כתב נושא: חשש: נשק רוסי יזלוג לאיראן דרך בלרוס  (נקרא 1998 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
חשש: נשק רוסי יזלוג לאיראן דרך בלרוס
« ב- : ינואר 25, 2007, 13:28:46 »
בלרוס חתמה עם איראן על מזכר הבנות בנושאי ביטחון והצהירה על שאיפתה להעמיק את שיתוף הפעולה הצבאי עם טהרן. מומחים חוששים: כמו שקרה כבר בעבר - נשק רוסי עלול לזלוג לאיראן דרך בלרוס חרף הסנקציות; ידע וניסיון סובייטי מבלרוס יכול לסייע גם הוא לאיראנים בתוכניותיהם.


(שר ההגנה של בלרוס בטהרן)

בלרוס, הדיקטטורה הקומונסטית המזרח אירופית, שנמצאת תחת משטר סנקציות אירופי, הצהירה השבוע כי תעמיק את קשריה הצבאיים עם איראן חרף הסנקציות הבינלאומיות שהטיל האו"ם על טהרן.


שר ההגנה של בלרוס ליאוניד מלטסב, שנפגש בטהרן עם עמיתו האיראני ונשיא איראן, חתם במהלך ביקורו על מזכר הבנות בין המדינות. המזכר יסלול את הדרך להידוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות, חילופי משלחות מומחים, שיתוף פעולה צבאי וטכנולוגי, ייעוץ ואימון כוחות.


מומחים ציינו כי ההסכם בין המדינות מגביר את החשש שנשק או טכנולוגיה צבאית רוסית יזלגו לאיראן באמצעות גורמי תיווך בבלרוס.


אשתקד דיווח מגזין הנשק והביטחון "ג'יינס" כי בלרוס הסכימה לספק לאיראן טילי קרקע-אוויר רוסיים מדגם S-300SP. על פי הדיווח, מוסקבה העדיפה להעביר את הטילים בדרך לא ישירה כדי שלא לספוג גינויים בינלאומיים. השבוע דיווחו איראן ורוסיה על השלמת עסקת מכירה של 29 מערכות טילי נ"מ מדגם TOR-M1 לאיראן. העסקה, שנחתמה ב-2005, יצאה לפועל כעת חרף מחאות מצד ישראל והתנגדות של וושינגטון, שטוענת כי מדובר בהפרה של הסנקציות שהוטלו על איראן בדצמבר. רוסיה מצידה טוענת שאספקת מערכות הגנתיות אינה מהווה הפרה של הסנקציות.


(טילי נ.מ הועברו לאיראן על ידי רוסיה)

מומחים טוענים כי הסנקציות שהטילה אירופה על בלרוס, בעקבות ההכרזה כי הבחירות אשתקד היו מזוייפות, מרוששים את קופתה ודוחפים אותה עוד ועוד לזרועותיה של איראן, שנאחזת בכל סממן של תמיכה בינלאומית כדי להדוף את הניסיון האמריקני לבודד אותה. המומחים חוששים שמומחי נשק וגרעין סובייטים לשעבר, שחיים בבלרוס, יוכלו להעניק לאיראן סיוע טכנולוגי בתחומים שונים, ושבלרוס תוכל לכאורה לשמש כצינור עבור עסקאות נשק וטכנולוגיה איראניות.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i