה בתגובה להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות על המדינה. לריג'אני הוסיף כי ארצו תחל בהעשרת אורניום "במלוא העוצמה".


האיראנים מתכננים בסופו של דבר להרחיב את תוכנית העשרת האורניום ולהפעיל 54 אלף צנטריפוגות, שייצרו דלק גרעיני וייאפשרו לאיראן לייצר עשרות ראשי נפץ גרעיניים מדי שנה. הסוכנות לאנרגיה אטומית דיווחה לדיפלומטים על המידע הטרי בנושא המתקן הגרעיני בנתנז, שנבנה מתחת לקרקע, כדי למנוע פגיעה בו.


תת-מזכירת המדינה האמריקנית, ניקולס ברנס, הביע דאגה ואמר ש"אם איראן תנקוט בצעד זה, היא תיאלץ להתמודד עם התנגדות בינלאומית. אם הם חושבים שיפעילו 3,000 צנטריפוגות בלי שתתקבל עוד החלטה במועצת הביטחון ולחץ בינלאומי נוסף, אז הם טועים מאוד".

איראן הודיעה לסוכנות לאנרגיה אטומית שלא תאפשר ל-38 פקחים להיכנס לתחומה, משום שהם מגיעים ממדינות שהצביעו במועצת הביטחון בעד הטלת הסנקציות. "פקחים המגיעים ממדינות העומדות מאחורי ההחלטה הבלתי הגיונית המתנגדת לפעילות הגרעינית למטרות שלום של איראן, לא יוכלו להיכנס לאיראן, אם המדינות שמהן הגיעו לא יחזרו לדרך החוק והחוכמה", ציטטה סוכנות הידיעות האיראנית דיפלומט אנונימי.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i