כתב נושא: "ההתעלמות מסוריה – סכנה"  (נקרא 1893 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"ההתעלמות מסוריה – סכנה"
« ב- : ינואר 25, 2007, 11:34:08 »
שורת אנשי ביטחון, אקדמיה ורוח חברו ל"פורום לשלום עם סוריה", וגיבשו מסמך הקורא "לפרק את מוקשי השנאה".



הדיון הציבורי והפוליטי סביב שאלת היחסים עם סוריה אומנם ירד מהכותרות, אולם גורמים רבים עדיין עוסקים בתקווה המדינית. באחרונה מתקבצים שורת אנשי ביטחון בדימוס, אנשי רוח ואקדמיה ב"פורום השלום עם סוריה". מסמך שחיברו חברי הפורום קורא לראש הממשלה "להטות אוזן" לאיתותים מדמשק, ולציבור לעשות את "הצעד הפטריוטי" ולהצטרף.

פורום זה הוא פרי פגישות מוקדמות בין ישראלים לבין גורמים מתווכים מאנגליה ומארה"ב. בין הדמויות הציבוריות שלוקחים חלק בדיוני הפורום נמנים הסופר סמי מיכאל, הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי ופרופ' יורם פרי.

חברי הפורום חיברו מסמך משותף שעיקרו קידום שיחות השלום עם סוריה. "אנו סבורים כי הגיעה העת להיענות ברצינות לאיתותים המגיעים מסוריה". במסמך 
מצוין כי בעבר נתפסה סוריה כ"אויב עקשן ונחוש ביותר", ואילו כיום, "אחרי מלחמות וסכסוכים מרים, באים רמזים המשקפים רצון לפתוח דף חדש, דף של פיוס למען הסדר מדיני".

באשר לקולות ההתנגדות להידברות עם סוריה, כותבים חברי הפורום כי "גם לפני השלום עם מצרים קמו מתנגדים נחרצים למהלך, ובסופו של דבר השלום עם הגדולה בארצות ערב מחזיק מעמד, על אף הטלטלות העזות שפקדו את האזור".

"הימור על גורל המדינה"
לטענת חברי הפורום, התעלמות מיוזמתם תהיה "הימור חסר אחריות על גורלה של מדינת ישראל". "מתוך דאגה לעצם קיומנו, מתוך דאגה לדור הבא ולדורות הבאים, עלינו לבחון מחדש את הגישה, שלפיה הגבול הסורי יהיה תמיד גבול של איבה ומלחמות", אומרים בפורום.

בסיכום הדברים, נושא המסמך מסר חד משמעי: "אנו קוראים לממשלת ישראל ולמעצבי המדיניות בקרבנו להטות אוזן לקולות הנשמעים בדמשק. מחיר השלום הוא נמוך בהרבה ממחירן המר וההרסני של המלחמות".

חברי הפורום מנסים לחולל את השינוי התודעתי מלמטה, וגם הציבור הרחב נדרש להתגייס: "כולנו חייבים לעשות את הצעד הפטריוטי ולנסות לפרק את מוקשי השנאה, האיבה והמלחמה הזרועים בינינו לבין סוריה".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i