כתב נושא: מהומות בלבנון גבו את חייהם של 4 בני אדם  (נקרא 1915 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מהומות שפרצו באוניברסיטת ביירות בין מתנגדי השלטון לתומכיו, גבו את חייהם של ארבעה מפגינים. עוד עשרות נפצעו במהלך הארועים. בחילופי אש בין חיילי צבא לבנון לבין מליציה חמושה נפצעו נוספים. נסראללה אמר לתומכיו כי באפשרות האופוזיציה להפיל את ממשלתו של פואד סניורה.


(הפגנות בביירות ביום שלישי)

ארבעה הרוגים. זהו מחיר הדמים שגבו מהומות שפרצו היום (ה') באוניברסיטת ביירות בין תומכי השלטון למתנגדיו. על פי הדיווח, שניים מההרוגים הינם סטודנטים תומכי האופוזיציה. 35 בני אדם נפצעו במהומות בין אנשיו של מנהיג הסונים סעד חרירי ובין כוחות האופוזיציה בראשות חיזבאללה ואמל.


חילופי אש פרצו מוקדם יותר בין חיילי צבא לבנון לבין מיליציה חמושה המכנה עצמה בשם "ג'ונד א-שאם" במחנה הפליטים הפלסטיני "עין אל-חילווה", סמוך לצידון. כך דיווחה רשת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל-מנאר". לפי הדיווח, חילופי האש פרצו בשעה שצבא לבנון ביקש להתפרס באזור כפי שהוסכם מראש, ולהציב באחד הצמתים מחסום.


על-פי הדיווחים אנשי המיליציה החמושה פתחו באש לעבר חיילי צבא לבנון ודרשו מהם לעזוב את המקום. עד כה דווח על מספר פצועים, טרם ידוע מהו מצבם. האירוע ליד צידון התרחש בשעה שראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, נמצא בכנס הכלכלי בפריז, "פריז 3", שהתכנס כדי לסייע כלכלית ללבנון. על פי ההערכות אמורה לבנון לקבל סיוע בסך שבעה מיליארד דולר.

מאוחר יותר קרא ארגון חיזבאללה לתומכיו השיעים להפסיק את העימותים עם סונים ונוצרים ברחובות ביירות. ההודעה נמסרה ברשת הטלוויזיה של הארגון, "אל-מנאר". גם מנהיג הרוב האנטי-סורי בלבנון, סעד חרירי, קרא לתומכיו להימנע מעימותים אלימים עם שיעים תומכי האופוזיציה.

 

זו אינה תקרית האש היחידה בימים האחרונים בלבנון. במהלך הפגנות שאירעו שלשום ברחבי המדינה נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו למעלה מ-130. אתמול אירעו חילופי אש בין תומכי חיזבאללה לתומכי ממשלת סניורה בטריפולי שבצפון המדינה. חילופי האש פרצו על רקע הלוויה שנערכה באזור. כוחות הביטחון הלבנוניים מיהרו להרגיע את הרוחות.


נסראללה: אפשר להפיל את ממשלת סניורה

ומי שמתסיס את תומכיו הוא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. בנאום שנשא אמש הוא הצהיר כי "האופוזיציה יכולה להפיל את ממשלתו של פואד סניורה". בנאום שנשא במסגד בדאחיה של ביירות מול תומכיו, אמר נסראללה: "אם האופוזיציה רוצה, היא יכולה להפיל את הממשלה היום או מחר. מה שמנע את הפלת הממשלה עד כה לא היה הסיוע הבינלאומי, אלא נחישותה של האופוזיציה שלא לגלוש למלחמת אזרחים או קרבות פנימיים".

נסראללה הביע ביטחון כי המסר שביקשה להעביר האופוזיציה לממשלתו של סניורה אכן הגיע והביע קורת רוח מההפגנות שלשום ששיתקו את לבנון. "מראה ההפגנות הדגיש את אחדותה של האופוזיציה, כוחה ומחוייבותה כלפי הנהגתה ויכולתה להוביל הפגנה גדולה". מזכ"ל חיזבאללה ליגלג על נאמני הממשלה וקרא להם לפתוח גם בשביתה. "אם תצליחו – אנו מוכנים לתת לכם כל דבר במדינה". מזכ"ל חיזבאללה שב והצהיר כי ממשלת לבנון היא בלתי לגיטימית: "ממשלתו של סניורה היא ממשלת מיליציות המחזיקה בנשק".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i