כתב נושא: "אירן פועלת בחשאי להשגת נשק גרעיני"  (נקרא 1904 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"אירן פועלת בחשאי להשגת נשק גרעיני"
« ב- : ינואר 25, 2007, 11:28:46 »
ראש הממשלה התייחס בנאומו בכנס הרצליה לאיום האירני, ואמר כי האירנים מסייעים לטרור הפלסטיני באמצעי לחימה וידע.


(ראש הממשלה בנאומו בכנס הרצליה)

ראש הממשלה אהוד אולמרט מיקד הערב את נאומו בכנס הרצליה במרכז הבין תחומי בדו"ח מצב על האיום האירני. אולמרט הדגיש כי ישראל עוקבת כבר שנים ארוכות אחרי מאמצי אירן להשיג נשק גרעיני, "במסווה של תוכנית גרעינית אזרחית".


האירנים פועלים, לדבריו, גם בערוצים חשאיים בכמה אתרים ברחבי אירן. "בשנים האחרונות אנו עדים פעילות אירנית אינטנסיבית במיוחד בשני מסלולים: הגלוי והסמוי", אמר.

הוא הזכיר כי האיום האירני מתבטא גם בסיוע לטרור הפלסטיני בכספים, אמצעי לחימה וידע, הן במישרין והן דרך סוריה, בסיוע לטרור בעירק, בסיוע לחיזבאללה. כל אלה, לדבריו, ממחישים את חומרת האיום. איום זה, לדבריו, יצר "חזית נגדית", שכוללת את סעודיה וירדן, מדינות המערב ויפן. "חזית זו מאחדת כוחות למנוע הפיכת איום למציאות".


אולמרט סקר את ביקורו בסין ואת שיחותיו האחרונות עם מנהיגים ברחבי העולם, שהנושא האירני עמד בראש סדר יומן. לדבריו, בכל המפגשים גיבש הסכמה חד משמעית שאין לאפשר לאירן לייצר נשק גרעיני.


"כל הממשלות פעלו במרץ לשפר את יכולתנו להתחקות אחר כוונות אירן, לגייס תמיכה, לעצור את הסיוע החיצוני ולהכין אופציות למקרה שמאמצים אלו לא ייצלחו", אמר. "נחלנו הישגים לא מבוטלים, אך בל נשלה עצמו, המטרה המרכזית שיש להגשימה עוד לפנינו".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i