כתב נושא: העולם ענה לאיראן: לא להכחשת שואה  (נקרא 1830 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
העולם ענה לאיראן: לא להכחשת שואה
« ב- : ינואר 26, 2007, 21:10:45 »
בתשובה לכנס שאירח נשיא איראן אחמדינג'אד העבירה הערב עצרת האו"ם ברוב גורף החלטה נגד כל סוג של הכחשת שואה. טהרן: מדובר במהלך פוליטי מובהק שנרקח בידי ארצות הברית



העולם נגד מכחישי השואה: עצרת האו"ם בניו-יורק קיבלה היום החלטה גורפת נגד הכחשת השואה מכל סוג שהוא, במהלך שנחשב בעיני רבים כתשובה עולמית לועידת הכחשת השואה שהתקיימה לפני כחודשיים בטהרן. שגריר ישראל באו"ם, דני גילרמן, פנה בנאומו בעצרת לניצולי השואה ואמר: "היום מחזירים לכם את ההיסטוריה שניסו לשדוד מכם". מנגד, הבהירה איראן כי היא אינה שותפה להחלטה, אותה כינתה "מהלך פוליטי אמריקני".

הצעת ההחלטה, שגובשה לפי טיוטה שניסחה ארצות הברית, מגיעה כהמשך ישיר להחלטת מליאת האו"ם מנובמבר 2005, אשר קראה לכינונו של ה-27 בינואר מדי שנה כיום השואה הבינלאומי.

ההצעה הוגשה שלושה ימים בלבד לפני עצרת הזיכרון המיוחדת באו"ם לזכר השואה. ארה"ב, שיזמה ודחפה את קבלת ההחלטה, הצליחה לגייס את תמיכתן של 103 מדינות וכך נוצר רוב גורף שמנע את הצורך בקיום הצבעה במליאה.

שגריר ישראל באו"ם, דני גילרמן, נאם במהלך העצרת ואמר כי הוא פונה ישירות לניצולי השואה בכל העולם. "היום הזה מוקדש לכם ובשבילכם. היום מחזירים לכם את ההיסטוריה האישית שלכם שניסו לשדוד מכם", אמר גילרמן. "כאשר אני מדבר פה עכשיו בעוד השמש שוקעת בירושלים, ואתם מתפללים בבתי הכנסת, דעו שהיום כל העולם מתפלל ביחד איתכם".



כנס הכחשת השואה באיראן דחף להחלטה

בתום הדיון, מחוץ לאולם המליאה, אמר גילרמן לעיתונאים במקום כי הצהרתם של האיראנים היתה "פתאטית ולא ראויה להתייחסות". גילרמן שיבח את התמיכה הגורפת בהחלטה והביע סיפוק רב מהעברתה היום באו"ם.


נציגי 192 המדינות באו"ם התבקשו להכריז כי "שימור זיכרון השואה הוא קריטי, על מנת למנוע מעשי רצח עם בעתיד", וכן כי יש לדחות "את המאמצים להכחיש את השואה, אשר תוך התעלמות מעובדות היסטוריות של אירועי הזוועות, 
מגבירים את הסיכוי להתרחשותם שוב".

נוסח ההחלטה אמנם אינו מזכיר במפורש את שם המדינה המסתמנת כמובילה העיקרית של אירועי הכחשת השואה – איראן, אולם אתמול אמר נציג בכיר של מחלקת המדינה האמריקנית כי התנהגותה של איראן בחודשים האחרונים היא הכוח המניע מאחורי יוזמת ההחלטה.

ד"ר מארק לאגון, סגן בכיר במחלקת המדינה ובעצמו בן לפליטים יהודים מפולין, המרכז את הפעילות בנושא מול האו"ם, אמר ל-nrg מעריב כי ההצבעה על איראן הושמטה בכוונה תחילה ובאופן מפורש מנוסח ההחלטה. "האו"ם הוא מקום פוליטי, ואנחנו רצינו להשיג הסכמה רחבה", אמר לאגון. "נוסח ההחלטה הנוכחי הוא הצהרה שכל הצדדים יכולים לתמוך בה".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i