כתב נושא: "ארה"ב תתרחק ממדינות הסוחרות עם איראן"  (נקרא 1845 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בנאום בכנס הרצליה אמר הסנאטור הרפובליקני כי ארצות הברית תשקול את אופי יחסיה עם מדינות כמו סין, מלזיה ורוסיה, שמסייעות לאיראן. ביחס לחמאס אמר כי ארצות הברית לא תסייע לפלסטינים "אם תידרש להסכים בשתיקה לכנופית טרור שעלתה לשלטון בזכות בחירות של ציבור שהיה נואש לשינוי"


הסנאטור ג'ון מקיין, המתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, רמז אמש (ג') בנאום שהועבר בשידור וידאו בכנס הרצליה של המרכז הבינתחומי, כי ארצות הברית תשקול בעתיד את אופי יחסיה עם מדינות המקיימות קשרים עם איראן.


מקיין אמר כי החתירה של איראן להצטיידות בנשק גרעיני היא איום שאין לקבל אותו, ואם תרכוש איראן נשק גרעיני היא תסיר מעליה את הרסן ותתמוך בטרור נגד כל מי שהיא רואה בו אויב. מקיין אמר כי הסנקציות שהוטלו על איראן הם רק צעד ראשון, אך "אם תמשיך מועצת הביטחון לגרור רגליים, ארצות הברית צריכה להוביל קואליציה של מדינות בעלות עמדה משותפת ולהטיל על איראן סנקציות מחוץ למסגרת האו"ם".


"מדינות כמו סין ומלזיה - שחתמו על עסקאות עם איראן לפיתוח שדות גז, ורוסיה – שמספקת לאיראן מערכות נשק, צריכות לדעת שקשריהן אלו יהיה אלמנט קריטי ביחסים שיש לכל אחת מהן עם ארצות הברית", אמר הסנאטור.

 
מקיין אמר כי אחד הפתרונות לבעיה האיראנית היא שיכנוע האיראנים החפצים בחירות ודמוקרטיה שהאמריקנים ובעלי בריתם תומכים בהם.לדבריו, יש עוד מקום לדיפלומטיה בכל הנוגע לאיראן - אך יש לבחון את כל האפשרויות. הוא חזר על משפט שאמר לפני מספר חודשים והפך מאז לשגור בפי מומחים. "בחינה של המציאות מבהירה כי יש דבר אחד גרוע יותר מפיתרון צבאי לבעיה האיראנית – והוא איראן גרעינית".


"גאה להיות פרו-ישראלי"


כמו הנאום שנשא שלשום הסנאטור הדמוקרטי ג'ון אדוארדס, היה נאומו של מקיין אוהד בצורה מופגנת לישראל. פרשנים ציינו כי כמו אדוארדס, גם מקיין, רואה לנגד עיניו את הגורמים בישראל והגורמים היהודיים בארצות הברית שנחשבים מובילי דעת קהל, ותמיכה שלהם בו תסייע לו לזכות במועמדות הרפובליקנים במירוץ לנשיאות – ואולי אף מעבר לכך.


מקיין דיבר על ההיסטוריה הארוכה של מאבקים ואתגרים שעימם נאלצה מדינת ישראל להתמודד מאז הקמתה, ואמר כי למרות כל אלה, וחרף איומי הטרור, היא הייתה ועודה אומה משגשגת "בשכונה הכי מסוכנת בעולם". "תמיד תהיה ישראל", אמר מקיין.
 
הוא אמר כי בכל הנוגע לביטחון ישראל, ארצות הברית לא תעשה שום פשרות ואף תעמיק את תמיכתה בישראל באמצעות אספקת ציוד צבאי וטכנולוגיה שתבטיח את עליונותה הצבאית. כמו דוברים אחדים בכנס והסנאטור אדוארדס, הוא דיבר על הידוק היחסים בין ישראל לנאט"ו ואמר שהוא תומך בהם.
 

מקיין מצא קווי דימיון בין האיום מצד איראן והאיום מצד החמאס, וקרא לבודד את חמאס. הוא אמר כי "הפלסטינים סובלים מממשלת הטרור שמובילה אותם... ארצות הברית לא תוכל לקיים יחסים נורמליים עם ממשלה שכזו, שבאופן מכוון מנסה לפגוע באזרחים ישראלים חפים מפשע ולזרוע טרור בקרב האוכלוסיה היהודית".


"אנו צריכים להבטיח שהציבור הישראלי יוכל לחיות בביטחון עד שתקום הנהגה פלסטינית שמחוייבת לשלום. אף מדינה נורמלית – לא ישראל ולא ארצות הברית – יכולה לאפשר לטרוריסטים לנווט את הפוליטיקה עבור האזרחים". עוד אמר מקיין כי ארצות הברית לא תסייע לפלסטינים אם תידרש להסכים בשתיקה לכנופית טרור שעלתה לשלטון בזכות בחירות של ציבור שהיה נואש לשינוי.

מקיין אמר שהוא אינו רואה סתירה בין היותו של אדם פרו-אמריקני ופרו ישראלי. "אין בכך נאמנות כפולה. מדובר בהגנה על עקרונות ששתי המדינות מוקירות. זו הסיבה שאני היום מצהיר... על היותי פרו-אמריקני ופרו-ישראלי גאה".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
"ארה"ב תתרחק ממדינות הסוחרות עם איראן"
« להגיב #1 ב- : ינואר 25, 2007, 22:29:12 »
הלוואי ורוב הסנטורים ואנשי הקונגרס היו כאלה.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"ארה"ב תתרחק ממדינות הסוחרות עם איראן"
« להגיב #2 ב- : ינואר 25, 2007, 23:29:56 »
הלוואי ורוב הסנטורים ואנשי הקונגרס היו כאלה.
כל העולם צריך לנהוג ככה בלי יוצא מן הכלל.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i