כתב נושא: "מנהיגה הרוחני של איראן לקה בהצטננות קשה"  (נקרא 1886 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
סוכנות ידיעות איראנית דיווחה כי השמועות על כך שהמנהיג הרוחני עלי חמינאי לקה במחלה קשה ומת אינן מבוססות וכי חלה בהצטננות בלבד. בתוך כך, שר ההגנה האיראני אישר כי ארצו קיבלה מרוסיה טילי מתקדמים נגד מטוסים.


מנהיגה הרוחני של איראן, האיתוללה עלי חמינאי, לקה לאחרונה בהצטננות קשה, אך השמועות אך כך שחלה במחלה חמורה אינן מבוססות, כך דיווחה היום (ד') סוכנות הידיעות האיראנית פארס.

 

"כמובן שגם אישים בעלי שיעור קומה כגון מנהיג המהפיכה יכולים לסבול ממחלות, כמו אנשים אחרים", דיווחה הסוכנות הפרסית הרשמית למחצה. לפי הדיווח, בשל ההצטננות נצרד קולו של המנהיג, ובעקבות המלצת רופאו, צומצמה פעילותו ובוטלו כמה מפגישותיו המתוכננות.

 

חמינאי בן ה-67 הנו בעל זכות המילה האחרונה בכל הנוגע לניהול המדינה והוא מעורב בכל החלטה חשובה, במישרין או בעקיפין. הוא מחזיק בתפקיד המנהיג הרוחני העליון מאז 1989. בתחילת החודש הכחיש משרד החוץ בטהרן את השמועות שנפוצו ברשת כי לקה במחלה קשה ומת.

 

איראן: משלוח הטילים מרוסיה התקבל


בתוך כך, שר ההגנה האיראני, מוסטפא מוחמד נג'אר, אישר היום כי ארצו קיבלה מרוסיה מערכת טילים נגד מטוסים מדגם TOR-M1. "יש לנו חוזי הגנה קונסטרוקטיביים עם רוסיה ורכשנו טילי TOR-M1 שלאחרונה הועברו אלינו", כך ציטטה הטלוויזיה האיראנית הממשלתית את נג'אר. לא נמסר כמה טילים קיבלה עד כה איראן או מתי בדיוק הגיעו למדינה.


בשבוע שעבר אישר שר ההגנה הרוסי, סרגיי איבנוב, כי ארצו מכרה לאיראן את הטילים. על העסקה דווח כבר בסוף 2005 ועל פי הדיווחים בשעתו, דובר על מכירת 29 מערכות טילים - עסקת הנשק הגדולה ביותר שערכו רוסיה ואיראן בשנים האחרונות, ששווייה נאמד ב-700 מיליון דולר.


הטילים, המוכרים גם כ-SA-15, מותקנים על מערכות מתניידות הכוללות גם מכ"ם, המיועדים לפגוע במטוסים ובטילי שיוט מנמיכי טוס, מהסוג שבידי ישראל וארצות הברית. הם מסוגלים לאתר 48 מטרות ולירות לשתי מטרות בו זמנית עד לגובה של 6 ק"מ. (לחצו כאן לסרטון וידאו המציג את טילי TOR-M1)


בדצמבר, בהתאם לסנקציות שהוחלט להטיל על איראן, קראה ארצות הברית לכל המדינות החברות באו"ם שלא לצייד את איראן צבאית ולא לסייע לתוכנית הגרעין שלה. ידוע כי איראן מציבה טילי נ"מ סביב מתקני הגרעין שלה בשל החשש מפני תקיפה אמריקנית או ישראלית ופרשנים אמרו שניתן לראות במכירה של טילים כאלה סיוע עקיף למטרותיה של איראן.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i